Meis wat een zorgen..
Om te beginnen: de supplementen in kvv's zitten erin om te zorgen dat ook een kat die levenslang die ene smaak van merk x eet geen heel rare tekorten oploopt.
Wanneer je zelf samenstelt [en maalt of niet] dan heb je de vrijheid om te varieren in diersoorten en zijn tekorten niet waarschijnlijk.
Voor de broodnodige variatie gebruik je vleesbot van verschillende dieren, idem voor spiervlees en orgaan, dus niet enkel kippenek maar ook ruggen of vleugels én andere diersoorten als bv parelhoen, eend, konijn
Omega 3 zit bv in vette vis [zalm, panharing, sardien, horsmakreel] en in wild
Omega 6 zit voldoende in t vlees
Het groenten-verhaal moet je maar even buiten beschouwing laten, een goed kattenmenu bestaat uit bot, orgaan en spiervlees .
En dan de praktijk... als iedereen zelf kauwt is t eenvoudig : Maaltijd-porties aan 1 stuk

Als ik een bestelling binnen krijg ben ik een goed uur aan t knippen en snijden daarna kan er weer heel lang gegeten worden.
In t begin heb ik ook [super]markt-barf gevoerd, ik woon in een wat grotere stad met een goede markt en een aantal islam slagers,
in die tijd .. kip, eend, kwartel, konijn als vleesbot, spiervlees van kip, kalkoen, lam, koe [en een stukje zalmfilet], orgaan van kip, lam en eend.
T was eerst even zoeken maar zo hebben we t een hele tijd gedaan
Nu bestel ik met regelmaat mee met mede-barfers.. ideaal in 1x voor een x periode eten in huis.
Voor mijn dames werkt:
40-50% bevleesd bot, 15% orgaan, 45-35% spiervlees heel goed, extra's en bijprodukten 'doe' ik niet aan/ reken ik niet... ze krijgen samen 1 eitje in de week, de sporadische lepel yoghurt ... ik laat t buiten beschouwing.
Ik ben vast nog t een en ander vergeten... schiet maar weer