Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3468117
zurca schreef: di 13 feb 2024, 21:07 Collage_2024-02-02_22_44_12.jpg
Ik moet altijd weer even slikken als we onze ruwhaar "inwisselen " voor een korthaar ;D Hoewel ze geplukt weer net een puppy is, zie ik haar liever lekker vol in d'r vacht ;)
Dat hele kale vind ik ook niet leuk hoor
Twee maanden na de plukbeurt worden ze weer leuk
Om vervolgens mini schaap te worden :biggrin2:
Door zurca
#3468118
smulpaap schreef: di 13 feb 2024, 21:34 Eens per 4 maanden
Oké, dat is best vaak...
Pippa gaat om de 6 maanden, dan is ze het stadium plukrijp al voorbij en vliegt haar vacht er zo af :biggrin2: Fijn voor haar want naar de trimsalon gaan vind ze niet fijn en op deze manier is ze snel klaar.
De nieuwe trimster had haar binnen een uur geplukt... en ik mocht erbij blijven. Ik merkte aan Pippa dat ze dat prettig vond.
Door smulpaap
#3468119
zurca schreef: di 13 feb 2024, 21:41 Oké, dat is best vaak...
Pippa gaat om de 6 maanden, dan is ze het stadium plukrijp al voorbij en vliegt haar vacht er zo af :biggrin2: Fijn voor haar want naar de trimsalon gaan vind ze niet fijn en op deze manier is ze snel klaar.
De nieuwe trimster had haar binnen een uur geplukt... en ik mocht erbij blijven. Ik merkte aan Pippa dat ze dat prettig vond.
Ja , een goede trimsalon is goud waard . Zeker met die ruwharen . Er zit zoveel kaf onder het koren
Gebruikersavatar
Door pike
#3468126
frodo quin schreef: di 13 feb 2024, 20:48 Zo leuk om al die voor en na foto's te zien :)

Ook heel fijn dat jullie allemaal een trimmer die plukt hebben kunnen vinden voor jullie honden. Heb al vaker van Bouvier mensen gehoord dat dat niet altijd lukt.
Ik plukte ze altijd zelf :cool: Maar er zijn hier genoeg trimsters die de honden plukken hoor. Alleen, bij Pike werd tegen mijn uitdrukkelijke wens de efileerschaar erin gezet en toen ben ik het zelf gaan doen. Had er geen vertrouwen meer in.
Ik wist niet dat een Bouvier ook een plukhond is. Altijd gedacht dat die geknipt werd.
Door Robian
#3468146
Ze zien er beide weer strak uit.
Ik moet altijd wel heel erg lachen om de bijnamen van de dame en heer ;D


Onze grote grijze is ook een pluk hond.
Wij mogen er ook altijd bij blijven ook al denk ik dat het voor die grote grijze geitenbreier worst is of we er zijn of niet. Die ligt meestal gewoon te pitten op tafel.
IMG_5648.jpg
IMG_5648.jpg (2.66 MiB) 137 keer bekeken
Op deze foto kun je mooi zien wat al geplukt is en wat niet. :biggrin2:
IMG_5649.jpg
IMG_5649.jpg (1.39 MiB) 137 keer bekeken
Door smulpaap
#3468149
:biggrin2:
Robian schreef: wo 14 feb 2024, 09:41 Ze zien er beide weer strak uit.
Ik moet altijd wel heel erg lachen om de bijnamen van de dame en heer ;D


Onze grote grijze is ook een pluk hond.
Wij mogen er ook altijd bij blijven ook al denk ik dat het voor die grote grijze geitenbreier worst is of we er zijn of niet. Die ligt meestal gewoon te pitten op tafel.

IMG_5648.jpg

Op deze foto kun je mooi zien wat al geplukt is en wat niet. :biggrin2: IMG_5649.jpg
:biggrin2: Geweldig . Hoe dat er bij ligt
Door Robian
#3468150
smulpaap schreef: wo 14 feb 2024, 09:56 :biggrin2:

:biggrin2: Geweldig . Hoe dat er bij ligt
We moeten ook altijd heel erg om hem lachen want als we binnenkomen is het één streep richting de trimtafel en meneer staat erop.
De trimtafel vind het gewicht van meneer T volgens mij wel iets minder ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3468160
zurca schreef: di 13 feb 2024, 21:07 Collage_2024-02-02_22_44_12.jpg
Ik moet altijd weer even slikken als we onze ruwhaar "inwisselen " voor een korthaar ;D Hoewel ze geplukt weer net een puppy is, zie ik haar liever lekker vol in d'r vacht ;)
Ja dat vind ik ook zo. Geef mij maar zo'n harig ding. Het verschil werd ook wel duidelijk uit de opmerkingen die je kreeg als je met de hond door het park liep. Vol in de vacht: Goh mevrouw wat een leuke hond is dat, het lijkt wel een beertje. En geplukt: Goh mevrouw, wat een mooie hond is dat. Geplukt zien ze er mooi uit, in de vacht zien ze er leuk uit. Maar, vooral Pike had altijd een enorm pak haar, dat werd ook best wel vies, alles bleef erin hangen. En als hij nat was duurde het heel lang voor hij droog werd. En hij had het snel te warm met zoveel haar. Geplukt was voor hem veel aangenamer.
Gebruikersavatar
Door pike
#3468161
Robian schreef: wo 14 feb 2024, 09:41 Ze zien er beide weer strak uit.
Ik moet altijd wel heel erg lachen om de bijnamen van de dame en heer ;D


Onze grote grijze is ook een pluk hond.
Wij mogen er ook altijd bij blijven ook al denk ik dat het voor die grote grijze geitenbreier worst is of we er zijn of niet. Die ligt meestal gewoon te pitten op tafel.

IMG_5648.jpg

Op deze foto kun je mooi zien wat al geplukt is en wat niet. :biggrin2: IMG_5649.jpg
;D ;D die ligt er gezellig bij!
Gebruikersavatar
Door pike
#3468162
smulpaap schreef: di 13 feb 2024, 21:54 Ja , een goede trimsalon is goud waard . Zeker met die ruwharen . Er zit zoveel kaf onder het koren
Dat is ook de reden dat ik het zelf ben gaan doen. Nadat bij Pike plaatselijk de schaar erin was gegaan, tegen mijn uitdrukkelijk verzoek in. Nooit meer een trimster. Niet als ik er niet bij mag blijven. En dat mocht nergens.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door