Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

spreeuwtje schreef: naaaah.. hoe kan dat nou??
is het een infectie die bij die poot begonnen is??
of is t niet bekend wat nou precies de oorzaak is..
ik zou madam de d.a. nog even bellen als ik jou was.. om haar te laten weten wie ze heeft afgescheept van t weekend..   >:(
Ja wij vinden het ook heel vreemd het begon bij de linkervoorpoot, en dat ging zondag al stukken beter, en maandag middag klapt z'n hele achterlijf neer
geen beweging meer in de achterpoten, maar zijn voorpoten doen het nu nog wel (een beetje) hij zit namelijk helemaal onder de pijnstillers.
Dat vinden wij ook zo vreemd, je zou verwachten dat 1 voor 1 functies uitvallen maar niet dat het 1 weer herstelt en een ander probleem zich voordoet.
De DA zei dat het van alles kon zijn, kanker, bloeding, infectie.
Een bloed onderzoek had volgens de DA geen nut meer, in die zin dat je wel de oorzaak zou kunnen ontdekken maar de behandeling zou daarmee niet veranderen.
Hij vond het ook te riskant om bij Melchior nog bloed af te tappen want dat zou onder verdoving/narcose moeten plaatsvinden omdat Melchior in zijn paniekerigheid ook al Stephanie had gebeten.
Een CT scan had de  beste optie zijn geweest maar dan opnieuw zou de behandeling er toch niet anders door worden, buiten de AB heeft Melchior nog wat middeltjes gekregen.

Overigens hebben wij geen zin meer om dat mens van de weekenddienst hier in Spijkenisse te bellen, heeft weinig zin, iemand met zo'n bord voor der kop zal waarschijnlijk gewoon haar schouders ophalen en denken van: het zal wel.
kan ik me ook wel voorstellen.. ik ben zo'n raar mens dat ik iig even mijn agressie kwijt zou willen.. :shy:
zou t dan toch niet een bloedprop kunnen zijn?
maar dan nu op een andere plek?

vast niet.. :shy: anders zou er geen infectie uitkomen?

moeilijk.. ik hoop dat t goedkomt..  :-*
spreeuwtje schreef: ik zou madam de d.a. nog even bellen als ik jou was.. om haar te laten weten wie ze heeft afgescheept van t weekend..   >:(
Wij hebben zojuist een boos e mailtje richting de betreffende DA gestuurd, maar ze zal waarschijnlijk alleen haar schouders ophalen

hierbij het bericht:

betreft: Klacht weekend DA zaterdag 18 september 2010

Afgelopen zaterdag hebben wij telefonisch contact gehad met de dienstdoende weekend DA.
Het betrof een verlamming  aan de linker voorpoot van onze kat Melchior.
Hij had ook veel pijn.
De onpersoonlijke bijna onbeschofte manier hoe wij behandeld zijn vinden wij gewoon onacceptabel.
De betreffende DA vond het eigenlijk niet nodig dat we langskwamen en pijnbestrijding deed ze eigenlijk ook niet veel aan.
En niet eerst vragen naar de toestand van het dier maar meteen beginnen over het weekend consult.
Misschien dat wij 1 van de weinigen zijn die het welzijn van hun dier belangrijker vinden dan de kosten maar een DA die zo onbeschoft en kil reageert kan in onze ogen beter in een mortuarium gaan werken of een slagerij.
De weekend DA in Hellevoetsluis dacht er overigens heel anders over, we moesten meteen langskomen, Melchior heeft een antibiotica prik en een pijnstiller gekregen.

Melchior is vanochtend bij onze eigen DA ingeslapen.

Ewald & Stéphanie
dat zijn de meest slechte dierenarts die er volgens mij bestaan. ZEER klantonvriendelijk, vragen de hoofdprijs en hebben bij mij mn vlaamse reus vermoord, een van mn katten (die toen daar net met keizersnede was bevallen van drie kittens) bijna vermoord en ik krijg heel vaak mensen te horen die daar met ruzie of bijna dode dieren weg zijn gegaan.

