Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3465999
Atz vraagt zich nog steeds af wanneer hij weer naar huis gaat.

Hij begint los te komen en een echte pup te worden, bijten, Atz etteren, de kinderen etteren, en gelukkig af en toe ook slapen :biggrin2:

Hij is echt wild op eten, dat is nog wel een dingetje. Ik kan niet met zijn bak door de kamer lopen, en neerzetten is al helemaal een drama. Hij zet het op een gillen als hij eten ruikt en het (nog) niet krijgt. Nu zet ik het maar neer als hij buiten is, maar als gevolg daarvan duikt hij nu elke keer als een idioot op zijn bak af als hij buiten geweest is (15 keer per dag…) en is hij dan boos dat er niks in zit ::)
Nog tips iemand?

Oh ter aanvulling, hij eet nog KVV omdat ik vrees dat hij zonder na te denken alles naar binnen slurpt wat er in zijn bak ligt… Hoe over naar Barf zonder ongelukken? Alles tot moes slaan maar?
#3466005
hannabelgje schreef: di 19 dec 2023, 17:10 Ik zou er gewoon een hele kip bij gooien. Dan moet ie wel kalm eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Dat dachten we bij Dex ook maar die wilde een heel karkas naar binnen werken zonder te kauwen :o Gevolg veel gerochel, terug spugen, weer naar binnen schrokken etc. Afpakken kan niet bij Dex dat levert alleen maar nog meer geschrok en gerochel op…

Dat het het niet in 1x naar binnen kan is geen reden om het toch echt te proberen… :-X
#3466007
Kim_S schreef: di 19 dec 2023, 17:19 Ik ben zo bang dat ie die gewoon helemaal opeet dan :-X
En weer weghalen als ie op de helft is lijkt me geen strak plan…
Nope, zou ik niet doen. Bij een hond die zo op eten is is dat vragen om voedselnijd.

In theorie zou je moeten wachten tot hij stil is. In de praktijk kan het zijn dat je er dan de hele dag staat. Uit wat je zegt vermoed ik het laatste

Ik zou hem dan denk ik negeren en gewoon doen wat je zou doen als hij geen drama verkocht.

Emma weet wat stil is en Quin weet dat intussen ook vrij goed. Zou ik hem ook wel leren, maar dat kan je beter leren als zijn emoties niet door het dak vliegen.

Emma is erg op eten en schrokte als pup bij mij de eerste dagen ook. Eten doet ze in een bench met deur open. Alhoewel ze verder tegen benches is geeft haar dat de rust dat er niet van alle kanten iemand haar kan komen bestelen. Deur open omwille van haar aversie tegen opgesloten zijn. Geen idee hoe je het nu regelt, maar als hij zich veilig voelt en niet bang is dat zijn eten afgepakt wordt zou het wel moeten beteren. Los van hoe je dat doet. Geef je ze trouwens gescheiden eten?
#3466010
Hij heeft zijn eigen veilige plekje inderdaad om te eten, we hebben een puppyren staan, geen bench. En ze krijgen apart eten. Bruun 3x per dag en Atz 2x. Hij wordt ook al gek als hij Atz hoort eten, en hij het zelf al op heeft.

Hij kan dan wel weer heel voorzichtig een beloning aanpakken en rustig opeten, dat vind ik dan wel knap, maar zijn eten is een ander verhaal. Zal ook nog met wennen te maken hebben misschien. Zou voor hem wel fijn zijn als hij doorkrijgt dat hij ook rustig kan eten.

Ik heb 100 kilo barf in de vriezer, is toch wel leuk als ie dat ook kan opeten :biggrin2: ;D
Atz verteert bot niet meer zo goed dus die krijgt KVV, daar kan ik het ook niet aan kwijt…
#3466011
Hoe deed de fokker het?

Hij krijgt zeker genoeg te eten nu? Want echte honger helpt ook niet mee om rustig te eten.

