Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3463464
Siberienne schreef: di 26 sep 2023, 18:42 Als Laika’s net zo’n toverballen zijn als huskies zou je nog voor verrassingen kunnen komen te staan!

Wat leuk dat er nog 2 reutjes over zijn, mijn meneer zegt nee ::) maarrrr misschien is het iets voor kennissen van ons, heb je info / link naar de fokker?
Die meneren ook altijd hè ::)
Mijn meneer zei per ongeluk ja in een vlaag van verstandsverbijstering, en ik hou hem daar nu gewoon aan :biggrin2:

De pups worden bemiddeld via de rasvereniging (NVSW). Ik pb je nog even de gegevens!
#3463468
Verstandig is super stom! Maar herkenbaar wel hoor. Er komen over een jaar of 2-3 F2 kruisingen van deze met 100% Wetters, wie weet past het dan beter ;)

Deze pups worden dus wel geacht om voor Wetter-nakomelingen te zorgen tzt (dus ze mogen niet gecastreerd worden) en ze moeten ook aanwezig zijn op alle nestkeuringen en terugkomdagen etc. En er worden ook gezondheidsonderzoeken gedaan als ze ouder dan 1 jaar zijn.
Dit zijn echt essentiële hondjes voor het outcross project, geen “gewone” kruisingen ;)

Voor ons is dat allemaal geen enkel probleem, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten.
#3463469

Kim_S schreef: Die meneren ook altijd hè ::)
Mijn meneer zei per ongeluk ja in een vlaag van verstandsverbijstering, en ik hou hem daar nu gewoon aan :biggrin2:

De pups worden bemiddeld via de rasvereniging (NVSW). Ik pb je nog even de gegevens!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
#3463477
Kim_S schreef: di 26 sep 2023, 19:10 Verstandig is super stom! Maar herkenbaar wel hoor. Er komen over een jaar of 2-3 F2 kruisingen van deze met 100% Wetters, wie weet past het dan beter ;)

Deze pups worden dus wel geacht om voor Wetter-nakomelingen te zorgen tzt (dus ze mogen niet gecastreerd worden) en ze moeten ook aanwezig zijn op alle nestkeuringen en terugkomdagen etc. En er worden ook gezondheidsonderzoeken gedaan als ze ouder dan 1 jaar zijn.
Dit zijn echt essentiële hondjes voor het outcross project, geen “gewone” kruisingen ;)

Voor ons is dat allemaal geen enkel probleem, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten.
Dat gaat ‘m dan sowieso niet worden - ook niet voor onze Noorse vrienden
#3463479
Kim_S schreef: di 26 sep 2023, 18:48 Die meneren ook altijd hè ::)
Mijn meneer zei per ongeluk ja in een vlaag van verstandsverbijstering, en ik hou hem daar nu gewoon aan :biggrin2:

De pups worden bemiddeld via de rasvereniging (NVSW). Ik pb je nog even de gegevens!
Mijn meneer heeft ooit per ongeluk ja gezegd tegen twee pups. Ik denk dat hij daar af en toe flink spijt van gehad heeft :biggrin2:
#3463485
Ina schreef: wo 27 sep 2023, 14:06 Te leuk die ukkies :mbounce:
Wel super interessant zo'n outcross, al enig idee hoe zich dat gaat verhouden qua maat of blijft 'maat Atz' de norm?


......maar ehhhh....waar blijft de poll ???????
Binnen de Wetterhoun als ras zijn al grote verschillen in hoogte (we hebben niet de luxe om op dat soort dingen te selecteren), dus de maat is niet het belangrijkste voor nu. Hoewel ik denk dat de maat wel vergelijkbaar zal zijn met de wat grotere Wetters.

De poll, goeie :biggrin2:
Even uitzoeken hoe dat werkt, en hoe we dan onderscheid maken tussen de pupsels ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door