Bij Funny was het zo dat ik dr als zwerfkatje zwaar ondervoed had gevonden, ze was er zo slecht aan toe dat ik dr volgens hun niet direct kon laten steriliseren. Dan maar de gok nemen dat ze niet zwanger is, drie keer raden: bleek ze dus wel. Wou maar niet bevallen, op een vrijdag was ze al over de draagtijd heen ik geloof een ruime week dus ik voor keizersnede daar naartoe. Ze zouden haar direct steriliseren en dr baarmoeder dan verwijderen. Kitten een week of drie oud, funny heel erg benauwd, dus naar de dierenarts. Diagnose: baarmoederontsteking. Mijn reactie: dat is knap als ze geen baarmoeder meer heeft. Nou was toch zo, ze moest vocht hebben. 300 ml vocht dr in, infuus lukte niet dus dan maar met een of andere reuzenspuit. Weer thuis, funny nog benauwder, ik eigenwijs dus andere dierenarts bellen, mocht direct komen! Blijkt ze HCM te hebben, met flink veel vocht achter dr longen! Die idioot had dr dus nog ff een zetje de verkeerde kant op gegeven met dat vocht! Toen ben ik daar weggegaan met al mn dieren behalve de konijnen. Hun zouden de enige konijnkundige dierenarts hebben in spijkenisse. Nou dat heb ik geweten... als een konijn niet eet is dat vaak een heel slecht teken. Sophie zou gesteriliseerd worden, die ochtend at ze niet dus ik naar de dierenarts ja ik heb een afspraak voor sterilisatie, maar ze eet niet! Dus ik denk niet dat het verstandig is haar te opereren kan de dierenarts naar dr kijken? Die was er nog niet, ik kon haar achterlaten en dan zouden ze haar goed in de gaten houden en onderzoeken (zakje biks en hooi van dr zelf aan de assistente gegeven, zou goed komen). Nou werd ik 's middags gebeld, ja ze hadden dr toch maar gesteriliseerd  :o 's avonds met spoed naar een dierenarts in Rotterdam want ze at niet had duidelijk erg veel pijn en een flinke gasbuik! Gasbuik is vaak dodelijk bij konijnen. Medicatie e.d. meegekregen 's nachts nog een paar injecties aan dr gegeven maar ze heeft de ochtend niet gehaald  :'( Ik was zo gek op dat konijn! Krijg er nog steeds tranen van in mn ogen! Heb klacht ingediend bij konijnenbelang kregen ze doodleuk een mailtje van dr terug ja ze zat onder het door hun gestelde sterftepercentage en zij vond het ook heel erg (goh ja ik niet..).
Nee echt ik vind het zulke baggere dierenartsen! Als het even kan ga ik ook naar het dierenziekenhuis in Rotterdam als er iets is met spoed en hun hebben dienst. Ik ga nu enkel nog naar dierenkliniek spijkenisse aan de oberonweg bij de akkers, dat zijn echt SUPER dierenartsen! Die zijn er nog voor de dieren ipv voor het grote geld en nemen ook de tijd voor de dieren om ze gerust te stellen!
Wij hebben per ongeluk, in eerste instantie, het boze mailtje richting Dierenkliniek Spijkenisse ipv. Dierenartsencentrum Spijkenisse gestuurd.
Weten wij veel, wij gaan nooit naar een DA in Spijkenisse, al wonen we er wel, kleine vergissing dus.

Wij gaan al 17 jaar naar Dierenarts Vroege in Heenvliet, maar die had in dat weekend geen dienst.

