Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Tja nadat ik de kelder heb moeten uitrusten met luchtontvochtigers vanwege het 2 jarige regenseizoen kan ik nu op zoek naar luchtbevochtigers voor de slaapkamer en woonkamer ;D
Woonkamer is 30% en slaapkamer 35% . Ik wordt wakker met keelpijn, gewon onaangenaam droog.

Nou zijn er vast hier mensen die zoiets hebben gok ik.
Zijn er dingen waar op te letten? Eigenlijk wil ik gewoon goedkoop ,maar een sensor voor als het te vochtig wordt zou in slaapkamer wel prettig zijn. (in de woonkamer heb ik al een meter) Ik zie er een heleboel met verborgen kosten zoals filters heel vaak vervangen? Heb je alleen een filter als je zo'n schoon lucht ding functie hebt of altijd?

of werkt het ook als ik overdag in woonkamer neerzet en snachts in slaapkamer?
Door doranto
Deze hebben wij en zijn er heel erg tevreden over. Hij is vrij groot, maar voor een slaapkamer hebben ze misschien wel een kleinere uitvoering. Je moet er op letten dat je er gewoon kraanwater in kunt doen! Veel luchtbevochtigers hebben speciaal water nodig, omdat je anders veel kalk door je huis verspreidt.
Bijlagen
signal-2025-05-09-115504_002.jpeg
signal-2025-05-09-115504_002.jpeg (123.56 KiB) 437 keer bekeken
Door Lizzy
Ik ben hartstikke blij dat het eindelijk zo lekker droog is! Ik vecht altijd tegen een te hoge luchtvochtigheid en dat hoeft nu eens lekker niet! Jammer dat je er last van hebt. Dan moet je inderdaad wat. Succes met je zoektocht naar een fijn apparaat. Van de luchtontvochtigers vind ik Qlima een fijn merk. Wie weet hebben ze ook wel bevochtigers.
Door Kaio
Lizzy schreef:Ik ben hartstikke blij dat het eindelijk zo lekker droog is! Ik vecht altijd tegen een te hoge luchtvochtigheid en dat hoeft nu eens lekker niet! Jammer dat je er last van hebt. Dan moet je inderdaad wat. Succes met je zoektocht naar een fijn apparaat. Van de luchtontvochtigers vind ik Qlima een fijn merk. Wie weet hebben ze ook wel bevochtigers.
Nou daar ben ik ook heel blij mee, afgelopen september de hele kelder moeten reinigen vanwege de schimmel :-X
Sindsdien staan daar luchtontvochtigers aan en eindelijk begint het ergens op te lijken.
Dus ik ben blij dat het lange regenseizoen voorbij is ;D
Alleen is het dus te droog in slaapkamer en dat merk je. Dus daar moet dan weer iets anders tegenaan ::) tussen nooit goed ;D
Door Siberienne
Wij hebben er een mn in de winter in gebruik. Maken minder vaak schoon dan officieel aanbevolen want ja, dat is best kostbaar.

Merk weet ik zo even niet, maar ik vond het een naar geluid, kan er niet bij slapen. Overdag in de woonkamer gaat het wel, daar staat toch ook de warmtepomp al te blazen maar ik wil het ding niet in de slaapkamer.
Door Kaio
uiteindelijk had ik deze gekocht voor de slaapkamer:
https://www.philips.de/c-p/HU2716_10/20 ... befeuchter
Had ik beter niet kunnen doen want nu gaat het allemaal regenen >:( >:( >:( >:(
altijd hetzelfde ::)

Maar goed, deed het wel goed, zacht in geluid. moet wel raam dicht (duh) Kan gewoon met kraanwater. Is simpel in gebruik. En prijstechnisch ook ok.
Zit wel met dat filter dat vervangen moet worden om de zoveel tijd. Maar ik werd bij het zoeken en lezen van reviews ook wel een beetje bang van de verhalen dat ze slechte lucht kwaliteit verzorgen en bacterieen verspreiden, vandaar dan dus voor deze gekozen. Kwam vaker goed uit de testen
Helaas hoef ik hem weer de komende tijd niet te gebruiken, welkom zomer ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door