Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3466565
Hier in Eindhoven een vuurwerkverbod, nou niks van te merken. Continu gaan er bommen af hiero. Zoë hoort niet veel meer en heeft meer last van mijn gezenuw, maar de katten vinden het echt heel erg vervelend. Zo sneu.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3466566
Kim_S schreef: zo 31 dec 2023, 18:37 Super hoor! Zo fijn als hij op deze manier rustig kan wennen.

Hier zitten we natuurlijk ook met een pup en zijn eerste oud en nieuw. Ik ben ontzettend blij dat ze hier de rest van het jaar niet knallen, alleen vanmiddag wel wat in het dorp en de hele dag doffe dreunen van het carbid net over de grens in NL. Bruun kijkt wel op als hij knallen hoort, maar vindt het niet eng, en de snoepjes winnen het hier ook nog steeds.

Voor vannacht staan hier 2 “vuurwerk-dozen” klaar, kartonnen dozen gevuld met kranten-proppen en wc rolletjes. Daar heb ik voor allebei dan snoepjes in verspreid en een paar kleine knaagjes, èn een overheerlijk stuk runderkophuid. Ik hoop dat ze daar dan een uurtje mee zoet zijn, en dan is het ergste wel weer klaar hier.
Bij Atz werkt het fantastisch, die is altijd de gelukkigste hond op aarde met oud en nieuw als die doos tevoorschijn komt ;D
Dat is een leuk idee! Heb helemaal beeld bij Atz. Laat me aan Pike denken. Die ging helemaal uit zijn dak wanneer op de hondenschool de kist met apporteerdpeeltjes het veld op werd gedragen ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3466567
Inge en Bono schreef: zo 31 dec 2023, 15:23 Vorig jaar ging er een enorme 'bom' af in een zijstraat waar ik net voorbij was met Miel. Zo hard dat van een deelscooter aan het eind van de straat z'n alarm afging. Ik schrok me driedubbel de tandjes. Zo erg dat ik het hele stuk worst waar ik voor afleiding mee liep liet vallen ::) feestje ;D
;D ;D ;D

Sorry, ik schoot hier gigantisch in de lach... ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466572
pike schreef: zo 31 dec 2023, 21:09 Dat is een leuk idee! Heb helemaal beeld bij Atz. Laat me aan Pike denken. Die ging helemaal uit zijn dak wanneer op de hondenschool de kist met apporteerdpeeltjes het veld op werd gedragen ;D
Is een idee van Hersenwerk voor Honden. Erg leuke tips hebben zij altijd!

Aangezien Bruun ook erg voergericht is verwacht ik dat hij het ook een succes gaat vinden :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466576
pearlsofpassion schreef: zo 31 dec 2023, 22:12 Zeker als z'n grote broer enthousiast doet. :biggrin2:
Met maar op dat hij Azt z'n doos niet probeert in te pikken. Ik heb gehoord dat dat zo'n zwart watje is. ::)
Hahaha yep, er zit straks in ieder geval 1 hekje tussen die twee :biggrin2:
Door frodo quin
#3466578
Emma was vorig jaar prima met vuurwerk. We zijn toen ook gewoon tijdens het vuurwerk gaan wandelen. Enkele maanden geleden was hier ook een vuurwerk. We waren toen toevallig aan het wandelen, geen probleem.

Nu was ze ook niet bang van een hoop geknal net maar wel boos. Had er niet aan gedacht dat ze met Waals te worden daar ook op kon reageren. Ze moest naar buiten om te controleren of diegene die herrie maakte toch zeker niet in onze tuin dacht te komen :knuppel2:

Quin zat ook te grommen, maar dat is sinds deze week wel vaker het geval. Twee jongens op straat, paard in de wei,..geen nieuwe dingen dus. Ze zit duidelijk in haar angst fase. Maar eens naar buiten gaan kijken met hen zodat ze konden bekijken wat er aan de hand was en Emma gerustgesteld was dat er niemand zonder toestemming op haar terrein was. Quin ook weer op haar gemak.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466580
Doe je zo ontzettend je best, is dit hoe het gaat van 0.00 tot nu… ::)
IMG_5174.jpeg
IMG_5174.jpeg (2.61 MiB) 463 keer bekeken
Hoe gaat het met Ties Pike?
Door hannabelgje
#3466581
Hier is de jongste telg helemaal overstuur. Het breekt mijn hart in duizend stukjes om mijn lieve vrolijke mannetje zo te zien. Volgend jaar maar kijken of er medicatie voor poezels is. Dit is vreselijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3466583
Ties was echt top. Ging het in de middag al goed tijdens het carbit schieten, gedurende de avond heeft hij lekker liggen slapen. Ruim voor middernacht probleemloos in de tuin zijn behoeftes gedaan. Nog eenmaal hulp van wat snoepjes toen het knetterde. 10 voor 12 heb ik hem een gevulde kong gegeven. En hij reageerde nergens op toen het vuurwerk losbarstte. Had alleen maar aandacht voor de kong. Na 50 minuten was de kong leeg maar het vuurwerk nog niet voorbij. En mijnheertje wou naar buiten. En terwijl het nog knalde en gilde en flitste en siervuurwerk boven hem uiteenspatte liep hij enthousiast de tuin in. Wat ruik ik hier allemaal voor nieuwe luchtjes? -her en der lagen stukjes papier van de vuurpijlen die moesten onderzocht worden. We hebben eerst samen met hulp van een zaklantaarntje de ergste rommel opgeruimd (was bang dat hij het op zou eten). Toen ging hij nog poepen. Hij bleef al die tijd totaal relaxed. Er kwam geen snoepje meer aan te pas. Ik had dit nooit durven hopen. Nooit verwacht ook. Hij is daarna in zijn bench gaan slapen en ik in mijn bed want het was helemaal niet nodig bij hem in de buurt te blijven. Het was voor Ties een geslaagde jaarwisseling :D
Door frodo quin
#3466589
Wat goed van Ties en Bruin!

Jammer van de kitten Hannah. Mijn ervaring is dat bij elke kat wat anders werkt. Joran was prima met het geknal maar bang van het licht dus gordijnen toe. Wolf moet je buiten mee gaan kijken, wat ik dit jaar niet gedaan heb omdat er geen afgezette ren is. Finn moest je wat met een hengel voor zwaaien en dan maakte de rest hem niet meer uit. Het is soms wat zoeken wat werkt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door