DA Kliniek heeft ons heel snel een antwoordmailtje gestuurd.
Het mailtje,

Beste Ewald en Stephanie,

wat jammer dat jullie zo'n rotgevoel hebben over een telefonisch overleg met de dienstarts! Dat vinden wij heel vervelend voor jullie!
Echter, wij hebben afgelopen weekend geen dienst gehad: afgelopen weekend had niet dierenkliniek Spijkenisse, maar dierenartsencentrum (D.A.C.) Spijkenisse dienst. Daarom kan ik niet voor jullie uitzoeken hoe deze vervelende miscommunicatie tot stand gekomen is: wij raden jullie daarom aan om zeker contact op te nemen met dierenartsencentrum Spijkenisse: zie hun website, http://www.dacspijk.nl Immers, van klachten kunnen dierenartsen alleen maar leren, daarom horen wij het graag als er iets niet naar wens verloopt.

Wij wensen jullie veel sterkte met het verlies van jullie kat Melchior.

Met vriendelijke groet,

Dierenkliniek Spijkenisse
Leonieke van den Bosch-van Balen
Ik heb toen geprobeerd het mailtje te sturen naar DA Centrum, maar mijn mailtjes werden op alle mailadressen in Spijkenisse van hun 3 dierenartsen gebounced
Uiteindelijk heb ik het mailtje naar hun dependance, DAC, in  Hoogvliet gestuurd met het verzoek het mailtje door te sturen naar DAC spijkenisse.
dit was hun mailtje terug:

Beste Ewald en Stephanie

Ik heb uw klacht in goede orde ontvangen en vind het heel spijtig dat u uw kat nu moet missen. Ik zal de klacht door spelen naar de betrokken dierenarts. Ik zorg ervoor dat u binnen 10 werkdagen een antwoord terug krijgt. Ikzelf zal de procedure blijven volgen en na het antwoord neem ik nog contact met u op .

Met vriendelijke groet en heel veel sterkte,

Peter Hundepool
http://Www.sterkliniekdacspijkenisse.nl
Ik weet niet of ze nog gaan reageren, wordt absoluut vervolgd.

wij hebben overigens wel onze excuses aangeboden bij Dierenkliniek Spijkenisse
Laatst gewijzigd door Ewald en Stephanie op za 25 sep 2010, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hierbij het antwoord van die niet zo behuplzame DA, daaronder mijn commentaar op haar, in onze ogen, scheefgetrokken verslag.

Naar aanleiding van de mail van Dhr. E Langezaal een verslag van mijn kant van het verhaal.

Zaterdagmiddag ging mijn diensttelefoon. Omdat ik even met een andere dienstpatiënt bezig was, was ik niet meteen in staat op te nemen. Ik heb, zodra ik de mogelijkheid had, wel gelijk teruggebelde
Naar mijn idee vond de eigenaar het al vreemd dat ik niet de telefoon opnam en had het ook niet nodig gevonden de voicemail in te spreken.
Maar goed, ik vroeg wat er aan de hand was.
De kat Melchior, een pers, van Dhr Langezaal liep kreupel na buiten in de tuin geweest te zijn. Die tuin was afgesloten, de kat kon daar niet uit. Volgens de eigenaar belastte hij de poot minder. Ik heb nog een keer extra gevraagd of hij echt niet ontsnapt kon zijn, om een aanrijding uit te sluiten. Ook kon Melchior nergens vanaf zijn gevallen. Een breuk leek mij dan minder waarschijnlijk en dat heb ik ook tegen de eigenaar gezegd.
Omdat het een acuut orthopedisch probleem was heb ik inderdaad niet naar eten, drinken, plassen etc gevraagd.
Dat de kat pijnlijk zou zijn leek mij vanzelfsprekend daar hij zijn pootje minder gebruikte.
Ik zei vervolgens dat ik de kat natuurlijk na wilde kijken, dat de eigenaar naar de praktijk kon komen.
Daarbij vermelde ik wel dat het een weekendconsult betrof, waarvan de kosten 100 euro zijn
Dit omdat ik naar alle waarschijnlijkheid dacht dat de kat zich verstapt zou hebben en dat het dus een spier/pees trauma zou zijn, met rust wordt dit vaak snel weer een stuk beter.
Dhr Langezaal reageerde onmiddellijk met ‘Zo jullie weten het wel te rekenen
Ik ben blij als mijn eigen dierenarts weer weekenddienst heeft, die rekent tenminste nog vooroorlogse prijzen’. Ik heb het gesprek afgesloten met de mededeling dat meneer het even aan kon kijken, ging het niet, dan moest hij opnieuw contact met mij opnemen.
Ik vind het erg vervelend dat ze hun kat moeten missen. Maar ik vind het daarentegen ook erg vervelend dat ik word beschuldigd van een onpersoonlijke, onbeschofte manier van handelen. Ik heb naar mijn idee mijn best gedaan om erachter te komen wat er aan de hand was en een mogelijkheid geboden om langs te komen.
Mevrouw Havinga,

