Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3468531
hannabelgje schreef: do 22 feb 2024, 11:57 275 km enkele reis. Dus das een aardig eindje.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Jup, dan ben je makkelijk een tijd weg. Wel met de auto hoop ik?
Door hannabelgje
#3468536
frodo quin schreef: Jup, dan ben je makkelijk een tijd weg. Wel met de auto hoop ik?
Ja 1x met de trein gedaan, nooit meer. Oppas is inmiddels geregeld.
Ik vind alles ervan spannend. De timing kan beter ivm Zoë natuurlijk. Ze vindt andere honden normaal heel leuk, maarja het is wel een hele belasting voor een hond van 15 natuurlijk. En ik heb 15 jaar geen pup meer gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3468538
Jullie vinden wel een manier om het voor Zoë en voor Bob leuk te houden :)

Hier zijn hekjes ideaal, ze eten en slapen (‘s nachts dan) sowieso altijd apart achter een hekje, en als Atz een time-out wil van het puppygeweld mag hij ook op zijn eigen plek achter een hekje om even uit te rusten. Hij vraagt er zelf al om als hij het zat is. Bruun weet ook dat het zo werkt en gaat dan op een botje knagen of zo.
Zeker de eerste week / weken is het fijn als ze geleidelijk aan elkaar kunnen wennen.
Door frodo quin
#3468539
Is ook spannend en ja het is wat anders een hond die ze even een uurtje wat mee gaat doen dan eentje die er altijd is. Zeker een pup. Maar je staat er niet alleen voor, dus komt vast wel goed. Ik denk Zoë haar rust zo goed mogelijk bewaken voor haar het belangrijkst zal zijn. Nuja en haar aandacht niet wegnemen natuurlijk.

Voor Quin om te gaan kijken met de trein geweest (iets meer dan 200 km) en dat was niet simpel. Ben maar een half uur kunnen blijven maar wel meer dan 10 uur weg geweest, waarvan een goede vriend de laatste uren wel op Emma kwam passen.Quin ophalen heeft wel iemand gereden gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3468540
O en het beste advies voor als je een nieuwe pup hebt: go with the flow.

Echt, je kunt alles helemaal uitdenken van tevoren, en het gaat altijd anders. Dus moet je kijken hoe dingen op dat moment gaan, en wat dan de beste oplossing is.
De eerste weken zijn vreselijk, je moet zo aan elkaar wennen, pupje weet niet wat hem overkomt, je slaapt niet, drama… En daarna wordt het elke week een beetje leuker, tot hij gaat puberen :biggrin2: :P
Door hannabelgje
#3468541
We gaan zaterdag kennismaken met mensen die zich aangemeld hebben om indien nodig op Bob te willen passen. Ik hoop dat dat iets wordt, dat geeft ons wat meer lucht. Zoë kan meestal wel naar mijn schoonouders, maar zo'n jonge hond ga ik ze niet aandoen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door frodo quin
#3468542
Kim_S schreef: do 22 feb 2024, 19:50 O en het beste advies voor als je een nieuwe pup hebt: go with the flow.

Echt, je kunt alles helemaal uitdenken van tevoren, en het gaat altijd anders. Dus moet je kijken hoe dingen op dat moment gaan, en wat dan de beste oplossing is.
De eerste weken zijn vreselijk, je moet zo aan elkaar wennen, pupje weet niet wat hem overkomt, je slaapt niet, drama… En daarna wordt het elke week een beetje leuker, tot hij gaat puberen :biggrin2: :P
Helemaal waar 😅
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3468543
hannabelgje schreef: do 22 feb 2024, 19:55 We gaan zaterdag kennismaken met mensen die zich aangemeld hebben om indien nodig op Bob te willen passen. Ik hoop dat dat iets wordt, dat geeft ons wat meer lucht. Zoë kan meestal wel naar mijn schoonouders, maar zo'n jonge hond ga ik ze niet aandoen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Fijn!
Zo’n adresje moet ik ook nog zoeken eigenlijk. Nog niet van gekomen…
Gebruikersavatar
Door pike
#3468546
Kim_S schreef: do 22 feb 2024, 19:50 O en het beste advies voor als je een nieuwe pup hebt: go with the flow.

