Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
Wat hier wel/ook werkte: bij alles wat je in de keuken doet hummels roepen/verleiden [dat moet er strakkies wel weer uit slijten :biggrin2:]
en áltijd, al is t 6xdaags, een frummeltje/likje van iets errug lekkers geven op een gegeven moment verliest poes de achterdocht [herinner me hier ajb aan als de spicht ooit aan de pillen moet  ;)]
Door Too
lightning schreef: gewoon easy pil vragen aan de dierenarts. hier heb ik ook zo'n ahumm kreng van een kater met easy pil was het zo weg :)
't is dat'??
Door Lefki&Amy
lightning schreef: begrijp dit niet
Denk dat ze graag wil weten wat dat is  ;D
Ik zag t liggen bij de da, maar kon er niet goed wijs uit worden wat t was....t leek op iets lekkers, wat je dan om de pil heen frut, klopt dat??

Helaas is JUIST de reden dat ze de pillen krijgt, dat ze zo slecht eet.....en ze laat zich echt niet makkelijk verleiden. Verrassingsaanval zal 1 keer lukken....maar niet 21 dagen lang, 2 maal daags  :-[
Ze eet slecht vanwege een darm ontsteking en mag dus alleen licht verteerbaar voedsel...ik vrees dat kaas daar niet onder valt??
Heb normaal zachte geitenkaas (smeerbaar)...dat zou nog kunnen, maar dat hoeft ze nu dus ook niet... :-\

Morgenochtend maar weer de pillenschieter  :P
Door dancingdaydream
na het ingeven van de pil, bekje dichthouden, even een paar tellen je vinger op het neusje leggen (dus bij de neusgaatjes) en het keeltje/strottenhoofd masseren. Dit wekt een slikreflex op ;)
succes.. ik weet hoe lastig katten kunnen zijn, hier al eens gehad dat ze probeerden mn vinger te amputeren...
Door lightning
yuki12 schreef: Denk dat ze graag wil weten wat dat is  ;D
Ik zag t liggen bij de da, maar kon er niet goed wijs uit worden wat t was....t leek op iets lekkers, wat je dan om de pil heen frut, klopt dat??

Helaas is JUIST de reden dat ze de pillen krijgt, dat ze zo slecht eet.....en ze laat zich echt niet makkelijk verleiden. Verrassingsaanval zal 1 keer lukken....maar niet 21 dagen lang, 2 maal daags  :-[
Ze eet slecht vanwege een darm ontsteking en mag dus alleen licht verteerbaar voedsel...ik vrees dat kaas daar niet onder valt??
Heb normaal zachte geitenkaas (smeerbaar)...dat zou nog kunnen, maar dat hoeft ze nu dus ook niet... :-\

Morgenochtend maar weer de pillenschieter  :P
jup mijn kat is ook een echte ramp met pillen en dit wilde hij nou net weer wel eten. easy pil is een soort snoep vorm waar je maar minimaal een klein beetje iedere keer wat vanaf kan halen om het pilletje bewerkt en het dan geeft. viel mij ook mee dat mijn kat er in stonk hoor
Door Rianne145
Als het om een 1 malig iets gaat (bijv. ontwormen) doe ik een verrassingsaanval. Ik ben behoorlijk handig en snel daarin, maar echt heel fijn is het niet voor de kat. Bij bijvoorbeeld een ab kuurtje stop ik het in de keel van een kuiken, tuinen ze altijd in!!! Maar ze zijn hier gek op kuikens. Hap slik weg en een blij gezicht, jummie alweer kuiken! Als het niet al te vies is verpulver ik het ook wel eens gewoon door het eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door