Na een Jura (wel het instapmodel maar toch rond de 600 euro toen) die het een jaar of 10 heeft volgehouden en tussentijds éen keer voor service werd opgestuurd á een x bedrag (iets van 150-200 euro plus 30 euro verzendkosten) en op een gegeven moment vreselijk begon te lekken, ben ik overgestapt naar een DeLonghi Magnifica S (rond de 400 euro) en ben daar heel tevreden over. Tot nu toe (2,5 jaar) doet 'ie 't gewoon goed, af en toe zit er een koffie-met-chemische-smaak tussen maar die gooi ik gewoon weg, en maakt 'ie een gek geluid (er kwam een extra geluidje bij na ongeveer een half jaar) en van een vriendin die ook van Jura is overgestapt op DeLonghi hoor ik dat ze meestal een jaar of 5 meegaan.
Jura geldt als de Rolls Royce onder de koffiemachines, ik heb ook gehoord dat er gereviseerde apparaten worden aangeboden, mijn defecte Jura is via MP voor onderdelen naar iemand gegaan, ik had 'm gratis neergezet maar er bood nog iemand 80 euro

Dat zegt wel wat over de business die er in zit.
Kanttekening : de koffie is goed maar zo lekker als uit een echte espressomasjien wordt het nooit vind ik. Maar goed, het is dan extra genieten als ik wel ergens zo'n lekker bakkie kan krijgen