Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3469391
Zen, een 9-jarige Jack Russell, werd Best of Breed, Best of group en tot slot reserve Best in Show op Crufts afgelopen weekend. Hij was zo ontzettend leuk. Zo'n lekker stevig, goed gebouwd en goed marcherend hondje. Liep met een smile op zijn toetje. Ik vond hem geweldig! Voor mij had hij op 1 gemogen. :D
Afbeelding 1.jpeg
Afbeelding 1.jpeg (2.2 MiB) 574 keer bekeken
Door Lizzy
#3469392
Wat een leukerd! Nee, ik heb het niet gezien. Ik had dit jaar echt totaal geen zin om Crufts te kijken (geen geduld voor). Nou heb ik toch wat gemist!
Gebruikersavatar
Door pike
#3469406
Lizzy schreef: ma 11 mar 2024, 15:56 Wat een leukerd! Nee, ik heb het niet gezien. Ik had dit jaar echt totaal geen zin om Crufts te kijken (geen geduld voor). Nou heb ik toch wat gemist!
Heb alleen de terriers en de hounds gezien, plus de eindkeuring. Get me van Tumtum’s vriendjes (GBGV) met Anouk Huikeshoven was best of group en zat dus ook bij de eindkeuring en kwam bij de laatste zeven maar haalde het niet.
Door smulpaap
#3469407
pike schreef: ma 11 mar 2024, 18:59 En wat vond jij ervan, als raskenner?
Enige minpuntje : De oortjes , die zijn niet zo mooi gevormd. Maar de ideale hond bestaat niet
Ik zie een echte karakterhond , pienter , en de echte JRT _ blik . Maar ook vrolijk en levendig
Behendig , krachtig
Goede rechte rug
Mooie rechte beentjes
Mooie gespierde hals
Gebruikersavatar
Door pike
#3469410
smulpaap schreef:
Enige minpuntje : De oortjes , die zijn niet zo mooi gevormd. Maar de ideale hond bestaat niet
Ik zie een echte karakterhond , pienter , en de echte JRT _ blik . Maar ook vrolijk en levendig
Behendig , krachtig
Goede rechte rug
Mooie rechte beentjes
Mooie gespierde hals
Ah de oortjes, daar had ik geeneens naar gekeken ::) Zou ook niet weten hoe die er behoren uit te zien, ik heb nooit de rasstandaard bestudeerd. Ik vond het totaalplaatje gewoon bijzonder fraai. En natuurlijk, op elke hond valt wel iets aan te merken als je hem naast de standaard zet. En dan vind ik persoonlijk een oortje wat niet zo mooi gevormd is minder zwaar wegen dan de bouw van het skelet en de bespiering of het gangwerk.
Door zurca
#3469413
Lizzy schreef: di 12 mar 2024, 10:59 Dank je wel voor de link! Gaaf!

Ik vind zijn staartdracht tijdens het gaan niet mooi..... Verder een toppertje :smitten:
Ja die viel mij ook op...
Ik zie dan weer niks aan de oortjes.
Prachtig hondje, guitig koppie maar dat hebben al die ruwharige JRT 's meestal wel. Dat moet ook wel want dat is hun "ticket out of jail" :biggrin2: :biggrin2: ;)
Door smulpaap
#3469417
Af gaande op de foto vindt ik de oren aan de grote kant . Ze liggen ook erg dicht tegen het hoofdje aan . Een ramp ? Nee .
Maar ik vindt het niet fraai
Ook al is een gezond skelet bv veel belangrijker
Gebruikersavatar
Door pike
#3469426
De rasstandaard zegt: De oren zijn v-vormig en vallen naar voor tot tegen het hoofd.
Je hoeft dat niet mooi te vinden maar het is dus geen fout. Over de grootte van het oor wordt niets gezegd.
De staart in de beweging is wel een ding ja. Die zou recht gedragen moeten worden. Dat zal vroeger met gecoupeerde staarten nooit een probleem zijn geweest…
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door