Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kattenbella
Dan geef ik dit straks aan haar met de benakor. Ze vindt de KD gewoon niks. Ik zal kijken wat ik verder aan gevogelte aan haar kan geven. Morgen anders even langs de poelier op de markt.
Door kattenbella
De eendmix is binnen. Vanavond krijgt ze diabetes van cb en morgen de eendmix proberen. Verder heb ik ipaktitine bij de dierenarts besteld.
Veel commentaar op mijn besluit gekregen van mensen (niet de dierenartsen) Ze zou beter af zijn met dwangvoeding met KD of iets dergelijks. Sorry, dat gaat er bij mij dus niet in.
Door Too
T is misschien goed om over een tijdje een nieuw bloedonderzoek te laten doen...
meten is weten in dit soort gevallen!
Door kattenbella
Too, ik ben het met je eens, maar ze laat zich niet behandelen en moet dan weer een roesje. daar ben ik ook niet weg van als dit steeds maar weer moet.
Ze zat echt heel hoog en ik had haar in moeten laten slapen, maar ze was echt te goed.
De ikapetine komt morgen en dat gaat dan door haar voer. Ik kijk het dan verder weer aan hoe het met haar gaat.
Door Too
In dat geval: lekker vers eten zonder koolhydraat en laag in fosfor, klein plonsje water erbij en goed kijken hoe poes t 'doet'
evt zelf een barf-nierdieet gaan malen
Door kattenbella
Was even naar van een opmerking van iemand die vertelde dat geen chronische nierkat 3e/4e fase srtuctureel opknapt en nog jaren doorleeft op dit forum.
Het zal! Ik ga voor de kwaliteit van leven van mijn kat!
Door Too
Lieve schat niemand kan je enige garantie geven,
wat vast staat is dat verse voeding, zeker voor nierpatienten, veel goed doet -want veel vocht en geen koolhydraat-

Als poes opgewekt is en met smaak eet en drinkt is dat imo al een graadmeter,
verder heb jij je ogen niet in je zak zitten en kent je beesten heel goed
Zodra er iets verandert zit je bij de da voor onderzoek en overleg.. Toch?
Dat is dus niks anders dan wat een brokkenbaas zou doen...
Door kattenbella
Dank je Too. Voor mij is het inderdaad belangrijk dat ze geniet van haar leven en van haar eten.
Kwaliteit zit niet alleen in de lengte van het leven.
Door Mevroi Kruim
Mijn nierkatten hadden een prima leven op barf tot pak 'm beet de laatste paar weken van hun leven toen het hard achteruit kachelde. Tot die tijd ging het goed ook al had Karel nauwelijks nog nierfunctie op het laatst. Ze gingen alleen wel veel drinken en plassen.
Door kattenbella
Zo gaat het volgens mij uiteindelijk bij alle nierpatienten. Afvallen, veel plassen, veel drinken.
Mijn ervaring is vooral met oude katten dat ze er veel langer goed uit blijven zien met kvv en barf. Met de brokken gingen ze ineens heel snel achteruit.

Hoe lang hebben je nierkatten het goed gedaan op barf?
Door Mevroi Kruim
In het geval van Karel 10 jaar. Hij had een schrompelnier door de fijne Koninklijk Konijn-brokken (struviet, ontstekingen, nier kapot)  :-X en de voorspelling van de da as dat hij met uiteraard Hill's nierdieet nog een paar jaar meekon. Dat werd dus ietje langer  ::) tot verbijstering van de da.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door