Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469414
De titel zegt het al, heel graag zou ik willen weten of jullie ervaring hebben met de loop earplugs. Er zijn verschillende typen, maar graag hoor ik ervaringen van alle typen.
Zoals jullie eerder misschien al hebben gelezen ben ik eind vorig jaar volledig ingestort, een best angstige gebeurtenis en gek genoeg voor mijzelf toch nog erg onverwacht. Een zware burnout met depressie die echt in jaren is opgebouwd door mijzelf, ondanks de Eds, te blijven overvragen.
Lang verhaal kort, In mijn geval zal het met deze oordoppen vooral gaan om prikkels die ik binnen krijg door geluiden te minderen. Dus geluiden in leefomgeving maar ook tijdens bijvoorbeeld boodschappen doen.
En als je extra vraag, kan je ze tijdens autorijden in?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3469415
Ik heb de slaap oordoppen en die vind ik te hard. Ze sluiten wel goed af.
De concertoordoppen ben ik ondertussen kwijt maar waren wel heel fijn. Je kunt ze instellen in hoeveel db ze tegen houden.
Ik heb er nooit mee auto gereden.
Door Tanna
#3469420
Ik heb lang geleden dopjes laten aanmeten maar ook na 4 keer opnieuw aanmeten bleven ze pijn doen. Toen wist ik nog niet dat ik Asperger heb en dat zoiets als oordopjes ook weer een overprikkeling kan zijn. Daarna nooit meer zoiets geprobeerd........
Door eelke
#3469421
Ivm lawaaiige buren heb ik ook net een zoektocht gehad, en gebruik ik nu goedkope wasbolletjes. 20 stuks voor 5 euro, en dan kan je nog even bekijken of je een halve, of hele in je oor doet, net wat fijn zit. Ik heb ook van die sponsjes geprobeerd maar dat is niks met slapen want dat steekt een beetje uit en met draaien snachts gaan ze dan uit.

Voor echt overdag, als je dingen gaat doen, naar winkels, en autorijden, lijken ze me niet geschikt. Echte oordoppen kan je natuurlijk makkelijker in en uit doen als iemand tegen je praat bv, want daar zit ook een touwtje aan enzo. Die heb ik trouwens ook, op maat gemaakte voor concerten. Maar die vind ik minder lekker zitten dan die wasbolletjes.

Dus nou ja, geen ervaring met loop, wel met andere. Misschien wel een idee om die wasbolletjes eens te gebruiken en te kijken of het je helpt, oordoppen. Gewoon bij kruitvat te koop. Moet je wel kijken bij het rek in de buurt van de lenzenspullen, daar hebben ze namelijk veel verschillende oordoppen. Kwam ik later achter, eerder vond ik namelijk oordoppen bij het reisspullen gedeelte, maar daar hebben ze er dan maar 1 of 2 verschillende hangen. Maar er is dus meer.

Ik weet eigenlijk niet of autorijden wel mag, met doppen in.
Door Siberienne
#3469422
Je mag ook gewoon autorijden als je doof bent. Onze auto is zo goed geïsoleerd en ik hoor zelf niet zo heel goed, dat ik ambulances eerder zie dan hoor. Maar da’s toch ook prima? Als je ze maar opmerkt.
Door eelke
#3469424
Siberienne schreef: di 12 mar 2024, 20:20 Je mag ook gewoon autorijden als je doof bent. Onze auto is zo goed geïsoleerd en ik hoor zelf niet zo heel goed, dat ik ambulances eerder zie dan hoor. Maar da’s toch ook prima? Als je ze maar opmerkt.
Ja? Mag dat? Of mag dat na goedkeuring met aantekening / medische keuring?

Ik zie ze ook eerder dan ik ze hoor inderdaad hoor. Dus wat dat betreft... al is iemand die doof is, qua zintuigen wel anders ingesteld dan wanneer je dat niet bent. Ik voel me namelijk wel 'anders' als ik die oordoppen in heb, omdat ik gewend met om mijn oren te gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469433
Bedankt voor jullie reacties en bedankt voor de link Smulpaap.
Ik heb al antinoice cancelling doppen, maar daar moet dan toch muziek op of een ander geluid. Deze gebruik ik bij concentreren en bij werk (voor ik ziekgemeld werd)
Een hoop oordoppen kan ik niet hebben, erg gevoelige oren. Maar omdat die loop oordoppen dezelfde "ingang" heeft als mijn ncdoppen leek mij dit wel wat. Normaal kon ik het handelen, maar nu lukt dat gewoon even niet meer omdat aan alle kanten de rek eruit is en ik finaal op ben.
Door Tanna
#3469437
eelke schreef: di 12 mar 2024, 20:09 Ivm lawaaiige buren heb ik ook net een zoektocht gehad, en gebruik ik nu goedkope wasbolletjes. 20 stuks voor 5 euro, en dan kan je nog even bekijken of je een halve, of hele in je oor doet, net wat fijn zit. Ik heb ook van die sponsjes geprobeerd maar dat is niks met slapen want dat steekt een beetje uit en met draaien snachts gaan ze dan uit.

