Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3465747
Ik heb altijd refurbished laptops en ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe (of deze volledig formatteren maar deze is refurbished en oud dus hoe lang gaat dat nog..)

Nu wilde ik overstappen op Apple (nu Linux) maar hoorde ik dat refurbished minder goed is dan tweedehands en ik heb geen idee of dat echt zo is.
Ik heb altijd refurbished gehad en nooit problemen gehad. Laptops gingen altijd jaren mee.

De theorie was dat er met refurbished onderdelen ingezet worden die (in dit geval) niet van Apple zijn en dat tweedehands gewoon opgepoetst wordt.

Maar goed, voor ik een bak geld uit wil geven zou ik graag weten wat beter is.
#3465751
https://www.computable.be/artikel/techw ... illen.html

In dit artikel staat wel helder het verschil beschreven tussen refurbished en tweedehands.
Refurbished geeft kortweg meer garantie als consument op een goedwerkend product.

Bij refurbished Apple maakt het dan mogelijk nog uit of je bij een officiële dealer van Apple koopt, waar ik alleen Apple onderdelen zou verwachten, of een dealer die ook andere merken verkoopt. Maar dat zou voor de levensduur niet uit mogen maken.
#3465775
Niet refurbished, wel Apple en Microsoft. Daarbij moet ik altijd wennen bij de vensters sluiten/minimaliseren want dat zit bij Apple linksboven en bij Microsoft rechtsboven.
Net als gebruik cmd knop bij Apple ipv ctrl bij Microsoft.
Hier komt het schakelen omdat ene werkgever Microsoft hanteert als besturingssysteem en de andere Apple ::)

Maar daar kreeg ik wel nieuwe Apple bij indiensttreding en geen refurbished dus daar kan ik niets over zeggen ;)
#3465783
Zoals ik het begrijp is refurbished tweedehands waarbij sommige onderdelen vervangen zijn door nieuw. Dit maakt de kans op onverwachte kosten dus lager.
Hier in huis geen refurbished MacBook, maar wel een met nieuwe accu, toetsenbord en beeldscherm. En werkt weer als een nieuwe, oudere laptop.
(In Utrecht zit een sociaal bedrijf wat helemaal gaat voor lang gebruiken van Apple/MacBooks.)
#3465906
De kans dat een Apple gaat werken met niet-Apple onderdelen, kun je praktisch verwaarlozen. Apple is vrij strikt hierin. Als het dan ook nog bij een officieel Apple repair center weg komt, is een refurbished laptop net zoiets als een auto van 3 jaar oud. De kop is eraf, wat stuk is (vaak niets, maar toch) is vervangen door origineel en je krijgt vaak ook nog garantie.
Tweedehands is gebruikt en hooguit een beetje opgepoetst. En hopelijk is de data van de vorige eigenaar verwijderd.

Prijstechnisch is tweedehands vaak goedkoper, maar je moet het dan ook vaak zonder garantie stellen.

Heb je echt een laptop nodig? Ik dacht voor mezelf altijd van wel, maar sinds ik een Chromebook heb, wil ik niet meer anders. Voor emailen, internetten, muziek luisteren, kantoorwerk (Office of Google Docs) is het een prima oplossing. Wil je echter foto en video bewerken, dan is een Chromebook een mindere keus.
#3466052
Thnx Ronald!!

Jouw verhaal is hetzelfde als de shop waar ik al jaren kom voor refurbished laptops. :biggrin2:
Die man is goed, ik kom er al jaren.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een macbook pro gekocht uit 2019. Ik ben er superblij mee. Het werkt ongeveer hetzelfde als mijn Linux alleen dan net iets minder gedoe. Mijn Linux werkte ook nog wel maar had wat bugs en ik heb geen tijd om in de codes te duiken. Dus wilde ik een makkelijker iets wat nog wel beter voor mijn privacy is dan windows.
Er zit een jaar garantie op, dus super goeie deal!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door