Zo’n antwoord had ik wel verwacht, naar mijn mening en die van mijn vrouw verdraait u het verhaal in uw voordeel.
Ik heb mijn commentaar hieronder tussen uw verhaal vermeld, in de kleur rood. (in dit geval staat haar verhaal als citaat)

Naar aanleiding van de mail van Dhr. E Langezaal een verslag van mijn kant van het verhaal.
Zaterdagmiddag ging mijn diensttelefoon. Omdat ik even met een andere dienstpatiënt bezig was, was ik niet meteen in staat op te nemen. Ik heb, zodra ik de mogelijkheid had, wel gelijk teruggebeld.
Dit klopt
Naar mijn idee vond de eigenaar het al vreemd dat ik niet de telefoon opnam en had het ook niet nodig gevonden de voicemail in te spreken.
Wij hebben een kat die kermend van de pijn thuis zit. Het lijkt me logisch dat ik meteen doorzoek naar een volgende dierenarts als u uw telefoon niet beantwoord.
Ik denk dat u hetzelfde zou doen als u ziet hoeveel pijn uw kat heeft.
Maar goed, ik vroeg wat er aan de hand was.
Nee, u deelde meteen met deze vraag mede dat uw weekendconsult 100 euro bedroeg. Daarna vroeg u pas wat er aan de hand was.
Dit komt op ons over alsof u er geen zin in hebt en als we dan toch durven te komen dat we dan meteen flink in de buidel kunnen tasten.
De kat Melchior, een pers, van Dhr Langezaal liep kreupel na buiten in de tuin geweest te zijn. Die tuin was afgesloten, de kat kon daar niet uit. Volgens de eigenaar belastte hij de poot minder. Ik heb nog een keer extra gevraagd of hij echt niet ontsnapt kon zijn, om een aanrijding uit te sluiten. Ook kon Melchior nergens vanaf zijn gevallen. Een breuk leek mij dan minder waarschijnlijk en dat heb ik ook tegen de eigenaar gezegd.

