pearlsofpassion schreef:
Ik zou bloedonderzoek laten doen. Daarin kan je net iets zien dat je aan de buitenkant niet ziet, dus net als er geen symptomen zijn, kan je daarmee op zn minst zaken uitsluiten en misschien wel iets vinden.
Ik zie niet in wat daar erg aan is als je daar toch bent? Gewoon even bloed prikken en opsturen.
Ik hoop wel dat je een DA hebt die het zonder roesje kan, anders zou ik er ook wel even over nadenken, maar een roesje bij bloedprikken is eigenlijk nergens voor nodig als je DA er wat van kent. Desnoods zijn ogen even bedekken en prikken in de hals (dan hoef je zelfs niet te scheren als hij erg handig is).
En dan weet je tenminste al een stuk meer.
Als ze het bloed naar hun labo sturen moeten ze wel aan kunnen geven wat ze willen weten. Een stuk of 30 onderzoeken laten doen en hopen dat er ergens een positieve uitslag tussen zit is een beetje blind schieten en hopen dat je iets raakt. Daarbij zijn bloedonderzoeken niet gratis en ik ben wel student. Als ik enige zekerheid zou hebben dat het nut had, dan had ik het echt wel gedaan.
Onze DAP heeft een aparte kattenafdeling en bij Flip kan alles zonder roesje, want hij snap niet dat hij zijn nagels en tanden ook zou kunnen gebruiken voor iets anders dan eten & klimmen. Ik heb hem ook maar 1x in zijn leven horen blazen en dat was tegen een kuiken

(wist überhaupt niet dat roesjes gebruikt werden voor bloedprikken, lijkt mij wat overdreven)
We hebben veel aandoeningen besproken, maar elke aandoening heeft wel 1 of 2 symptomen die altijd voorkomen. Flip heeft 1 symptoom, af en toe plotse jeuk/pijn/irritatie rond zijn achterhand. Tot nu toe kunnen ze dat nergens mee sporen.
Ik heb de chiropracticus bij ons in de buurt een uitgebreide mail gestuurd over het hoe en wat er aan de hand is en wat we tot nu toe geprobeerd hebben met alle achtergrond informatie over Flip. Hopelijk kan zij mij verder helpen.
Zij kijken naar het gehele bewegingsapparaat, die weer onder invloed staat van de organen. maw, als er een orgaan niet goed werkt zouden zij dat voelen aan bep gewrichten. De kans op slagen lijkt mij daar groter. Indien nodig kan er dan altijd nog gericht bloedonderzoek gedaan worden.
Vandaag waait het hard, dus is buiten niet zo leuk. Flip ligt dus lekker voor mij in de vensterbank. Tot nu toe nog helemaal relaxed. Vanmorgen had hij wel de samentrekkende huid, maar verder niets.
Ik heb het idee dat het voornamelijk na/tijdens het slapen is, als hij op wilt staan of wilt draaien. Meestal gaat dit gewoon, maar als die aanvallen soms op die momenten komen, dan kan het goed zijn dat er bv iets ff scheef springt.
Ik heb het zelf met mijn heup& onderrug (ben hypermobiel). Als ik lang in dezelfde houding heb gezeten/gestaan. Soms zit dat gewoon vast. Pijn is dan niet het goede woord, maar je voelt wel in je gewricht dat het niet goed zit, meer een naar gevoel.
Manueel therapie heeft mij destijds goed geholpen, wat ik heb begrepen is een chiropracticus een soort holistische manueel therapeut.
Maarja, weer allemaal speculaties....