Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#1855542
Dat ziet er wel goed uit! Wat die lucht betreft: dat hangt ook een beetje van de vleessoort af, lever b.v. vond ik echt yuk. Kun je hem niet in garage of schuur zetten?

Ja, heb een Bomann, mijn andere is trouwens ook een Bomann en die doet het prima! Ik vond wel vanaf het begin af aan dat de nieuwe veel minder geluid maakte als de eerste. W.s. heeft het motortje al direct mindertoeren gemaakt omdat er iets mee was :-\
#1889880
ik heb er ook eindelijk een. En Stockli met timer en extra trays rvs. (gekocht via Globetrotter) Heb m gisteren gevuld voor het eerst met probeersels en minder dunne stukkjes. Kippenmagen, paardenvlees, lamshart en een beetje kip. Heb op de trays eerst bakpapier gelegd tegen het overtollige vet. Gaat prima tot nu toe. Heb m op 50 graden gezet. Duurt dus iets langer dan wanneer je op 70 graden droogt. was na 12 uur : dunne stukjes droog dikke stukjes van de  maagjes mogen nog even.
En wat prettig is door de timer slaat ie af na ingestelde uren en hij is geluidsarm.. Je hoort letterlijk alleen een zachte ruis van de ventilator.  ;)
Laatst gewijzigd door Aquillo op za 08 jan 2011, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#1914986
Hallo.

Sinds vandaag ben ik lid van Barfplaats. Had al vaker meegelezen en ook via dit forum info gezocht en gevonden mbt een droogmachine. Die heb ik nu dus. Een Bohman en voor een beginnede droger is dat prima.
Heb nog genoeg te lezen en te proberen heb ik al gezien :biggrin2:

Ik heb 2 boxers (van bijna 11 en 6 1/2 jr), die met smaak 's morgens carnibest en gevarieerd extra's (vis, ei, hart etc) en 's avonds kippennekken wegwerken :P
#1915001
BeaG schreef: Hallo.

Sinds vandaag ben ik lid van Barfplaats. Had al vaker meegelezen en ook via dit forum info gezocht en gevonden mbt een droogmachine. Die heb ik nu dus. Een Bohman en voor een beginnede droger is dat prima.
Heb nog genoeg te lezen en te proberen heb ik al gezien :biggrin2:

Ik heb 2 boxers (van bijna 11 en 6 1/2 jr), die met smaak 's morgens carnibest en gevarieerd extra's (vis, ei, hart etc) en 's avonds kippennekken wegwerken :P
Hoi, welkom op het forum, en succes met het drogen. :)
#1915672
BeaG schreef: Hallo.

Sinds vandaag ben ik lid van Barfplaats. Had al vaker meegelezen en ook via dit forum info gezocht en gevonden mbt een droogmachine. Die heb ik nu dus. Een Bohman en voor een beginnede droger is dat prima.
Heb nog genoeg te lezen en te proberen heb ik al gezien :biggrin2:

Ik heb 2 boxers (van bijna 11 en 6 1/2 jr), die met smaak 's morgens carnibest en gevarieerd extra's (vis, ei, hart etc) en 's avonds kippennekken wegwerken :P
Welkom Bea :biggrin2: veel leerplezier op dit forum :D
#1952724
*milik* schreef: Dat van die schuur is een heeeeeel strak plan :biggrin2: :biggrin2: Maar als je eenmaal besmet bent met het droogvirus is er geen weg terug meer :D Beestjes EN je portemonnee zullen je dankbaar zijn!
Inderdaad, zeker ook dat laatste. Ik was vergeten hoe duur de winkel is met zijn beloningen en schrok me laatst echt van de prijs toen ik een keer snel wat in de winkel haalde omdat ik geen tijd had gehad om te drogen.
#1953343
Ik heb gisteren ook maar een Bohmann besteld, en vandaag ontvangen. Dacht eigenlijk dat het groter zou zijn haha! Maar is een mooi klein dingetje. Heb het even laten draaien om te horen of het ding geen gekke geluiden maakt ;) Heb ook maar meteen een paar kilo van vanalles en nog wat uit de vriezer gehaald, zodat ik als dat ontdooit is, mooi kan beginnen met drogen :biggrin2:

Hoef je het spul in de droger trouwens niet te draaien ondertussen?
Laatst gewijzigd door Heutink op di 01 mar 2011, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door