Dit klopt ook
Omdat het een acuut orthopedisch probleem was heb ik inderdaad niet naar eten, drinken, plassen etc gevraagd.
Hoe kunt u dit door de telefoon zien? Achteraf was het geen orthopedisch probleem maar een zenuwprobleem veroorzaakt door een bloedprop.
Dat de kat pijnlijk zou zijn leek mij vanzelfsprekend daar hij zijn pootje minder gebruikte.
Geheel mee oneens, geprikkeld werd mij door u medegedeeld, na mijn vraag over pijnbestrijding, dat u daar niet zoveel aan deed.
Dat laatste was overigens voor mij de druppel die de emmer deed overlopen en ik verschrikkelijk van binnen begon te koken.
Melchior gebruikte zijn poot niet, zat te hijgen van de pijn, het deed ons vermoeden op een insectenbeet met verlammingsverschijnselen, dat heb ik gezegd.
Ik zei vervolgens dat ik de kat natuurlijk na wilde kijken, dat de eigenaar naar de praktijk kon komen.
Naar mijn mening had u gewoon geen zin in de weekenddienst (ook suggestief, ja) want deze woorden heb ik niet gehoord, u hield gewoon de boot af.
Daarbij vermelde ik wel dat het een weekendconsult betrof, waarvan de kosten 100 euro zijn.
Dit klopt, maar dat had u al minstens 2 keer eerder ook al gezegd, dit komt op mij echt over als zoiets van: Kom alstublieft niet langs want ik heb er geen zin in.
Dit omdat ik naar alle waarschijnlijkheid dacht dat de kat zich verstapt zou hebben en dat het dus een spier/pees trauma zou zijn, met rust wordt dit vaak snel weer een stuk beter.
Dhr Langezaal reageerde onmiddellijk met ‘Zo jullie weten het wel te rekenen.
Ik vind het heel jammer dat u zich niet in kunt leven in uw medemens. Wij hadden een kat die erg veel pijn had. Wij willen daar als baasje alles, maar dan ook alles aan doen om hem van deze pijn af te helpen.
Ook als ons dit € 100,- kost. Dit doen baasjes die veel van hun huisdier houden.
Gelukkig vond ik een dierenarts die zich wel goed in kon leven.
de DA in Hellevoetsluis dacht er heel anders over en zei dat we meteen langs MOESTEN komen.
Een prettige bijkomstigheid is dat hij een consult vroeg van bijna de helft dan dat van u.  Overigens heeft hij door de telefoon geen woord gerept over zijn consult bedrag. Als mijn kat geholpen kan worden, dan ben ik reuze blij. Dit vind ik veel belangrijker dan de rekening!
U heeft het alleen over het consultbedrag gehad en laten doorschemeren dat u liever niet heeft dat wij langskomen. De dierenarts in Hellevoetsluis doet er echt alles voor om Melchior te helpen.
Wat is voor ons als baasje nu bevredigender?
Ik denk dat u het met mij eens bent als ik u mededeel dat de behandeling (naar ons toe) van de dierenarts uit Hellevoetsluis toch beter overkomt.

Ik ben blij als mijn eigen dierenarts weer weekenddienst heeft, die rekent tenminste nog vooroorlogse prijzen’. Ik heb het gesprek afgesloten met de mededeling dat meneer het even aan kon kijken, ging het niet, dan moest hij opnieuw contact met mij opnemen.

Dit klopt ook
Ik vind het erg vervelend dat ze hun kat moeten missen. Maar ik vind het daarentegen ook erg vervelend dat ik word beschuldigd van een onpersoonlijke, onbeschofte manier van handelen. Ik heb naar mijn idee mijn best gedaan om erachter te komen wat er aan de hand was en een mogelijkheid geboden om langs te komen. .

Dit wordt een discussie waar alleen wij twee het werkelijke antwoord op weten.
Helaas heb ik op diverse forums negatieve ervaringen over uw praktijk gelezen en ik moet mij toch echt aansluiten bij de mening van de mensen.

Ik hoop dat u beseft dat u één van de mooiste beroepen heeft van de wereld.
Het kunnen redden van dieren en hun baasjes hiermee dolgelukkig maken. Kosten wat het kost.

Een echte goede dierenarts is een dierenliefhebber!

U begrijpt hopelijk wel dat ik uw kliniek nooit zal bezoeken.

De heer E. Langezaal
Ik heb toen ook een klacht gestuurd over het feit dat ze mijn konijn Sophie hadden vermoord. Toen kreeg ik ook zo'n onbenullige reactie. Sterker nog zij had er ook heel veel verdriet om dat dat was gebeurt, ik heb dr mail nog dit was die andere dierenarts daar:

Zoals op de site van konijnen.nl te lezen is, is een sterfte% van 1 acceptabel.
Ik zit daar zeker onder, aangezien dit het allereerste konijn is, wat na sterilisatie
is overleden in mijn carriere. Dat je schrijft dat het te verwachten viel, vind ik echt erg.
Ik ben het daar helemaal niet mee eens.
Natuurlijk is het zeer betreurenswaardig dat dit konijn is dood gegaan,
daar voel ik me al beroerd genoeg door.

