Ik weet bijna zeker dat er ergens een haarbal dwarsligt bij onze kater, maar ik wilde het jullie toch even voorleggen om zeker te weten dat ik niets over het hoofd zie.
Maandagochtend begon poes te spugen: parelhoenbotjes van zondagavond en een deel van zijn ontbijtkuiken. Hij leek verder niet ziek en 's avonds heeft hij met smaak zijn kwartel naar binnen gewerkt die er 's morgens deels weer lag met wat ingeslikt haar. 's Avonds wou hij niet eten en heeft hij alleen een geklutst eitje gehad.
Gisteren heb ik anti-haarbalpasta gehaald en hem kuipjesvoer gegeven. Dat is allemaal netjes binnengebleven. Vannacht heeft hij kennelijk uitgebreid staan grazen; ik vond vanmorgen meerdere kotsplekken met alleen vocht en grassprieten erin, maar géén haarbal.
Wat mag ik van die haarbalpasta verwachten: glijdt die vermoedelijke haarbal nu via zijn darmen eruit?
En omdat ik maandag veel onverteerde botjes van die parelhoen heb gevonden, durf ik hem nu eigenlijk niet zo goed karkasjes te laten eten: ik heb het idee dat dat zijn maag alleen maar meer irriteert.
Heeft iemand nog advies?