Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3471053
We willen omdat Bob ook los loopt hem graag voorzien van een tracker. Wie heeft er 1 en hoe bevalt die?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pluk
#3471056
Wij hadden voor Scott die van Tractive.
Was behoorlijk accuraat en accu ging lang mee. Via app kon ik de locatie volgen.
In een bos was de werking minder goed. Maar dat kan ook mijn telefoon hebben gelegen.
Door Anne in Zweden
#3471057
Wij hebben voor alle vier de honden Tractives. Hebben daar tussendoor wel technisch mot mee gehad, maar als je een Premium-abonnement neemt, krijg je gratis een nieuwe tracker als er iets mis mee is, en intussen werkt de nieuwste versie heel goed, met lange accutijden. Ik hoop dat dat zo blijft, want wij hebben tweejaarlijkse abonnementen dus tussendoor even wisselen doe ik liever niet. Maar je kunt ook kortere abonnementen nemen als je wilt. En zoals gezegd, de klantenservice is heel goed.
Door zurca
#3471072
Voor Pippa hadden we eerst een tracker van Weenect. Prima ding zo lang je in open gebied bent. Wij wandelen veel in de bossen en daar was het bereik echt slecht.
Wij zijn overgestapt naar Tractive. Bossen blijft wel lastig maar er is vaker bereik dan met de Weenect. 2 keer hebben we de tracker echt nodig gehad, beide keren in het bos, en haar daarmee weer kunnen lokaliseren.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3471090
Miel heeft ook een tractive en die bevalt goed, lekker eenvoudige app, accu gaat inderdaad lang mee en hij ziet goed waar ze is, hij geeft overigens altijd aan 'in jouw buurt', omdat ze dat is, maar ik heb 'm natuurlijk voor als ze dat niet zou zijn ;) *klopt af*
Ik vind het ook handig dat je meerdere wifizones kan invoeren: thuis/camping/(schoon)ouders, zodat ook daar de energiebesparende modus aanstaat.
Door Anne in Zweden
#3471091
Ter aanvulling: ik woon erg, ahum, landelijk, omgeven door bossen en bergen, maar toch heeft de Tractive altijd goed aangegeven waar mijn hond(en) uithing(en) als ze 'm gesmeerd waren. Gebeurt gelukkig zelden, maar het is een hele geruststelling om te weten waar ze ongeveer uithangen als het toch eens gebeurt. De problemen die ik voorheen had, hadden echt te maken met de techniek van het apparaat zelf. Maar de laatste versie die we nu hebben, werkt tot nog toe perfect. Wij laten de trackers altijd aanstaan en hebben inderdaad ook een 'in jouw buurt'-zone ingesteld, maar zelfs dan gaat de accu langer dan een week mee. Ik heb ze begin vorige week allemaal geladen en de meeste heb nu nog rond de 65% procent.
Moet ik er wel bij zeggen dat we de live-modus (waarbij je meteen kunt zien waar je hond is) niet nodig hebben gehad de afgelopen tijd, dus dat scheelt. In de live-modus gaat de batterij natuurlijk sneller leeg, maar goed, die gebruik je ook alleen als je hond ervandoor is.
Door Cindy de Wolf
#3471101
Hier 9 tractives. Nooit maar dan ook nooit meer zonder. Zusje van Scooby was op vakantie in het buitenland achter een haas aangegaan...de eigenaar dacht er destijd met een apple airtag wel goed te zitten...die paniek...de angst....godzijdank is het goed afgelopen en is ze gevangen en daar de lokale dieranrts gebracht die was zo verstandig om te bedenken dat 0031 van de chip Nederland was. Afijn dezelfde avond is er ook daar een tractive besteld. In die dik 12 jaar dat ze ze bij ons nu hebben, 2e roedel, 3x echt nodig gehad. 1x vanwege het lopen in een wespennest en in paniek weglopen en 2x vanwege een ongeoorloofde jachtpartij. En dan is het ontzettend prettig om te zien waar ze zijn. Zelfs Smokey die NOOIT los komt heeft er 1. Het zal niet de eerste zijn die bij een auto ongeluk (god mogen het behoeden) uit de wagen ontsnapt en het op een lopen zet. Hier dus hele goede ervaringen ermee. Ze zijn waterbestendig, ze kunnen ermee zwemmen. Signaal is vrij goed. Wel moet je oppassen dat als het mis gaat je niet continu op live zet want dan zuig je je batterij leeg en leeg is leeg. Dus als ze echt weggelopen zijn, kijken waar ze zijn, live weer uitzetten, heen rijden/lopen en dan pas weer live aanzetten. Normaal zend hij elke paar minuten ook een signaal. Kortom ik laad ze dus ook bijna altijd dagelijks op. Ik wil gewoon vertrekken met volle batterijen. Paranoide.
Door Anne in Zweden
#3471103
zurca schreef: wo 01 mei 2024, 17:12 Is dat "in jouw buurt zone" alleen bij de nieuwe trackers? Ik kan het namelijk niet vinden in de app.
Heb jij nog een vierkante tracker? Daarbij kan het niet worden ingesteld. Bij ons heeft Mello nog zo'n oud exemplaar. De andere drie hebben de nieuwere en daarbij kan ik die zone instellen.

Het heet 'Energiebesparende zone' in het Nederlands.
Door zurca
#3471113
Anne in Zweden schreef: wo 01 mei 2024, 21:16 Heb jij nog een vierkante tracker? Daarbij kan het niet worden ingesteld. Bij ons heeft Mello nog zo'n oud exemplaar. De andere drie hebben de nieuwere en daarbij kan ik die zone instellen.

Het heet 'Energiebesparende zone' in het Nederlands.
Nee wel een nieuwer, zo'n langwerpig, model. Ik had via Google al gezocht en het zo via account-tracker in te stellen moeten zijn maar daar zie ik niks.
Zal nog eens kijken en anders neem ik contact met ze op.

Pippa loopt ook niet meer los maar draagt haar tracker altijd. Hij is ook altijd aan en wordt met grote regelmaat opgeladen, ver voor hij leeg is. Ik heb er 2 batterijen bij.

Die airtags werken alleen als, of je hond vlakbij is of als er andere personen met (afhankelijk welke airtag je hebt) bijvoorbeeld een Apple gsm in de buurt zijn. Als je hond er in de natuur vandoor gaat zullen er niet vaak genoeg punten zijn waar het signaal dan opgepikt wordt.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3471116
zurca schreef: wo 01 mei 2024, 17:12 Is dat "in jouw buurt zone" alleen bij de nieuwe trackers? Ik kan het namelijk niet vinden in de app.
In jouw buurt geeft ie bij mij aan tijdens het wandelen, wanneer ze dus bij mij in de buurt is. Het is geen in te stellen zone :)
Door frodo quin
#3471118
Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar, maar vrees dat die nooit lang aan halsbanden gaan blijven hangen of stukgebeten gaan worden.
Quin bijt sowieso graag in emma haar halsband, dus die zijn we al kwijt geraakt. Tegenwoordig heeft ze dus vaak geen halsband aan om dat te voorkomen. Emma doet dat niet, maar kan natuurlijk wel de halsband vast hebben als ze Quin bij haar nekvel heeft.

Lichtjes voor aan de halsband zijn we ook altijd kwijt of zijn snel stuk. Die blijven achter in struiken. Iemand ervaring met hoe goed die meegaan met omstuimig spelende honden?
Door hannabelgje
#3471119
Ik snap alleen niet zo goed waarom er verschillende maten zijn. Ik ga ervanuit dat Bob niet zwaarder wordt dan 20 kilo dus ik denk dat ik gewoon de kleine bestel.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door