Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Het plukken van de vacht is ten einde
Half Dec is tutje in de trimsalon geweest
Vier dagen later kreeg ze een hotspot achtige plek , aan haar gevoelige / geopereerde kant
Pootje is geopereerd , nek /schoudergebied blijft gevoelig . Ze gaat hiervoor naar de fysio ,en staat al geruime tijd op Gabapentine en Galiprant
O.a het bindweefsel is erg gevoelig
De trimster had al eens aangegeven dat het tijd werd om te gaan scheren . Maar we wilden ook Nagaan of het mbv medicatie ev beter zou gaan
Nee dus .
De plek behandeld met Calendula , en was gelukkig binnen een week genezen

Dus : in Mei gaat de trimster ipv plukken scheren
Uiteraard word goed gekeken naar het dode haar
En dan voortaan elke 4 maanden scheren Trimster was er ook dood mee aan . Maar ja , de reactie kwam pas na vier dagen
Bijlagen
20241217_154614~2.jpg
20241217_154614~2.jpg (1.09 MiB) 691 keer bekeken
Door Chouka
Vind jij scheren een goed idee? Zo ja: gewoon laten doen.
Zo neen: probeer eens zelf dagelijks een beetje haartjes uit te trekken, te starten 6 weken à 2 maanden na de vorige behandeling. Als je elke keer een ander plekje neemt en probeert rond te zijn op 2 maanden, dan kan je daarna weer opnieuw beginnen.
Dagelijks een beetje door jou is minder aangrijpend dan ineens.
Je kan dat voorzichtig doen en alleen wat los zit nemen. (Jij hebt niet de verplichting om dat af te maken en door te treken op wat niet echt los zit.)

Als je voor dat tweede opteert en het bevalt je niet, dan kan je nog altijd over gaan op dat eerste.
Door Kim_S
Is dit echt puur van het plukken? Op “maar” 1 plek? (En gelukkig is het maar 1 plek)

Niet van een borstel met scherpe pinnetjes bijvoorbeeld, of een bepaalde shampoo of parfummetje? (Ik weet dat trimsalons dat gebruiken, maar geen idee of ze het allemaal doen ;) )

Met scheren kort je de vacht wel in, maar de plukrijpe vacht blijft dan wel zitten. Hopelijk krijgt ze daar geen last van dan, en is het een goede oplossing.
Door smulpaap
Chouka schreef: ma 13 jan 2025, 18:06 Vind jij scheren een goed idee? Zo ja: gewoon laten doen.
Zo neen: probeer eens zelf dagelijks een beetje haartjes uit te trekken, te starten 6 weken à 2 maanden na de vorige behandeling. Als je elke keer een ander plekje neemt en probeert rond te zijn op 2 maanden, dan kan je daarna weer opnieuw beginnen.
Dagelijks een beetje door jou is minder aangrijpend dan ineens.
Je kan dat voorzichtig doen en alleen wat los zit nemen. (Jij hebt niet de verplichting om dat af te maken en door te treken op wat niet echt los zit.)

Als je voor dat tweede opteert en het bevalt je niet, dan kan je nog altijd over gaan op dat eerste.

Deels niet meer plukken is voor haar de beste optie . En het hoeft voor mij ook niet zo strak en netjes meer . Haar welzijn is veel belangrijker
Dus als het gebied rondom haar hoofd , nek en schouder ev geschoren / geknipt word dan is het maar zo . Haar vacht is , sinds ze op medicatie staat al erg veranderd. Ze verhaard bv enorm
Wat natuurlijk niet normaal is bij een plukvacht
Door smulpaap
Kim_S schreef: ma 13 jan 2025, 19:38 Is dit echt puur van het plukken? Op “maar” 1 plek? (En gelukkig is het maar 1 plek)

Niet van een borstel met scherpe pinnetjes bijvoorbeeld, of een bepaalde shampoo of parfummetje? (Ik weet dat trimsalons dat gebruiken, maar geen idee of ze het allemaal doen ;) )

Met scheren kort je de vacht wel in, maar de plukrijpe vacht blijft dan wel zitten. Hopelijk krijgt ze daar geen last van dan, en is het een goede oplossing.
[/quote

Ja . Precies het gebied waar ze gevoelig is
Ze heeft verder nooit huid / vachtproblemen ( gehad) Ze had bv ook last van opgezet bindweefsel . Aan de aangedane zijde
Borstelen doe ik niet na het plukken . En parfum stel ik niet op prijs en dat weet de trimster

Maar het gebeurt vaker hoor . Dat een plukvacht verandert . Na castratie , soms zijn ze dan niet meer te plukken . Met het klimmen der jaren , ziekte bv .
Thara was altijd goed te plukken , ook na castratie . Maar sinds de medicatie zien we verandering . Ze verhaard bv enorm . En leeftijd gaat mogelijk ook een rol spelen , in combinatie met haar aandoening ..het is toch belastend voor haar , zo'n 1,5 uur gepriegel aan je lijf .
En ach , dan bv het nek /schoudergebied maar scheren en de rest wel plukken
En ik heb een goede trimster , dus we gaan bekijken wat de beste optie is
Het zal de eerste tijd even zoeken zijn , en misschien een keer extra ter controle
De fokster van Thara heeft ook een bepaalde scheertechniek voor haar hoogbejaarde hondjes . En dat gaat probleemloos vertelde ze
Door hannabelgje
Ik hoor juist altijd veel ellende na scheren. Scheren geeft in de regel veel meer irritatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Ik zou ook wat voorzichtig gaan plukken.
Als het binnen 2 maanden niet het gewenst effect heeft kan je het nog laten scheren.
Niets verloren...

Enkel loszittende haren plukken is niet zo moeilijk. Je plukt gewoon zachtjes tussen 2 vingers in de vacht zonder echt door te nijpen of te trekken. Losse haren komen vanzelf mee en de vaste blijven zitten.
Ze vinden dat normaal ook niet onaangenaam. Beetje kroelen op een andere manier.

Probeer het maar eens, je merkt het vanzelf hoe het goed voelt.
Door smulpaap
pearlsofpassion schreef: wo 15 jan 2025, 09:31 Ik zou ook wat voorzichtig gaan plukken.
Als het binnen 2 maanden niet het gewenst effect heeft kan je het nog laten scheren.
Niets verloren...

Enkel loszittende haren plukken is niet zo moeilijk. Je plukt gewoon zachtjes tussen 2 vingers in de vacht zonder echt door te nijpen of te trekken. Losse haren komen vanzelf mee en de vaste blijven zitten.
Ze vinden dat normaal ook niet onaangenaam. Beetje kroelen op een andere manier.

Probeer het maar eens, je merkt het vanzelf hoe het goed voelt.
Ik ga maar bekijken hoe het zich ontwikkelt
Had het er net met de fysio ook nog over
Het is misschien ook een optie om haar gevoelige gebied zelf zo nu en dan wat te plukken . Of , als het toch niet gaat te scheren . En de rest van de vacht nog wel te plukken
Maar voorlopig laat ik de boel met rust ,
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door