Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

http://healthypets.mercola.com/sites/he ... -cats.aspx

Ik krijg altijd haar mails omdat ze voor rauw is en een hoistisch werkende dierenarts is.

Meestal kan ik het wel vertalen, maar ik heb met deze moeite.

Ik lees in ieder geval wel, als je kat niest niet enten.

Ik ben blij dat een da in amerika dit zo wereldwijd rondmailt dat je niet klakkeloos moet enten.

Wie kan dit beter vertalen dan mij?
Dan heb ik het wel begrepen.
Omdat ze het steeds over rhino had dacht ik ehh, zo noemen ze het hier niet, wel rhinitis maar durfde niet klakkeloos het aan te nemen.
Mijn pruttel is bijna aan de nies als kitten overleden en ik was toen al zeer tegen het niesziekte enten, maar had me een paar keer laten overdonderen.
toen ben ik gestopt met nies enten en ze knapte op en is toch nog tegen alle verwachtingen in nog bijna 11 geworden en is iets anders dan nies haar fataal geworden.
Maar pruttel aka tuttekind had nies van haar mams gekregen, die had achteraf dus niesziekte tijdens de dracht, maar bij een boer krijg je van de veearts gewoon even een spuut en moeders knapte op.
Is idd afkorting van rhinotrachetis (oftewel jouw rhinitis), waar volgens mij het meeste tegen geënt wordt.
Pekke reageerde ook niet goed op die enting en krijgt ´m wat mij betreft ook nooit meer!
Hij is er gelukkig niet ziek van geweest maar heeft er wel een gevoelig oog aan overgehouden.
Leuk stukkie, zat ik braaf mee te schrijven blijkt de tekst eronder te staan  :D

T is , denk ik, wat je al wel weet over nies : verschillende veroorzakers, ziekteverloop etc ...
weerstand weerstand én deze dokter weet  dat vers weerstand verhoogd

K ga nog even verder luisteren naar de dokter
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door