Na enige weken online en telefonisch contact met S . Sebs vorige baasje , ontstond er al snel een klik . Maar S . Had ook tijd nodig , om afscheid te nemen van haar trots , Seb .
Begin Maart was ze er aan toe . En was het voor ons de grote dag . We zouden je eindelijk in levende lijve zien . Maar we gingen met een dubbel gevoel op reis , beseffende dat deze dag voor S..een moeilijke dag zou zijn . Haar besluit was een besluit uit liefde voor jou lieve Seb . Ze kon niet langer voor je zorgen . En ze wist dat ze niet lang meer zou leven .
Thara was natuurlijk ook mee , om na te gaan of de klik er was . En die was er .
We hadden een wandeling gemaakt . En daarna nog iets gedronken met elkaar
Toen kwam het moment van afscheid , S haar broze zwakke hand in de mijne . Ze vroeg me , willen jullie nog wel foto's en filmpjes sturen ? Natuurlijk willen we dat .... na een week kreeg ik een Appje . Ik vind jullie Fijne lieve mensen , ik kan rustig sterven. Die kwam binnen

Het manneke had het niet gemakkelijk de eerste tijd . Gevoelig als ie is . En teveel op z'n gevoelige schoudertjes gehad . En een gereserveerde Sheltie .
Maar nu , een jaar verder gaat het al veel beter
We zijn er nog niet helemaal , maar je kunt het lieve Seb .
Je bent inmiddels al aardig ontdooid
Het gekke Sheltie moment zien we dagelijks
Je hebt echt je gekke streken ontwikkelt
Voetballen met pompoenen , eten jatten , maar diekans krijg je niet meer

Boeken en tijdschriften pakken en door de kamer gooien .
Je eigen routes bepalen , goed zo vent !
Beter en dieper slapen , vreten als een bootwerker . De deur moet vooraf open , anders beuk je door de deur heen . Eten . Oh en wat vind je het lekker . Eerst kvv , de overgang was best lastig . Veel wisselende ontlasting en / of diarree
Maar het is goed gekomen , je bent verzot op barf
Met Thara samen gaat het super . Ook heb je vaardigheden afgekeken , waar je mee omgaat ...
Fazanten najagen is heel leuk . Dus ,: waar veel fazanten zijn , daar kan je niet meer los
Of samen een haas najagen
Je hebt ook de rust om eindeloos te snuffelen
Of buiten voertjes zoeken , binnen met het snuffelkleed , of met de voerbal
De fietskar is leuk , de tuut is leuk , nationale borsteldag is blehe
En voordat we gaan slapen krijgen We een flinke lebber , zo schattig . En weer eens wat sheltie haar rondom je mond

En je komt als jonge hond weer volop aan je trekken . Lekker lang wandelen . We hopen nog lang van je te mogen genieten lieve Seb . En we blijven voor je zorgen . Dat hebben we S . Beloofd
Met de ouders hebben we nog steeds contact . Ze zijn erg begaan en geïnteresseerd