Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3466074
yazzie schreef: do 21 dec 2023, 11:32 @ Smulpaap : ik zou hetzelfde hebben gedaan. Is nogal een verschil zeg. Met Figo dan. Is dit maandbedrag voor hetzelfde pakket als je nu hebt? Ja toch? Ik begon destijds in 2006 met een jaarpremie van 290 voor mijn herder als pup. Toen hij 13 jaar was betaalde ik 540 per jaar. Wel het meest uitgebreide pakket en ook op latere leeftijd nooit moeilijk gedaan. Boven de 500 euri ging de factuur rechtstreeks naar de verzekeraar en betaalde ik achteraf alleen de eigen bijdrage van 20%.

Maar er is geen verzekeraar die deze constructie nog hanteert. Je moet eerst alles voorschieten en afwachten.

De reden van kiezen voor onbeperkte vergoeding is alleen omdat ik nooit de kosten van een behandeling wil laten meewegen of ik wel of niet voor een behandeling kies. Ik wil het beste voor mijn hond, ongeacht leeftijd. Als dat een dure behandeling is en het welzijn van de hond is daarbij gebaat, wil ik dat en wil ik niet afzien van zo'n behandeling om wille van de kosten. Hangt helemaal af van de desbetreffende hond op dat specifieke moment in combinatie met andere issues die wel of niet spelen. Als ik dan hier een bedrag van 14000 euri voor een hond lees en bij Hart van Nederland 12.000 euri voor een poes, houd ik mijn adem in... Ik heb twee honden... Wanneer heb je genoeg gespaard? En dan klinkt onbeperkte vergoeding erg prettig al realiseer ik ook dat dit de uitzonderingen zijn en niet de standaard bedragen.

Maar ik weet het niet met Figo en dan doel ik op het natte vingeroefening bij de jaarlijkse premiestijging. Bij de vorige verzekeraar wist je op voorhand dat de jaarlijkse premiestijging vanaf 8 jaar ( meen ik mij te herinneren ::) ) 4% was. Daar kan je iets van vinden, maar je hebt wel zekerheid. Daar houd ik van. :biggrin2: Figo laat dat in het ongewisse en dat doet mij toch twijfelen.

Ik ben al jaren verzekerd bij Unive en nooit achterover geslagen van premiestijgingen of gedoe over facturen. Dat geeft ook vertrouwen wat ik dus mis bij Figo. Maar dus geen onbeperkte vergoeding. Vandaar de twijfel.

En ja, het wordt dubbelop: en een verzekering en blijven sparen, al is het alleen maar om de facturen voor te kunnen schieten. Zou wat zijn als dit systeem voor mensen gaat gelden... :-X
Nee . Bij Figo ging het om het pakket van € 6000
Maar ik weet het niet hoor . Ze zijn natuurlijk uniek met hun pakket onbeperkt . Maar ik vind ze zo glad . Nav de offerte nog een telefoongesprek gehad . Maar ik kreeg er een naar onderbuikgevoel van . En ik wird nog steeds bestookt met opdringerige email van Figo
En Ohra is ook niet heilig hoor . Maar ik weet wel wat ik er aan heb . Zij vergoeden keurig .
Dus ik heb nu in elk geval de nieuwe polis voor Thara binnen ( van Ohra ) en ik ga er nog eens rustig over nadenken .Ik neig nu naar een pakket van € 6000 , dat is nu nog € 4000 .
Voor Seb ws ook het pakket van 6000 ipv 4000
Dus ik denk dat ik maar bij Ohra blijf
Door smulpaap
#3466075
Oh ja . Mocht het uit de klauwen lopen dan is er bij mijn DA een mogelijkheid om gespreid te betalen. En het is een kliniek waar men veel doet / kan . Dus dat scheelt ook
Gebruikersavatar
Door pike
#3466106
Figo. