Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Hahahahaha, niks blijft ook geheim he!

Maarrrr, ja, ik had me inderdaad aangemeld. Omdat het me een leuk ras leek. Maar inmiddels heb ik me ook al weer afgemeld. Niet mijn hond.

Het probleem is gewoon nog steeds: wij willen over op kleinere honden. Rond een kg of 10. Maar ik vind niks geschikt...... We hebben echt al van alles bestudeert. En bij niks hebben we zoiets van "yes!".
Door Lizzy
Ja nee, heb ik me ook in verdiept: gaat 'm niet worden.

Wat nog op de lijst staat :

Petit Basset Griffon Vendeen (die zijn wat groter/zwaarder)
Jack Russell broken coat
Basenji
Whippet
Door Kim_S
Is de Russell dan een Jack Russell of een Parson Russell (de hoogbenige variant)?
Ons Maxje was een Parson Russell, geweldig hondje! (maar wel met terriër-pit :biggrin2:)

Volgens mij is die Basset wel leuk!
Door Lizzy
Kim_S schreef: vr 23 aug 2024, 11:00 Is de Russell dan een Jack Russell of een Parson Russell (de hoogbenige variant)?
Ons Maxje was een Parson Russell, geweldig hondje! (maar wel met terriër-pit :biggrin2:)

Volgens mij is die Basset wel leuk!
Een Jack Russell (en die zou dan bij mijn vriendin vandaan komen). Maar, ik weet niet of het terrier karakter bij ons past. Dus ik ga eerst bij mijn vriendin logeren. Voor mij staat op 1 op dit moment eigenlijk wel de Basset.
Door Kim_S
Tanna schreef: vr 23 aug 2024, 11:26 't Is dat ik te ver weg woon, anders kwam ik je overvallen met mijn bordertje en dan zou je er wel anders over gaan denken! ;D ;D
Ik ben levend bewijs dat dit werkt :biggrin2:
Door Kim_S
Lizzy schreef: vr 23 aug 2024, 11:35 Een Jack Russell (en die zou dan bij mijn vriendin vandaan komen). Maar, ik weet niet of het terrier karakter bij ons past. Dus ik ga eerst bij mijn vriendin logeren. Voor mij staat op 1 op dit moment eigenlijk wel de Basset.
Ja het blijven terriërs natuurlijk. Hoe leuk ze ook zijn.
Ik vind die Basset ook wel leuk. Maar voorlopig hier nog (w)Etterhounen.
Door Lizzy
Tanna schreef: vr 23 aug 2024, 11:26 't Is dat ik te ver weg woon, anders kwam ik je overvallen met mijn bordertje en dan zou je er wel anders over gaan denken! ;D ;D
Nou, het zou zeker helpen om ze in het echt mee te maken. En goed mee te maken. Niet op een show ofzo.
Door Cindy de Wolf
Naar wat voor karakter ben je op zoek?

Het markiesje is echt wel iets heul anders dan de staande jachthonden welke ik voornamelijk gehad (heb). Mensen keken ook echt zo :o :o :o :o jij met zoiets. :o :o :o :biggrin2:
Ik heb er iig geen spijt van. Ik was op zoek naar een normaal gebouwd hondje wat het oke vind als het eens wat minder is maar het ook oke vind om 20km te lopen in ruig terrein. En o ja ik wilde niet al teveel jachtinstinct meer. Ik was en ben het zat die eeuwige discussie over wild.

Daarentegen staat Pebbles, ik zag haar op de site van Zalikas ergens in de vroege ochtend, in de middag was ik een hond rijker. Fantastische hond. Maatje spaniel. Mijn beste verjaardagscadeau ooit.
Door Lizzy
Ja, liefst karakter Dalmaat. Ik zou er niet over peinzen een ander ras te nemen zouden ze niet zomaar 35 kg wegen (ik wil bij Sjoerd weer een reu omdat ik geen zin heb om een teef of Sjoerd te moeten laten castreren), 2 kg per dag eten en aan de riem sleuren (echt, ik krijg het er niet uit). Een hond die goed met andere honden (in de regel) kan. Een hond die niet slaafs is. Maar liefst dermate gehoorzaam dat ie los kan lopen, maar bijv. in wildrijk gebied houd ik hem wel aan de lijn en ik heb daarom dus geen zin in een hond die meer dan 10 kg weegt. Een beetje uitdaging vind ik dus wel leuk. Jagen hoeft van mij ook bepaald niet nee. Daarom vind ik een Whippet en een Basset ook ingewikkeld, die jagen gewoon wel en zijn stokdoof als ze iets leuks zien of ruiken. Daarom zal dat veel aan de riem moeten. En dat maakt dat ik bij de Basset reu twijfels heb omdat die zomaar 16 kg kunnen wegen. De Whippet vind ik ook lastig omdat ik ook wil voldoen aan de behoefte van de hond maar geen zin heb om wekelijks naar de renbaan te gaan. Om die reden vind ik de Basenji ook lastig.

Kortom, we weten het niet :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door