Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3468049
Pippa heeft ook een tracker van Tractive. Ondanks dat het ontvangst in het bos niet geweldig is was het wel dankzij dat ding dat we haar toendertijd weer met een minuut of 20 terug hadden. We wisten iig welke kant we op moesten zoeken. Ook nu ze bijna niet meer los loopt zit dat ding altijd aan haar tuig.
#3468054
Met Miss Hunter is het over en uit !

Ze heeft ook al eens hoog in een boom gezeten :-X achter een boommarter aan . De boom in is 1 eruit komen is 2 :-X
Ook dit is GZD goed afgelopen
Ik heb echt nog nooit eerder een hond gehad met zoveel jachtdrift . En ze gaat ook voor de kill
Werkelijk onbereikbaar als de "knop " eenmaal om is
Binnen een seconde is ze bij wijze van foetsie
Een konijn vermoorden , een grote herder zou er jaloers op zijn . Seconden werk


Ze is heel baasgericht , voert maar wat graag opdrachten uit , luisterd dan als een speer ...
We doen veel neuswerk , ook buiten
Is superlief , en heel sociaal ....
Tijdens de fotosessie idem , ze werkte zo lief en goed mee

Maar los lopen ! In NH ging het prima
Maar in dit wildparadijs .
Hermelijn is ook alleraardigst of otters , of , of ,of
Straks stikt het weer van de hazen
Reeën lopen momenteel door het dorp , hier bij ons nog niet
Eekhoorns , ook leuk om weer eens een boom in te gaan
#3468055
Die van ons denken eerst na over wat het opleverd voordat ze in overweging nemen om te doen wat je zegt ::)
Ze zijn heel eigengereid en stoïcijns. Maar als ik dit zo hoor, dan denk ik dat ik het toch maar bij dit ras houd. :P
Door Lizzy
#3468056
smulpaap schreef: ma 12 feb 2024, 15:54 Met Miss Hunter is het over en uit !

Ze heeft ook al eens hoog in een boom gezeten :-X achter een boommarter aan . De boom in is 1 eruit komen is 2 :-X
Ook dit is GZD goed afgelopen
Ik heb echt nog nooit eerder een hond gehad met zoveel jachtdrift . En ze gaat ook voor de kill
Werkelijk onbereikbaar als de "knop " eenmaal om is
Binnen een seconde is ze bij wijze van foetsie
Een konijn vermoorden , een grote herder zou er jaloers op zijn . Seconden werk


Ze is heel baasgericht , voert maar wat graag opdrachten uit , luisterd dan als een speer ...
We doen veel neuswerk , ook buiten
Is superlief , en heel sociaal ....
Tijdens de fotosessie idem , ze werkte zo lief en goed mee

Maar los lopen ! In NH ging het prima
Maar in dit wildparadijs .
Hermelijn is ook alleraardigst of otters , of , of ,of
Straks stikt het weer van de hazen
Reeën lopen momenteel door het dorp , hier bij ons nog niet
Eekhoorns , ook leuk om weer eens een boom in te gaan
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik geef je echt groot gelijk. Het is gewoon een heks als ze wild ziet :biggrin2: . Sommige honden hebben gewoon een speciale handigheid om in 1 klap een konijn (of wat anders) om te leggen.... En Thara heeft dat kennelijk mee helpen uitvinden ::) :biggrin2:
#3468061
Christene, ik dacht hier leuke foto's van Thara in de modder of Thara zwemmend in een veilig hondenwatertje aan te treffen... krijg je dit verhaal. :-X

Wat een geluk dat het goed is afgelopen! Met z'n tweeën jutten ze elkaar nog eens op ook, dan kunnen ze écht lang weg zijn. Het record hier is nog steeds van Scotch: 4 uur spoorloos in de Zweedse bossen, en commerciële trackers waren er toen nog niet. De langste 4 uur van m'n leven. :-X En inderdaad, toen hij na 4 uur doodgemoedereerd aan kwam keuvelen met een blik van: dát was leuk! Kunnen we hier blijven wonen?! wilde ik hem alleen maar opvreten van dolblije moederliefde. Volgens mij had hij daarom zo lang gewacht: kans op straf is minimaal als mama's opluchting groter is dan haar woede. :biggrin2:
#3468121
frodo quin schreef: di 13 feb 2024, 20:51 Dat is echt een ja, maar.... En dan zo een A4 tje lang met een hoop situaties wanneer dat het tegenovergestelde is 😅
Ja , ik sta niet alleen :biggrin2:
Als ik de berichten lees dan heeft menigeen al een hartverzakking gehad
En als ik terug denk . Met bijna elke hond wel iets hoor , wat in het geheugen gegrift staat
Zo heb Iker ookeens eentje uit een auto moeten halen . In de auto lagen er twee een wip te maken :biggrin2:
#3468122
smulpaap schreef: di 13 feb 2024, 22:04 Ja , ik sta niet alleen :biggrin2:
Als ik de berichten lees dan heeft menigeen al een hartverzakking gehad
En als ik terug denk . Met bijna elke hond wel iets hoor , wat in het geheugen gegrift staat
Zo heb Iker ookeens eentje uit een auto moeten halen . In de auto lagen er twee een wip te maken :biggrin2:
;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3468125
Jagers staan in elk geval garant voor regelmatige hartkleptesten :biggrin2: :biggrin2:
Het vervelende van de lopende honden is dat ze hun prooi niet eerst hoeven te zien. Ze zetten hun neus aan de grond en gaan ze gewoon zoeken. Dus kan je ze echt alleen los laten op terrein waarvan je 100% zeker weet dat er geen wild komt. Want anders pikken ze vroeg of laat het geurspoor op en gaan. En echt, de hel breekt los als drie van die honden al luid gevend op spoor gaan.
Waarom heb ik eigenlijk weer een Fauve genomen :help: Ties mag lekker aan een lange lijn lopen. Er zit hier overal wild. Hij heeft nog geen jachtneigingen, heeft al een fazant voor zijn neus gehad en laatst een haas, en eekhoorntjes lopen door mijn tuin, maar hij begrijpt nog niet wat hij daarmee aan moet. Pike ging op die leeftijd al lang op jacht. Hoezo een pup loopt nooit bij zijn baas weg. Kleine Pike wel. En daar stond ik dan met kromme tenen. Dus met Ties ga ik geen risico lopen. Het knopje gaat namelijk in een fractie van een seconde om. Je bent altijd te laat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door