Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2273124
Alba schreef: Hier ook poeder en ik twijfelde al hoe ik dat weg moet krijgen. Ik zal dit weekend eens beginnen, ik neem aan dat je het bij jezelf ook moet opbouwen?
Ik heb eerst een week een half theelepeltje gedaan, daarna een theelepel en nu heb ik een volle theelepel per dag.
Ik wil het 2 keer per dag gaan nemen, maar dat ga ik niet opbouwen, neem het er gewoon bij.
#2280759
toch snap ik iets niet,

ik snap dat chlorella van een andere alg komt dan spirulina en dat er andere samenstelling stofjes in zit.
wat is dan daarvan het verschil van effect? dus wat voegt de ene toe aan effect ten op zichte van de ander?
Waarom zou je ze allebei slikken i.p.v. bijvoorbeeld alleen chlorella? waarom de combinatie?

ben dus een beetje praktisch op zoek naar wat beide dingen doen/ voordeel geven?

heb zelf de capsules van solgar (chlorella). zijn deze goed, of kwalitatief minder? honden lijken er dunnere ontlasting van te krijgen, dus voor hen is deze niet echt optimaal..
zou voor hen spirulina beter zijn?
#2283106
Deesje schreef: Spirulina is een zoutwateralg,chlorella de zoetwater variant.. In spirulina zit daarom jodium hetgeen niet in de chlorella zit. Daarom gebruik ik vooral chlorella zowel voor mezelf als voor de honden
Yo! Wat dom van mezelf, ik ging er altijd vanuit dat in chlorella ook jodium zat! Nu ben ik ernstig aan het twijfelen of ik misschien een jodiumtekort heb, gauw over op spirulina.
#2283451
Meike en Daisy schreef: Yo! Wat dom van mezelf, ik ging er altijd vanuit dat in chlorella ook jodium zat! Nu ben ik ernstig aan het twijfelen of ik misschien een jodiumtekort heb, gauw over op spirulina.
Als je brood van de bakker of uit de supermarkt eet, of zelf in huis altijd jozo gebruikt, hoef je niet bang te zijn voor een jodiumtekort. Jozo is namelijk gejodeerd zout en bakkerszout is dubbel gejodeerd. Bakkerszout is het zout wat bakkers gebruiken in hun brood. Let erop dat bio(-dynamisch) brood geen gejodeerd zout bevat. Zeezout bevat ook maar zeer weinig (of geen) jodium.
Sommige multivitamines bevatten ook jodium.
#2284033
Jawel hoor, bio-brood bevat ook bakkerszout. Moet van de wetgever. Toen ik nog zelf bakte kocht ik ook altijd bakkerszout bij de bio-bakker, met jodium.
Als je een trage schildklier hebt kan een beetje extr ajodium wel fijn zijn, maar dan is af en toe wat kelp ook voldoende.
#2284116
Ik heb erge jodium tekort en ben allergisch voor jodium. ik ben nu na 3 jaar opbouwen zover dat ik een drupje geconcentreerde jodium per 4 dagen kan nemen zonder een anafylactische shock te krijgen. En ja mijn schildklier lag dus op zijn kont, geen meetbaar jodium in mijn bloed. Toch kan ik spirulina niet verdragen, dat zal dus teveel jodium voor allergische moi zijn.
#2284233
koekje schreef: Als je brood van de bakker of uit de supermarkt eet, of zelf in huis altijd jozo gebruikt, hoef je niet bang te zijn voor een jodiumtekort. Jozo is namelijk gejodeerd zout en bakkerszout is dubbel gejodeerd. Bakkerszout is het zout wat bakkers gebruiken in hun brood. Let erop dat bio(-dynamisch) brood geen gejodeerd zout bevat. Zeezout bevat ook maar zeer weinig (of geen) jodium.
Sommige multivitamines bevatten ook jodium.
Ik eet dat dus niet, geen fabrieksartikelen zeg maar en ook geen tafelzout (himalayazout gebruik ik). Maar ik ben nu aan de spirulina begonnen.
sella schreef: Ik heb erge jodium tekort en ben allergisch voor jodium. ik ben nu na 3 jaar opbouwen zover dat ik een drupje geconcentreerde jodium per 4 dagen kan nemen zonder een anafylactische shock te krijgen. En ja mijn schildklier lag dus op zijn kont, geen meetbaar jodium in mijn bloed. Toch kan ik spirulina niet verdragen, dat zal dus teveel jodium voor allergische moi zijn.
Jeetje! Wist niet dat dat bestond, jodiumallergie. Heftig.
#2322450
hoi

ik ben ook met chlorella begonnen. eerst 3dagen een afgestreken koffielepel in een yoghurt maar omdat dat echt zo slecht smaakte heb ik pillen besteld en dus enkele dagen geen chlorella meer genomen en dan begonnen met 2 pillen, volgende dag 4, volgende dag 5, volgende dag 4 (was de 2 die ik savonds ging nemen vergeten) vandaag ga ik proberen er 6 in te nemen.

nemen jullie die verpreid over de dag? ik heb het gevoel dat ik er misselijk van wordt :s. Aan mijn spijsvertering merk ik niet al te veel, wel een iets slappere stoelgang. Ik neem ze vooral voor meer energie te krijgen maar heb hier nog niets van gemerkt, alleen het misselijke gevoel en het gevoel dat er iets op mijn maag ligt :s
doe ik het te snel?
#2322457
nog vergeten vermelden, ik geef Zara ook 1 eetlepel (niet afgestreken) per dag (Zara Duitse Herder 35kg).
Is dit voldoende of teveel of te weinig?
Kan het dat ze door de Chlorella haar vis niet meer kan verteren? Sinds ik ze Chlorella geef, kotst ze nl. haar vis terug uit :s, haring en zalmkop.
Sardientjes en makreeltjes geven geen probleem.
#2322471
Dat misselijk zijn: dat is nou ontgiften :biggrin2:. En als je misselijk wordt, moet je langzamer opbouwen. Neem een paar dagen gewoon 3 pilletjes per dag (in de ochtend). En als dat beter gaat, neem er dan 4. En houdt dit weer een paar dagen vol. En als dat beter gaat, neem je er 5. En dit doe je weer een paar dagen.

1 theelepel, niet afgestreken, voor een hond? Oei! Dat is erg veel! Je moet niet in 1 keer zoveel geven, je moet het opbouwen. Ik weet niet waar je de poeder koopt maar dit is de dosering van www.chlorella-alg.com voor de poeder:

Mbt dosering, voor volwassenen (60-80 kilo) geldt dosering van 3-5 gram dus ik zou voor een dier gewoon het gewicht omrekenen. Het schepje bevat ongeveer 0,75-1 gram poeder.

60 kilo = 4 gram = 4 schepjes
30 kilo = 2 gram = 2 schepjes
20 kilo = 1,5 gram = 1,5 schepje

En de dosering moet je dus langzaam opbouwen.
#2322512
Hoi,

Mijn tabletten komen van Chlorella-alg, die koreaanse. Het poeder komt van vitalgae.
dan doe ik het gewoon effe met 3 per dag en daarna 4 zoals jij zegt. Hoe weet ik op hoeveel tabletten ik het best doe? want jij neemt er vb 4 per dag, anderen nemen er 10 ....

Zara zal ik dan es afwegen want er zat geen schepje bij, maar dan weeg ik af op 2gram ;-)

Bedankt!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door