Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
Hej Midj, bedankt voor je reactie ! Helaas is dit dus geen optie voor Izzy, die muts eet dan haar Kvv niet.
Ook niet als je het gewoon op de grond voor haar legt, ze moet nog erg wennen aan rauw.
Ik zal eens kijken of ze tartaar wel lust met wat Gourmet gemengd.. zou dit een optie zijn ?
Door koekje
Tartaar is rauw en heeft een hoge acceptatiegrens. Zelfs Ot eet dat zonder kattenmelk.
Wat visolie erover wil ook helpen, maar dat ruikt sterk. Ik dacht dat je wel andere plantaardige oliën toe kon voegen bij katten, maar ik weet niet meer welke. Zonnebloemolie is idd niet zo gezond.
Ik geloof dat flin wel eens heeft uitgezocht welke oliën toe te voegen zijn, dus ik zou even de zoekfunctie gebruiken.
Door mirdj
Tartaar of gehakt (geen half-om-half maar runder!!) wordt door de meeste katten wel geaccepteerd en je kan het gewoon door de kvv mengen/prakken.
Door *Yvje*
Ik zal maandag eens gaan kijken naar tartaartjes, ze lust ook wel een beetje Kvv met blik in een klein beetje zonnebloemolie
gemengd. Misschien helpt dit ook al wat.
Door *Yvje*
Hej, zou je trouwens niet gewoon iedere dag probiotica kunnen geven ?
Ik bedoel ik gebruik voor mezelf iedere dag van dat Yakult, zou het kwaad kunnen
om de katten een pro biotica te geven ? Wel èen voor katten uiteraard, ga
ze geen Yakult neer zetten.  :D Zit te denken aan Biogarde, Izzy lust namelijk wel graag yoghurt.
Laatst gewijzigd door *Yvje* op ma 25 apr 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
ja, in theorie kun je probiotica geven,
wat er voor zorgt dat de goede bacterietjes misschien blijven hangen en de balans van goede en minder goede bacteriën makkelijker  op pijl  kan komen, in de darm

meestal gebruik je dit soort dingen als er een te snelle darmpassage is: lees: diarreeeee

perzzoonlijk zou ik (alweer  ;D ) je aanraden wat oplosbare vezel zoals  fijn gesneden sla, courgette, jonge andijvie, dat soort dingen door 't voer te mengen
Door *Yvje*
Zo, heb gister eff tartaarte gekocht en wonder boven wonder at zelfs Izzy een beetje... maar een kwart van een tartaar maar goed.
Ze hoeven lijkt me ook geen hele ! Zijn ze meteen vol voor de hele dag.. ook heb ik eff Biogarde gekocht voor mezelf, maar
de katten mogen altijd het laatste beetje hebben van de yoghurt die ik neem dus misschien helpt dit ook..
Door *Yvje*
De tartaar erdoor lijkt te helpen, ze heeft sinds maandag geen poepjes meer aan d'r achterste hangen !
Zojuist vond ik wel een mini stukje bij de kattenbak maar dat zal komen omdat
ze gister erg slecht heeft gegeten en dus weinig tartaar ook heeft gehad..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door