Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3460744
Ja ik .
Ik was ook sceptisch hoor , het is hier ook een tekenparadijs
Maar ik moest m.n bij Seb elke 4 weken gif inzetten . Wat ook niet afdoende was
Mijn vriend heeft me overgehaald , ik had zoiets van helpt toch geen moer
Ik gebruik het in combi met het tekenbandje ,die met barnsteen
Thara is tot nu toe teekvrij
Seb heeft ook veel minder teken , lees een aanvaardbaar aantal . Zo'n 2 tot 4 teken per week
Door tt-tjes
#3460812
Ik had de menforsan banden gekocht maar die helpen ook niet. Net nog een platgetrapte teek gevonden buiten op het terras. Dacht eerst dat vogels een halve kers hadden laten vallen. Zoveel geronnen bloed en een leeg vel wat de teek was. Weet alleen niet wie van de jongens hem had.
Gebruikersavatar
Door pike
#3460817
smulpaap schreef: do 15 jun 2023, 12:21 Ja ik .
Ik was ook sceptisch hoor , het is hier ook een tekenparadijs
Maar ik moest m.n bij Seb elke 4 weken gif inzetten . Wat ook niet afdoende was
Mijn vriend heeft me overgehaald , ik had zoiets van helpt toch geen moer
Ik gebruik het in combi met het tekenbandje ,die met barnsteen
Thara is tot nu toe teekvrij
Seb heeft ook veel minder teken , lees een aanvaardbaar aantal . Zo'n 2 tot 4 teken per week
En er zijn niet toevallig minder teken actief nu door de droogte? Of is het bij jullie niet zo droog?
Door smulpaap
#3460822
pike schreef: vr 16 jun 2023, 20:50 En er zijn niet toevallig minder teken actief nu door de droogte? Of is het bij jullie niet zo droog?
Het is idd wel droger
Wij dragen de barnsteen banden zelf ook
En we sprayen
VL heeft nergens last (meer ) van . Ik had vanochtend weer een teek in m'n haar . En zo loop ik minstens drie tot vier keer een teek op
Maar je hoort zo veel verschillende ervaringen
Ik lees dat er diverse Shelties zijn die geen teek meer hebben met zo'n bandje
Hier in het dorp idem , mensen met drie honden . Ook de bandjes Geprobeert, bij 2 van de 3 werkt het bandje totaal niet .
#3460823

pike schreef: En er zijn niet toevallig minder teken actief nu door de droogte? Of is het bij jullie niet zo droog?
Hier merk ik inderdaad veel minder teken op, terwijl ik niets doe, behalve dan steeds goed controleren. En Billie is juist echt een tekenlokker.
Dus ik denk dat je een goed punt hebt hoor Pike.
Door Lizzy
#3460833
Ik denk het ook hoor, dat het weer een rol speelt. Morgen gaat het volgens mij weer regenen. Nou, dan is het de dagen erna weer "feest". Echt he, slechte uitvinding van de schepper, de teek ::)
#3460837
Lizzy schreef:Ik denk het ook hoor, dat het weer een rol speelt. Morgen gaat het volgens mij weer regenen. Nou, dan is het de dagen erna weer "feest". Echt he, slechte uitvinding van de schepper, de teek ::)
Ja, dat is toch een klein foutje in het plan geweest. Afbeelding
Door smulpaap
#3460852
Tibbies schreef: za 17 jun 2023, 14:29 Smulpaap, waar bestel jij de barnsteenbanden? Ik gebruik ook barnsteen maar dat zijn hangertjes. Ook hier werkt het goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb de bandjes gekocht in de trimsalon
Door smulpaap
#3460888
Tibbies schreef: zo 18 jun 2023, 17:09 Dank je Lizzy, alleen is dit met een langharige hond geen optie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb deze bandjes . Ook voor Sheltie Seb
Wel even een gedoe ivm de hoeveelheid vacht
Maar de band zit prima
Bijlagen
20230605_180947.jpg
20230605_180947.jpg (4.41 MiB) 1055 keer bekeken
Door zurca
#3460893
Die heeft Pippa ook om, maar dit zijn geen barnsteenbandjes. Dit zijn emx-kralen. ;)
Bij Pippa helpt het niks maar ach...het staat leuk dus ik hou m maar om bij haar :) (en wie weet scheelt get toch 1 of 2 teken :biggrin2: )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door