Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3471038
Ik heb al heel wat beleefd met alle artiesten
Maar een kapotte voetzool gelukkig nog nooit

Maar wat ik me afvraag :
Hoe straks verder ? Want het zal de eerste tijd kwetsbaar blijven en de kans op weer open gaan lijkt mij aannemelijk

Dus wat dan ? Een sok , die toch telkens nat word en snel kapot gaat ( nu doen we een sok en daar overheen een latex handschoen want het is nog te pijnlijk om te wandelen

Een schoentje ? Wat me erg zweterig lijkt ?
En is het dan 1 schoen , of 4 ?
Als een schoentje wel de oplossing is , welke dan
#3471039
Wij hebben dat gehad met onze herder. Die had tijdelijk een schoentje aan tijdens het wandelen. Dat ging prima.
Een andere hond van mij heeft toen hij weggelopen is ook een kapotte voetzool gehad van het vele lopen. Dat was ontstoken en is met een ab kuur genezen. Verder deden wij er niks aan en het was vlug weer heel.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3471099
Voor Dex hebben we toen via …. Zou ik even moeten opzoeken voor je… iets van sledehonden. Een soort van zakschoenen besteld. Die maak je vast met een klittenband reepje. Dat bleef best goed zitten. Ik heb nog een paar ongebruikte in verpakking maar denk dat die te groot zullen zijn? En je woont niet meer in de buurt (Alkmaar)

Deze site was het
https://www.runwithpride.nl/Bootie-Snowmax
#3471100
Ik heb me er eigenlijk nooit zo druk omgemaakt als er 1 een voetzool kapot had. Wel hield ik enigszins rekening met waar we liepen dus geen gravel/grind pad. Ik zou kijken om hem met een schoentje of vetrap te laten lopen en dat dan afdoen bij bijvoorbeeld gras/bospad. en/of als je 3min van huis ben en als dat goed gaat daarna 4min etc. Om zo wel ervoor te gaan zorgen dat hij zijn voetzool ook weer opbouwt.
#3471166
Pike heeft eens zijn voetzolen aan gort gelopen nadat hij 1,5 uur op jacht was geweest op haas op uitgedroogde, kale kleigrond. Finaal weg waren grote stuken van de zooltjes. Zoiets had ik nooit eerder gezien. Hele gaten waren het. Het is lang geleden, zo’n 20 jaar, dus hoe lang het geduurd heeft om te genezen weet ik niet meer. Maar in die tijd ging een hond met een kapotte voetzool standaard na elke wandeling in een voetenbadje met biotex. Verder liep hij op zijn blote voeten, geen schoentjes, geen sokken, niks. Zowel binnen als buiten. Pike ging toendertijd met twee voeten tegelijk in een badje. Die deed niet moeilijk. Eerst voor 10 minuten, dan achter 10 minuten. Daarna goed droogdeppen. En dan ging hij weer goedgemutst zijn gang :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door