Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3466177
Vanmorgen reden we in de auto door Leeuwarden heen. En daar, midden in de stad, liep een wolf!
Het was nog mega rustig op straat. Voor de kenners, het was bij de centrale. Hij stak voor ons over en dook een smal straatje in. Zo’n volksbuurten straatje vol met geparkeerde auto’s. Eer dat we gekeerd waren konden we hem nooit weer vinden natuurlijk. We hebben ook geen beeldmateriaal.

Tja, het kan een weggelopen wolfhond zijn. Maar ik denk toch dat ik wel in staat ben dat verschil te zien. Hoe die liep en deed. Ik durf er echt heel wat op te zeggen. Maar ja, zonder beeldmateriaal bewijs je niets natuurlijk.
Ik heb hem op waarneming punt nl gezet, maar daar zie ik geen reactie of andere waarnemingen op.

Ik ben nog steeds van de wap er van. En wolf. Midden in de stad.
Door Lizzy
#3466178
Bizar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik geloof wel dat jij het verschil kan zien maar hij hoort natuurlijk echt totaal niet in de stad...... Bizar. Jeetje, ik snap dat je er een beetje wap van bent zeg!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3466179
Google leverde op dat in Amersfoort en Utrecht er ook waarnemingen in de stad zijn gedaan. Anders had ik het zelf haast niet eens geloofd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466180
Bizar. Dat verwacht je niet.
Op waarneming.nl kan je geen andere wolfwaarnemingen op die plek vinden omdat de wolf een beschermde diersoort is. Waarnemingen van dergelijke soorten worden automatisch vervaagd en zijn voor anderen niet zichtbaar. Dit om verstoring/vernieling/jacht/stroperij etc. te voorkomen.
Door frodo quin
#3466188
Zou toch echt aan een wolfhond denken op die plaats. Hoe goed je ook in staat bent om te onderscheiden. Een wolf die tot in een stad loopt is quasi onmogelijk.

Benieuwd of je het ooit met zekerheid te weten gaat komen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3466190
frodo quin schreef: ma 25 dec 2023, 18:33 Zou toch echt aan een wolfhond denken op die plaats. Hoe goed je ook in staat bent om te onderscheiden. Een wolf die tot in een stad loopt is quasi onmogelijk.

Benieuwd of je het ooit met zekerheid te weten gaat komen.
Dat is niet waar. In Amersfoort en Utrecht is er beeldmateriaal en bewezen een wolf.
De plek waar wij heb gezien hebben is zeg een km of vijf van een vrij uitgestrekt natuurgebied wat aan landerijen is aangesloten tot aan gebieden waar de wolf bewezen gevestigd is. Vanaf de rand van de stad naar die plek is op een ochtend als vanmorgen mega rustig. Dus hij zou echt heel makkelijk langs die woonwijk de stad in lopen. Pas vanaf waar wij hem zagen wordt het echt stads zeg maar.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3466191
pike schreef: ma 25 dec 2023, 17:30 Bizar. Dat verwacht je niet.
Op waarneming.nl kan je geen andere wolfwaarnemingen op die plek vinden omdat de wolf een beschermde diersoort is. Waarnemingen van dergelijke soorten worden automatisch vervaagd en zijn voor anderen niet zichtbaar. Dit om verstoring/vernieling/jacht/stroperij etc. te voorkomen.
Oh en omdat ik hem geplaatst heb zie ik dat wel natuurlijk. Nou ja er is geen enkele andere melding in heel Friesland gedaan. Maar wij zeiden ook al, er was er toen een in een dorp in Groningen gezien. En die is de hele weg er naar toe ook niet gezien. Ze zijn erg goed in niet gezien worden.
Door frodo quin
#3466193
Kaela schreef: ma 25 dec 2023, 19:48 Dat is niet waar. In Amersfoort en Utrecht is er beeldmateriaal en bewezen een wolf.
De plek waar wij heb gezien hebben is zeg een km of vijf van een vrij uitgestrekt natuurgebied wat aan landerijen is aangesloten tot aan gebieden waar de wolf bewezen gevestigd is. Vanaf de rand van de stad naar die plek is op een ochtend als vanmorgen mega rustig. Dus hij zou echt heel makkelijk langs die woonwijk de stad in lopen. Pas vanaf waar wij hem zagen wordt het echt stads zeg maar.
Dus hij zat meer op de stadsrand en niet zozeer in het centrum? Nog steeds bizar natuurlijk.