Het dier op zich heb ik de dag voor de operatie klinisch onderzocht en een enting gegeven.
Het beestje was op dat moment in goede conditie. 's ochtends bij het onderzoek voor de operatie
en het toedienen van pijnstillers was het konijn ook nog in goede conditie.
Het dier had daarvoor als een dijker gegeten, enkel die specifieke ochtend niet.

Alle eigenaars krijgen van ons ook een brief mee om na de operatie goed te letten op de volgende zaken:
- of het konijn eet, keutelt, drinkt op de dag van operatie
zo niet, dan moeten ze terugkomen. De eigenares heeft heel de dag geen contact opgenomen
en is 's avonds laat naar een andere dierenarts gegaan. Helaas had het konijn in kwestie veel gas
en is even later daaraan overleden.

Het is altijd achteraf erg makkelijk om te zeggen dat had anders gemoeten,
maar gezien het klinisch onderzoek van de dag ervoor en de ochtend van de operatie zelf geen afwijkingen opleverden
heb ik de operatie doorgezet.

Met vriendelijke groeten,
anneke van stee

Het mooie is dat iedere dierenarts en zeker een dierenarts die zich konijnendeskundige noemt behoort te weten dat je NOOIT een konijn wat niet eet moet opereren. Wat dus ook de reden was waarom ik haar ook had gebracht, ze at niet. De dierenarts was er nog niet, ik kon haar daar laten en dan zou ze er naar kijken als ze er was. Toen is ze dus TOCH gesteriliseerd...
Prachtig is ook dat ik haar om half 5 op kon halen, en ja ik wacht dan inderdaad even af tot de stress over is voor ik aan de alarmbel trek waarbij ik overigens om 8 uur al niemand meer te pakken kreeg en met spoed naar Rotterdam ben gegaan.

Nee die praktijk is echt walgelijk!

Maar goed steeds meer mensen komen het te weten en dat merken ze ook goed! Vroeger zat het er altijd bomvol, als ik er nu langs kom is het leeg, heel erg leeg!

Het blijft gewoon verschrikkelijk dat jullie Melchior hebben verloren en dat er zulke dierenartsen bestaan.
Gelukkig zijn er nog wel goede DA's, sowieso onze eigen DA in Heenvliet is een hele fijne DA.
2 weken geleden met onze Groene Leguaan (13 jaar oud) naar de DA geweest, de dichtstbijzijnde DA die ook reptielen behandelt was Dierenkliniek het Overbosch in Oostvoorne (ZH).
Zeer tevreden over de professionele aanpak van deze DA (Jasper Willems) :thumbup:

In eerste instantie leek het heel ernstig te zijn hij vreesde dat het nierfalen was, (onze groene dame had een heel erg gezwollen achterpoot)
Deze heeft hij toen gedraind en er kwam helder vocht uit.
De nieren van reptielen zitten in het bekken en als de nierfunctie faalt dan zwellen de nieren en kunnen de lymfeklieren bekneld raken waardoor het lymfevocht niet afgevoerd kan worden.
Hij heeft bloed afgetapt en bloedonderzoek gedaan en om een lang off topic verhaal kort te houden , de bloedwaardes waren goed geen nierfalen maar een seroom (= vochtophoping door een gescheurde spier)
Behandeling: dit moet vanzelf genezen en kan weken duren.

Van collega's en kennissen vernomen dat zij (met hun hond/kat) ook zeer prettige ervaringen hebben met deze kliniek.
Laatst gewijzigd door Ewald en Stephanie op do 21 okt 2010, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
HildeR schreef: Konijnkundige dierenartsen houden minimaal 2 weken tussen een enting en sterilisatie... ::)
Inderdaad, dat wist ik op dat moment helaas nog niet. Maar dat noemt zich dan konijnkundig he....

Gelukkig zijn er ook een heleboel goede dierenartsen!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door