Echt, je kunt alles helemaal uitdenken van tevoren, en het gaat altijd anders. Dus moet je kijken hoe dingen op dat moment gaan, en wat dan de beste oplossing is.
De eerste weken zijn vreselijk, je moet zo aan elkaar wennen, pupje weet niet wat hem overkomt, je slaapt niet, drama… En daarna wordt het elke week een beetje leuker, tot hij gaat puberen :biggrin2: :P
Ik sluit me aan :biggrin2: Maar of het met puberen niet leuk meer is? Kan me daar niets van herinneren ;D ;D Ties is nu bijna een half jaar oud, het is best een druk baasje, maar ik vind hem nog steeds met de dag leuker worden :D :D
Gebruikersavatar
Door pike
#3468548
hannabelgje schreef: do 22 feb 2024, 11:57 275 km enkele reis. Dus das een aardig eindje.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Tsss ook al zo'n end. Voor Ties was het iets van 220 km. Ik was telkens 3 uur onderweg om er te komen. En nog eens drie uur terug naar huis natuurlijk. En ik had mijzelf nog zo beloofd nooit meer een hond zo ver weg te halen ;D ;D
Door frodo quin
#3468549
pike schreef: do 22 feb 2024, 20:52 Ik sluit me aan :biggrin2: Maar of het met puberen niet leuk meer is? Kan me daar niets van herinneren ;D ;D Ties is nu bijna een half jaar oud, het is best een druk baasje, maar ik vind hem nog steeds met de dag leuker worden :D :D
Ik weet dat labradors van de late rassen zijn in hun mentale ontwikkeling, dus misschien heb ik daarom een vertekend beeld, maar kan het zijn dat hij nog niet aan het puberen is? Zowel mijn vorige hond als mijn huidige puber zijn maar beginnen puberen vanaf hun jaar. Ik weet dat veel kleine rassen ook mentaal snel volwassen worden, maar ik geloof niet dat hij in die groep zit?

Nu heb ik wel geluk met mijn puber. Het explosieve is weer wat erger met momenten en met regelmaat komt er wel eens een nieuw trucje boven en ze geraakt wat makkelijker overprikkelt,... Maar ze is echt geen lastige puber. Nuja, nog meer dan anderhalf jaar te gaan tegen dat ze klaar iw met puppy/puber stuff. De eerste maanden waren wel erg lastig. Vanaf 6 maand ongeveer kan ik zeggen dat het echt wel goed zit tussen ons.
Door hannabelgje
#3468550
Ook dat vind ik spannend. Ik heb nog nooit een puppy reu gehad. Er worden zoveel corgi reuen gecastreerd rond het jaar omdat ze aan het puberen zijn. Dat wil ik dus niet. Dat is zelfs 1 van de redenen dat ik een reu wil nu. Die kan gewoon intact blijven. Met teven is dat lastig vind ik qua loopsheid, bmo en tumoren.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3468551
frodo quin schreef: do 22 feb 2024, 21:10 Ik weet dat labradors van de late rassen zijn in hun mentale ontwikkeling, dus misschien heb ik daarom een vertekend beeld, maar kan het zijn dat hij nog niet aan het puberen is? Zowel mijn vorige hond als mijn huidige puber zijn maar beginnen puberen vanaf hun jaar. Ik weet dat veel kleine rassen ook mentaal snel volwassen worden, maar ik geloof niet dat hij in die groep zit?

Nu heb ik wel geluk met mijn puber. Het explosieve is weer wat erger met momenten en met regelmaat komt er wel eens een nieuw trucje boven en ze geraakt wat makkelijker overprikkelt,... Maar ze is echt geen lastige puber. Nuja, nog meer dan anderhalf jaar te gaan tegen dat ze klaar iw met puppy/puber stuff. De eerste maanden waren wel erg lastig. Vanaf 6 maand ongeveer kan ik zeggen dat het echt wel goed zit tussen ons.
Ties is nog niet aan het puberen. Hij gedraagt zich nog steeds als een pup. Heeft nog altijd dezelfde fratsen en z’n gekke minuten. Wat wel opvalt is dat hij meer interesse krijgt in plasjes van andere reuen. Beplaste palen bomen ed worden langdurig en aandachtig besnuffeld. Maar verder? Ik merk niks anders aan hem. Hij heeft nog opvallend goede oren :biggrin2: zeker voor een Fauve.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door