Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
Cizsel schreef: Waar kan ik die Psyllium onder andere krijgen??
dat schreef Maddoc al : bij de groene os

'k zou zelf proberen om wat fijngesneden sla, of courgette, of komkommer door 't voer te mengen....
en dan kijken of 't voor katzel nog eetbaar is en naar gelang de hoeveelheid op te voeren/verhogen
Door maddoc
idd het merk is De Groene Os.
Google geeft sites waar je het kunt bestellen.
Flin's  tip is ook goed om uit te proberen.

Edit; typefout.
Laatst gewijzigd door maddoc op za 26 jun 2010, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cizsel
flin schreef: dat schreef Maddoc al : bij de groene os

'k zou zelf proberen om wat fijngesneden sla, of courgette, of komkommer door 't voer te mengen....
en dan kijken of 't voor katzel nog eetbaar is en naar gelang de hoeveelheid op te voeren/verhogen
Poes is niet zo happig naar groentjes, maar ik zal het nog eens proberen, misschien dat ze er inderdaad behoefte aan heeft :)

Ik zal eens kijken naar die webwinkels :)
Door Limpy
Komkommer wordt hier lekker gevonden door 2 katten...helaas niet zo grandioos door de kater die het nodig heeft.....  ::)

Lust mispel anders honden-kvv waar beetje pens in zit? Mijn oosterse jongens vinden dit héérlijk en krijgen dat 1x/week waarbij obi-wan er of wat extra pens doorheen krijgt of beetje komkommer  (pens verhuld de smaak v/d komkommer dan een beetje)
Door Too
Qua groen zijn ze hier dol op komkommer[schil] , licht gekookte bonen [snijboon met stip op 1], broccolistronk licht gekookt en bvk ingesmeerd met een gemalen prak  [als tartaar,smuldier of kalkoenprut], geblancheerde courgette[schil, want iets vezelrijker]
catoo heeft met vlagen iets te harde keutels dan helpt groen vaak om t op gang te houden
Door maddoc
Pompoenmoes wordt trouwens veel gebruikt als vezelbron (zeer vezelrijk) hiervoor.
In nederland kun je voor zover ik weet geen ingeblikt pompoenmoes krijgen, dus zul je verse pompoen moeten gebruiken.
Ik heb het in blokjes in de magnetron met water gegaard en daarna in de blender. Zoveel water gebruiken/toevoegen dat je een soort dunne
'appelmoes' consistentie hebt en dan net als de psyllium met extra water door het eten mengen.
Benodigde hoeveelheid is uitproberen.
Bij mij werkte het niet (afdoende), daarnaast had ik problemen met het schillen van de pompoen. Ik heb bij de tweede poging de schil pas na het garen eraf gehaald, ging iets gemakkelijker.

Edit; typefout.
Laatst gewijzigd door maddoc op za 26 jun 2010, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cizsel
Helaas helaas helaas, maar ik heb Mispel toch weer op brokken gezet. En per direct dat dat goed ging!!! Wat mij dunkt is dat haar darmpjes het gewoon niet aankunnen om dat langzaam verterende spul er doorheen te krijgen.

Gandii blijft gewoon vers krijgen uiteraard!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door