Ben ik weer met een vraag:
Krijg binnenkort nieuwe keuken en dan ook met elektrische kookplaat . Maar kan je de pannen gebruiken die ik nu gebruik op gas ook daarop gebruiken?
En zal wel heel anders zijn met koken of valt dat mee ?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
doranto schreef: ↑vr 12 jul 2024, 20:41 Bedoel je inductie of elektrische kookplaat? Koken op inductie is vergelijkbaar met koken op gas. Koken op een elektrische kookplaat is heel anders, omdat de plaat zelf opwarmt en dus ook niet zo snel weer afkoelt.O dacht elektrische kookplaat
Pannen die op gas kunnen, kunnen ook op een elektrische kookplaat, mits ze een vlakke bodem hebben. Voor inductie moet de bodem van de pan magnetisch zijn, maar hoeft niet persé helemaal vlak te zijn.
kiara schreef: ↑vr 12 jul 2024, 22:30 O dacht elektrische kookplaatIk kan me niet voorstellen dat ze een elektrische kookplaat installeren. Dat kookt voor geen meter en is energie onzuinig. Voor inductie heb je ook een speciale aansluiting nodig (wachten wij al 2,5 jaar op, lang leve Liander).
Moet ook speciaal stopcontact komen
Kaela schreef: ↑za 13 jul 2024, 05:42 Ik kan me niet voorstellen dat ze een elektrische kookplaat installeren. Dat kookt voor geen meter en is energie onzuinig. Voor inductie heb je ook een speciale aansluiting nodig (wachten wij al 2,5 jaar op, lang leve Liander).Dan is het inductie
Je kan van te voren testen door een magneet bij je pannen te houden. Elke pan waar de magneet aan vast plakt kan op inductie.
doranto schreef: ↑za 13 jul 2024, 09:33 Het verschil in koken met gas is minimaal. Ik vind het alleen maar voordelen hebben. Het komt sneller aan de kook. Je moet er even mee leren omgaan, maar dan wil je niets anders meer. De temperatuur is veel preciezer te regelen en vooral het schoonhouden van de plaat is niet te vergelijken met het schoonhouden van een gasstel.Ja dat schoonmaken is appel eitje
Lizzy schreef: ↑za 13 jul 2024, 12:35 Ik zou willen dat ik mijn gasfornuis kon inruilen hahaha. Wij hebben nu een twee pits plaatje inductie en wow, wat scheelt dat qua snelheid van water aan de kook brengen zeg! Ik vind het fijn koken (en vooral schoonmaken!).O nou ben benieuwd als het erin zit. Kan het niet bij jou dan een grotere inductie kookplaat?
doranto schreef: ↑za 13 jul 2024, 09:33 Het verschil in koken met gas is minimaal. Ik vind het alleen maar voordelen hebben. Het komt sneller aan de kook. Je moet er even mee leren omgaan, maar dan wil je niets anders meer. De temperatuur is veel preciezer te regelen en vooral het schoonhouden van de plaat is niet te vergelijken met het schoonhouden van een gasstel.Niets aan toe te voegen. Ik vind het super werken. En hoe beter de kwaliteit van je pannen, hoe sneller en beter het gaat. Ik heb indertijd nieuwe pannen moeten kopen want bijna zo goed als niets wat ik had was magnetisch. Dat was wel even slikken. Van een kast vol pannen heb je in een klap niets meer. Een klein pannetje heb ik gehouden, dat was wel magnetisch, maar dat werkt toch lang niet zo goed als de pannen die speciaal voor inductie gemaakt zijn, het duurt langer voor het heet wordt en het blijft ook slecht op temperatuur.