Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door arenda
Vorige maand had mijn kater Braveheart ook een fijn gat ter grote van eh ik denk wel 4 twee-euromunten. En zeker een centimeter diep. Veel afstervend vlees eromheen. En geloof het of niet, binnen een kleine 3 weken was er niks meer van te zien, nou ja niks, een beetje kalige plek. Tannetje raadde me aan om er honingzalf op te smeren. Nu was de kans dat de wond te snel dicht ging bij Brave natuurlijk niet zo groot, maar het hielp dus als een tierelier. Dus maak je gewoon maar niet al te druk, wanneer het bij Brave al zo snel genas, dan zal het bij Sien ook wel niet zo lang duren. Het zijn natuurlijk wel gezonde katten met een verrekt goede voeding!
Door koekje
ik denk dat de wond van sien wel klein te noemen is, ipv groot. het is kleiner dan een 10 ct muntstuk, ik denk dezelfde diameter als een sigaret. ik denk zelf dat een vechtwond de meest logische verklaring is, aangezien sien de dagen erna iedere keer heel boos voor het raam zat en als ik haar naar buiten liet, ze dan heel boos de andere tuinen inrende. en dan boos in de zin van dat ze een andere kat ging meppen.
ik ga er van uit dat een doktersbezoekje niet nodig is, aangezien de wond sinds woensdagavond wel kleiner is geworden, en het er verder mooi en rustig uitziet. er is ook al wat korstvorming. ze doet het nog steeds goed.

lijkt mij dat het een schotwond er idd ook een schampschot is (het is een oppervlakkige wond) en dat is niet. een direct schot (geeft rechte wond) zou je toch verwachten dat ze problemen heeft met lopen omdat het kogeltje dan ook diep in het lijf komt. de wond zit zeg maar op de bovenbeenspier.
Door koekje
de assistente zei dat ze wel eens een enkele keer een kat met een schotwond (luchtbuks) zagen, maar zeker niet vaak. zo'n wond is dieper en kleiner, en geeft meer last, omdat het kogeltje door de spieren en mogelijk bot en organen gaat. de wond van sien is oppervlakkig en ze heeft geen last met lopen en eet en drinkt en speelt normaal.
dat de wond kleiner is geworden en wat korstvorming heeft, is allemaal goed, en wss geneest het allemaal mooi en normaal en netjes.
dus ik hoef niet langs te komen en me geen zorgen te maken. wel een beetje blijven opletten natuurlijk dat ze alles goed blijft doen en dat de wond weer verder mooi en goed geneest.
Door flin
zo'n bux-wond hangt ook wel erg op de afgeschoten afstand...
in principe schiet een (legale) bux niet zo ver, dus idd van dichtbij zit er wel vaart in de kogeltjes,

sterkte met zorgen!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door