Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door spreeuwtje
nee idd..
daar ga ik idd eens over praten..
want zowel zij als ik waren vrijwel zeker dat t daar vandaan kwam..
maar die 2de waarde verraste ons..

volgens haar waren de symptomen, veel drinken, misselijk, braken en gedragsverandering iets wat bij schildklier problemen voorkwamen..
dwz.. ik hoop dat ik dat goed begrepen heb.. want tussen mijn oren is het soms een chaos..  :-\
Door Lefki&Amy
Het is wel zo ongeveer wat Samos ook laat zien  :-\

Ze toont een goede eetlust, maar lijkt, zodra ze begint, misselijk te zijn en stopt vrijwel meteen weer met eten.
Ze is magerder dan mager...weegt nog maar 3 kilo, terwijl ze altijd een kleine 5 kilo woog.
Het ene moment oogt ze ziek, het andere moment weer kiplekker.

Nu heeft ze de laatste keer bij de da primperid gehad (en dat zou ik dan om de 8 uur moeten herhalen, maar heb ik niet gedaan, omdat ze niet meer misselijk oogde) EN een multivitaminesspuit. Aangezien ik de primperid niet hoefde te herhalen om het toch goed te laten gaan, lijkt het erop dat de multivitaminenspuit haar een oppepper heeft gegeven.

Ze spuugt niet tot nauwelijks...voordat ik naar de da ging heeft ze wel een nacht een paar keer gespuugd. Ze had toen ook diarree....al ruim een week. Nu weet ik t niet, maar ik vermoed dat het over is.

Wat ik lees over PLE is dat de eiwitten dan niet opgenomen worden en de eiwitstatus in het bloed dus laag is! Dit is volgens mij te meten. Bij Samos heeft ze namelijk ook deze waardes bepaald, en die waren goed. Dat leek een aanwijzing voor  de da...ik denk dus nu dat ze toen aan PLE dacht en het daardoor kon uitsluiten.
Door spreeuwtje
en daar gaan bij boris wat manko's..
bij boris waren zijn eiwitten prima.. hij blijft eetlust houden als hij misselijk is, spuugt als hij gegeten heeft.. en vermagert niet tot nauwelijks..
dit misschien omdat ik, zodra ik merk dat hij meer gaat drinken (is de eerste teken van misselijkheid) er gelijk metroclopramide in duw..
ondanks dat hij zich niet lekker voelt blijft hij meestal wel eten.. tenzij het écht naadje is..
maar dan heeft hij bijv. de hele nacht gespuugd en heb ik kennelijk de eerste tekenen van misselijkheid op de dag ervoor niet opgepakt..  :-[

ondanks dat zijn eiwitten prima zijn, hij geen diarree heeft en niet vermagert.. bleef de d.a. het hebben over PLE.. dat maakt mij zo in de war..
als ik t goed begrepen heb, heeft zij het over PLE als zijnde een voedselintolerantie.. maar dat is t niet..

nu is boris weer een helder mannetje..
ligt lekker op schoot, gaat naar buiten een natte jas halen.. eet goed.. en knort..

wat bij de metroclopramide wel is, misschien bij de primp ook? is dat ik het ondanks dat hij niet meer misselijk is, heel langzaam moet afbouwen..
dat deed ik in t begin niet, ik dacht net als jij.. maar dan begon t feest weer van voren af aan..
met langzaam afbouwen duurde t langer eer boris weer ziek werd..
Door Lefki&Amy
[quote="spreeuwtje"]
en daar gaan bij boris wat manko's..
bij boris waren zijn eiwitten prima.. hij blijft eetlust houden als hij misselijk is, spuugt als hij gegeten heeft.. en vermagert niet tot nauwelijks..
dit misschien omdat ik, zodra ik merk dat hij meer gaat drinken (is de eerste teken van misselijkheid) er gelijk metroclopramide in duw..
ondanks dat hij zich niet lekker voelt blijft hij meestal wel eten.. tenzij het écht naadje is..
maar dan heeft hij bijv. de hele nacht gespuugd en heb ik kennelijk de eerste tekenen van misselijkheid op de dag ervoor niet opgepakt..   :-[

ondanks dat zijn eiwitten prima zijn, hij geen diarree heeft en niet vermagert.. bleef de d.a. het hebben over PLE.. dat maakt mij zo in de war..
als ik t goed begrepen heb, heeft zij het over PLE als zijnde een voedselintolerantie.. maar dat is t niet..

nu is boris weer een helder mannetje..
ligt lekker op schoot, gaat naar buiten een natte jas halen.. eet goed.. en knort..

wat bij de metroclopramide wel is, misschien bij de primp ook? is dat ik het ondanks dat hij niet meer misselijk is, heel langzaam moet afbouwen..
dat deed ik in t begin niet, ik dacht net als jij.. maar dan begon t feest weer van voren af aan..
met langzaam afbouwen duurde t langer eer boris weer ziek werd..

[/quote]

Samos heeft maar 1 keer primperid gehad, in injectievorm bij de da. Ik heb wel 7 spuiten meegekregen om om de 8 uur te injecteren, maar dat heb ik niet gedaan, omdat het goed ging met haar...en ik dus wilde weten of dat van de multivitamine-injectie kwam of van de primperid. Ze heeft het 4-5 dagen goed gedaan, na die spuiten, dus ik denk dat het toch vanwege de multivit was en niet vanwege de primperid. Dan had ze volgens mij al veel eerder weer de knuppel in t hoenderhok moeten gooien (hoewel  ::) waarom zou je een knuppel richting de hoenders mikken, als je toch geen trek hebt?? ;))
Door spreeuwtje
nou... dat is dus heel raar..
want volgens de d.a. was 1 kwartje metro niet voldoende om niet meer misselijk te zijn..
maar toen alle problemen net begonnen was dat wél voldoende..
nu dus niet meer.. t lijkt of t steeds erger wordt..
t gaat soms weken goed, en ineens is t weer helemaal mis..
ook zonder metro... dus ik dacht dat t aan het soort voer lag..
maar ik ben gaan bijhouden wat hij gehad heeft als hij ziek werd.. maar daar is ook geen touw aan vast te knopen..
ik dacht dus ook dat t aan de kuikens lag.. maar laatst was hij weer ziek, zonder kuiken..
gister heeft hij 2x gespuugd maar nu is t weer over..
Door spreeuwtje
ssssttt...
met boris lijkt t goed te gaan mét kuikentjes en prednisolon in een lage dosering  

maareu.. nogmaals... ssssssst.... :P
Door EllenL
Hoorde ik iets??  :biggrin2: :circle:
nah, zal me wel verbeeld hebben dat iemand iets zei hiero..  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door