Je zegt dat je het gillen wel kan doorbreken om een koekje te geven wat hij dan wel rustig aanpakt.
Kan je dan niet op dezelfde manier aandacht en rust vragen voor het eten?
En dan eerst rustig koekje en terwijl zijn bak neerzetten? Op den duur kan het koekje er dan vantussen.
Ofwel vlees in stukjes voeren zoals de koekjes. Dus steeds rust vragen?

Misschien zeg ik domme dingen, maar dat is wat er in mij opkomt.

Zorgen over barf zou ik nog even in de koelkast laten. Dat helpt toch niet. Eerst proberen rustig kvv te leren eten of minstens rustig zit om eten te krijgen.
#3466012
pearlsofpassion schreef: di 19 dec 2023, 18:28 Hoe deed de fokker het?
Die hield hem tegen als hij naar de rest wilde nadat zijn eigen bak al leeg was, de rest at langzamer. Weet niet of dat de reden is, maar het kan wel meespelen.

Hier is zijn eten helemaal van hem, en hij kan niet naar Atz zijn eten omdat er een hekje tussen zit. Maar zal even duren voor het er uit is denk ik. Als het er al uit gaat.
#3466015
Kim_S schreef: di 19 dec 2023, 18:31 Die hield hem tegen als hij naar de rest wilde nadat zijn eigen bak al leeg was, de rest at langzamer. Weet niet of dat de reden is, maar het kan wel meespelen.

Hier is zijn eten helemaal van hem, en hij kan niet naar Atz zijn eten omdat er een hekje tussen zit. Maar zal even duren voor het er uit is denk ik. Als het er al uit gaat.
Dat is natuurlijk echt geen goed idee van de fokker. :-\

Dat er niet bij elkaar gekomen kon worden hielp bij mijn schrokker ook. Maar dat heeft wel een aantal maanden geduurd voor het goed doenbaar werd. Werd snel iets beter, maar echt stoppen met schrokken dat zal toch meer dan een jaar geweest zijn.
En dat is een kat natuurlijk, nog wel beetje anders...
Die blijft trouwens nog een tijdje zitten nadat hij klaar is, zodat hij zeker geen reden heeft om zich te haasten.
En daarna mocht hij in de keuken nog het dooivocht uit het bakje likken.
#3466016
Kim_S schreef: di 19 dec 2023, 18:28 Hij heeft zijn eigen veilige plekje inderdaad om te eten, we hebben een puppyren staan, geen bench. En ze krijgen apart eten. Bruun 3x per dag en Atz 2x. Hij wordt ook al gek als hij Atz hoort eten, en hij het zelf al op heeft.

Hij kan dan wel weer heel voorzichtig een beloning aanpakken en rustig opeten, dat vind ik dan wel knap, maar zijn eten is een ander verhaal. Zal ook nog met wennen te maken hebben misschien. Zou voor hem wel fijn zijn als hij doorkrijgt dat hij ook rustig kan eten.

Ik heb 100 kilo barf in de vriezer, is toch wel leuk als ie dat ook kan opeten :biggrin2: ;D
Atz verteert bot niet meer zo goed dus die krijgt KVV, daar kan ik het ook niet aan kwijt…
Ik weet nog wel een adresje voor die 100 kilo, mocht het echt niet lukken. :whistle: :whistle: :whistle:

En voor de rest: geduld. Hij is er net twee dagen, moet zich ineens zonder mama en zusje zien te redden en is misschien bang dat hij het straks ook zonder eten moet stellen.

Misschien kun je na binnenkomst uit de tuin een oefeninkje doen met hem, waarbij hij een paar snoepjes krijgt als beloning, op een neutrale plek ergens (dus niet waar hij altijd zijn eten krijgt)? Dat leidt hem mogelijk net genoeg af van zijn etensbak? Ik vroeg me inderdaad ook af hoe de fokker dat deed.

Krijgt hij wel genoeg eten, trouwens? (Niet zo lullig bedoeld als het klinkt.)

Maar ik denk dat het vooral een kwestie van tijd is. Zodra hij de routines in huis een beetje snapt, wordt hij vast rustiger.

Enne... arme Atz. ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door