Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
[quote="koekje"]
heb ik dan heel veel geluk gehad dat als ik vlooien had, ze alleen op de katten zaten?
[/quote]

Ja absoluut!
Door Mevroi Kruim
Sterker nog, ik denk dat ze niet alleen op de katten zaten  ::) van vlooien is bekend dat als je er 1 op je kat vindt er vermoedelijk 90 door je huis hopsen  :-X
Ik merk dat gelijk want ze lusten mij  :P maar als ze je niet lusten dan merk je dat niet altijd.
Door koekje
ik heb vroeger wel eens vlooien van poet in mn bed en een aantal paar sokken gehad. dus dan zouden ze mij ook moeten lusten.

er staat me iets bij dat volgens de gebruiksaanwijzing, stronghold ook enigszins op de omgeving werkt. zou dat in zulke gevallen voldoende zijn dan?
Door Too
K heb gelukkig al heel lang geen vlooien gedoe gehad maar na 2x een mega-plaag meegemaakt te hebben [1x was t hele studentenhuis vergeven van de pietjes..]
zou ik bij een 'krioelende' kat echt niet alleen durven vertrouwen op de omgevingseffecten van een pipet.

Bij een fikse vlooienbesmetting gaat hier toch echt de spuitbus open.
Door flin
overzichtje:

Afbeelding

selamectine = stronghold
fipronil = frontline/ frontline-combo
imidacloprid = advantage en bolfo-gold
imidacloprid+ moxidectine = advocate
Laatst gewijzigd door flin op za 25 jul 2009, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
Okee, stronghold is dus wel werkzaam in de omgeving

Eigenlijk ben ik blij dat ik die kennis niet paraat heb, de laatste 10 jaar misschien 2x vlo gezien en dus pipet gebruikt
Daarvoor was ik wel [noodgedwongen] een regelmatig gebruiker
Door koekje
nouja, sien was zo'n kat met veel visite. best veel visite. als je naast haar zat, zag je zwarte dingetjes beetje vrolijk rondspringen. 1 pipetje was hier voldoende om alles uit te roeien toen. sien heeft hier een kleine week binnengezeten en toen gingen we naar de dokter (voor vaccinaties, maar dat bleek eerst een pipetje te zijn).
Door Lefki&Amy
Als ik een kitten in huis haal die vlooien heeft, dan gaat ie altijd eerst in bad met vlooienshampoo...daarna hou ik het bij met kammen.  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door