Voor echt overdag, als je dingen gaat doen, naar winkels, en autorijden, lijken ze me niet geschikt. Echte oordoppen kan je natuurlijk makkelijker in en uit doen als iemand tegen je praat bv, want daar zit ook een touwtje aan enzo. Die heb ik trouwens ook, op maat gemaakte voor concerten. Maar die vind ik minder lekker zitten dan die wasbolletjes.

Dus nou ja, geen ervaring met loop, wel met andere. Misschien wel een idee om die wasbolletjes eens te gebruiken en te kijken of het je helpt, oordoppen. Gewoon bij kruitvat te koop. Moet je wel kijken bij het rek in de buurt van de lenzenspullen, daar hebben ze namelijk veel verschillende oordoppen. Kwam ik later achter, eerder vond ik namelijk oordoppen bij het reisspullen gedeelte, maar daar hebben ze er dan maar 1 of 2 verschillende hangen. Maar er is dus meer.

Ik weet eigenlijk niet of autorijden wel mag, met doppen in.
Die wasbolletjes heb ik een tijd gebruikt vanwege het gesnurk van mijn lief, maar bij mij smolten die dingen blijkbaar steeds een beetje en daardoor was ik op een dag compleet doof. De huisarts heeft mijn oren toen uitgespoten en het was echt bizar om te zien, al die stukjes roze was :-X .
Door eelke
#3469442
Tanna schreef: wo 13 mar 2024, 10:58 Die wasbolletjes heb ik een tijd gebruikt vanwege het gesnurk van mijn lief, maar bij mij smolten die dingen blijkbaar steeds een beetje en daardoor was ik op een dag compleet doof. De huisarts heeft mijn oren toen uitgespoten en het was echt bizar om te zien, al die stukjes roze was :-X .
Oohhhh wow ja dat is wel een ding dan ja :o
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469495
Ik heb ze binnen, de loop noice. Dus die met het zachtste materiaal en hoogste demping. Er zitten meerdere dopjes bij zodat er wel eentje goed past in je oor.
Het dempt echt heel goed. In de auto zou ik deze niet in doen, of het nu mag of niet. Ik kan Jao nog verstaan maar een heel gesprek voeren is wat lastiger.
Mocht dit echt heel goed bevallen dan kan ik altijd nog eens kijken voor de loop engage, die heeft een lichtere demping en is ook ander materiaal. Nu het ik de goedkoopste versie en het zachtste materiaal zodat ik het ook met slapen kan uitproberen.
Die was en schuim en zelfs die zachte groene dopjes deden bij mij zeer of zaten niet goed. Dus ik ben benieuwd.
Naar zo op het eerste gezicht voldoen deze geweldig voor waar ik ze nodig heb.
Door eelke
#3469557
Charlie Angel schreef: do 14 mar 2024, 12:51 Ik heb ze binnen, de loop noice. Dus die met het zachtste materiaal en hoogste demping. Er zitten meerdere dopjes bij zodat er wel eentje goed past in je oor.
Het dempt echt heel goed. In de auto zou ik deze niet in doen, of het nu mag of niet. Ik kan Jao nog verstaan maar een heel gesprek voeren is wat lastiger.
Mocht dit echt heel goed bevallen dan kan ik altijd nog eens kijken voor de loop engage, die heeft een lichtere demping en is ook ander materiaal. Nu het ik de goedkoopste versie en het zachtste materiaal zodat ik het ook met slapen kan uitproberen.
Die was en schuim en zelfs die zachte groene dopjes deden bij mij zeer of zaten niet goed. Dus ik ben benieuwd.
Naar zo op het eerste gezicht voldoen deze geweldig voor waar ik ze nodig heb.
Ohh ik ben benieuwd hoe het met slapen gaat, ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469560
Geen oog dicht gedaan vannacht maar dat lag niet aan de dopjes.
Als je goed oplet dat je de best passende oorstukjes er op zet dan zitten ze echt prima en dempen perfect. Geen pijn erdoor gehad ook deze eerste nacht. Nu moet ik wel zeggen dat ik door de pijn in mijn lichaam veel draai, dus nooit uren op 1 oor lig. Ik weet niet als jij de hele nacht op hetzelfde oor ligt of je er dan wel last van zou krijgen.
Ik zal ze ook niet elke nacht in hebben, dat was het doel er ook niet van. Maar op sommige momenten is het fijn dat je ze kan pakken.
Het enige jammere voor mij is dat ik ze te goed vind dempen om in de auto op te zetten. En ook daar was het juist fijn voor geweest want ik heb een Billie die nog immer zit te piepen en janken tijdens het autorijden. En dat is gewoon niet te doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door