Nu ken ik beide steden niet, maag ik ga er van uit dat Utrecht toch een grotere stad is of heb ik het mis? Echt vreemd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3466194
frodo quin schreef: ma 25 dec 2023, 20:09 Dus hij zat meer op de stadsrand en niet zozeer in het centrum? Nog steeds bizar natuurlijk.

Nu ken ik beide steden niet, maag ik ga er van uit dat Utrecht toch een grotere stad is of heb ik het mis? Echt vreemd.
Tja, Leeuwarden is natuurlijk wel een noordelijke stad. We zijn compleet omringd door platteland, dus op het centrum en een paar drukke woonwijken er direct omheen na is het snel wel “dorpser” dan in de grote steden in de randstad. Utrecht is groter, maar ook veel meer omringt door drukte en bebouwing. Maar ook weer meer aansluiting via bebossing met de veluwe.

Ik vind het ook bizar hoor! Het was wel het laatste wat ik vanmorgen verwacht had te zien. Oh nee, een leeuw had nog gekker geweest ;D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3466195
Wat bizar joh, echt bijzonder. Ik hoop dat je nog een vorm van bevestiging gaat krijgen.
Waar wij op vakantie waren, in Wateren, daar spraken wij in een restaurant in Diever, en groep mensen. De eigenaresse en wat vaste klanten. Zij vertelden dat daar vlakbij echt een groepje wolven zit, in de bossen tussen Wateren en Diever. Een stuk of 6 en die komen 's avonds laat soms echt tot in Diever, maar blijven wel aan de buitenrand. Ook zo bijzonder.
Door frodo quin
#3466197
Kaela schreef: ma 25 dec 2023, 19:50 Oh en omdat ik hem geplaatst heb zie ik dat wel natuurlijk. Nou ja er is geen enkele andere melding in heel Friesland gedaan. Maar wij zeiden ook al, er was er toen een in een dorp in Groningen gezien. En die is de hele weg er naar toe ook niet gezien. Ze zijn erg goed in niet gezien worden.
Heb mij dat ook al afgevraagd, of er hier geen zitten. Er is geen wolf gezien in deze omgeving, maar dat wil niet zeggen dat er geen zijn. Lijkt mij als leek geen slechte locatie hier. Bossengordel van Brussel naar West Vlaanderen en aansluiting op bossen in Wallonië.

Maar als je als wolf stedelijke omgeving opzoekt zal je wel een hoge kans hebben om opgemerkt te worden
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466201
Jemig, dat verwacht je toch helemaal niet! Lijkt me wel machtig mooi om te zien, maar ik zou denk ik veel te verbaasd zijn op zo’n moment.
Door K&D
#3466209
Het lijkt me stug dat het een wolf is, maar helemaal ondenkbaar is het niet want de jonge wolven willen wel eens verdwalen. Al je wilt weten waar wolven zich laten zien, buiten de bekende territoria, kun je je bij de diverse appgroepen aanmelden. Het is niet altijd leuk, er worden zoveel schapen doodgebeten. :(
Bij ons (gelukkig) alleen nog af en toe een doortrekker. Van mij mag dat zo blijven...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3466213
K&D schreef: di 26 dec 2023, 09:53 Het lijkt me stug dat het een wolf is, maar helemaal ondenkbaar is het niet want de jonge wolven willen wel eens verdwalen. Al je wilt weten waar wolven zich laten zien, buiten de bekende territoria, kun je je bij de diverse appgroepen aanmelden. Het is niet altijd leuk, er worden zoveel schapen doodgebeten. :(
Bij ons (gelukkig) alleen nog af en toe een doortrekker. Van mij mag dat zo blijven...
Mijn paardrij juf woont bij Uffelte en daar staat er regelmatig een in het weiland. Daar zit een hele roedel. In Bakkeveen zitten ze ook. Dat is hemelsbreed 30 km van ons vandaan. Dus een verdwaalde jonge wolf op trek is echt niet onmogelijk.

Hoe vind ik zulke appgroepen dan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door