Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door spreeuwtje
dank je wel.. is heel fijn!!    :-*
warme berichtjes zijn altijd fijn.. want ik heb kouwe voeten op t moment..  ;D

maar..
ik zat net te denken he..
boris heeft altijd honger.. of hij nou net te eten heeft gehad of niet..
hij oogt nu een stuk allerter..
na zijn halve kuikentje.. en ruim een uur geleden hebben ze eten gehad..
hij dribbelt weer, loopt weer serieus rond, springt op de vensterbank, gaat naar buiten..
kan t misschien zo zijn dat zijn voedselvertering nu zo snel is.. dat hij gewoon flauw werd van te kort voedsel? (in zijn geval)?
ze krijgen savonds voor ik ga slapen een behoorlijke bak voer..
en smiddags krijgen ze een kuiken..
dat eten snachts, doen ze de hele nacht over.. net zoals andere katten dat vaak overdag doen..
dus eigenlijk zou je moeten kunnen zeggen dat ze vaker kleinere hapjes zouden moeten hebben.. want dat doen ze dus snachts.. als ze buiten spoken..
overdag wordt er veel geslapen.. zoals het echte katten betaamd..

hmz..
ik ga daar toch eens op letten.. of die misselijkheid daar niet mee te maken heeft..
de rest heeft er geen last van..
maar dat boris zijn t4 hoog is, is iig een feit..
Door *Nikki*
Breng Boris anders ook mee morgen, pilletjes geven is hier geen probleem.

Hoeft hij geen pilletje maar heb je liever dat hij het weekend hier op de zolder verblijft ook geen probleem.

Enne dan zit ik echt vol tenzij je zegt ik wil Noezels er ook bij op zolder. Dan zitten er 2 op zolder, 1 in slaapkamer, 3 of 4 in de kattenkamer, 1 of 2 in de woonkamer met 4 honden en 1 buiten. Puhhhhhhhhh het lijkt hier wel een dierentuin  :biggrin2: :biggrin2:
Door spreeuwtje
Grinnik, je kan wel een pension beginnen. :p maar ik heb nu de overburen gevraagd die hebben zelf ook 4 katten. Ik kan om 12 uur bij de d.a. Terecht. Dank voor t aanbod maar eerst even zien hoe t nu verder moet. Ik hou t in gedachten.
Door EllenL
Zou best kunnen wat je typt (een paar reacties geleden, over het flauw zijn...), vind ik in ieder geval best logisch klinken!
Sterkte met Boris in ieder geval, weet ook niet heel veel zinnigs te zeggen verder, maar wilde in ieder geval ook even laten weten dat ik meeleef!

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door spreeuwtje
lief!! dank je!

hij is bij de d.a. geweest..
wéér bloed afgenomen..
nieren e.d. zijn allemaal goed..
geen ontstekingscellen in zijn bloed..
bloedplaatjes zijn ook ok..
ze hebben t gelijk opgestuurd, en verwachten dat ze morgen wel een uitslag hebben..
dus weer metroclopramide mee.. én schildkliermedicatie voor t geval dat het werkelijk dat blijkt te zijn..
maar alles wat ik omschreef vond ze bij een schildklierkat horen..
dus.. zodra ik morgen de waardes doorgebeld krijg.. kan ik de overburen bellen om te zeggen dat ze mogen beginnen met de medicatie..

wat een gegoochel allemaal..  :-\
Door spreeuwtje
vanmiddag voor de 2de keer dus de waardes van boris zijn T4 binnen gehad..
en.. ze zijn gedaald..  ???
vorige keer was hij 44 (45 is max)
nu was hij 37..  :-X
dus.. geen schildklier probleem.. terwijl hij daar wel alle schijn van heeft..
altijd honger hebben, misselijk en braken, gedragsverandering.. (hij heeft nu 2x 1 van de andere katten een hoek in getimmert.. iets wat hij nog NOOIT gedaan heeft) zijn vacht is rabbig.. veel drinken (met vlagen)

zijn bloedwaardes in de zin van ontstekingscellen en witte bloedlichaampjes waren ok..
lever en nieren ook goed..
buik en darmen e.d. alles lekker soepeltjes..

en nu?  :-\
metroclopramide weer langzaam afbouwen.. en hopen dat hij het goed blijft doen..
nu is hij weer zijn ouwe zelfie..  met nog wel veel honger.. maar verder niet ziek..
Door EllenL
Volgens mij zijn schildklierproblemen lang niet altijd duidelijk in het bloed te zien, de waardes schommelen heel erg, kan best zijn dat hij toevallig net heel laag is voor zijn doen nu.. is alleen T4 bepaald of ook nog TSH, T3 of nog andere dingen?

Kan best zijn dat het een beginnende te snel werkende schildklier is en dat jij als superoplettende eigenaar dat sneller in de gaten hebt. Maar goed, daar heb je nu natuurlijk weinig aan...  :-\
Door EllenL
Even uit mijn hoofd gezegd (maar er zitten hier vast dierenartsen die het veel beter kunnen uitleggen dan ik met mijn brakke hoofdje nu) is T4 een voorloper van T3, allebei zijn schildklierhormoon, maar de T3 doet het echte werk zeg maar. TSH is Schildklier stimulerend hormoon, dat zet de schildklier aan om meer T4 te gaan produceren, dus als de T4 daalt in het bloed zal de TSH stijgen en andersom. En volgens mij zijn er nog andere dingen die je kan testen die wel verband houden ook met T3 en T4 zodat je een completer beeld krijgt...

Ik heb er veel over gehoord bij mijn TTouch weekenden, helaas was ik te brak/moe om alles heel goed te onthouden...
Door EllenL
spreeuwtje schreef: mijn hoofd is vaak te chaotisch om dingen vast te houden of uberhaubt op een rijtje te zetten..  :-X
morgen maar even bellen daarover.. om te vragen wat ze van jouw ideeen vinden..  :-*
nou ja, normaal gesproken is mijn hoofd daar best goed in en heb ik ook een eng geheugen, daarom vind ik het best irritant van mezelf, haha.

Ben benieuwd wat ze zeggen!  :-* een knuffel voor boris!
Door Sella
T3 geeft beter aan hoe het werkelijk met de schildklier is gesteld.
Want je kan nog zoveel T4 hebben, T3 moet het naar omgezet worden om te kunnen werken in de weefsels.
Dat wordt vaak vergeten en holistische dierenartsen kijken daar veel vaker naar.
Humaan overigens ook hoor ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door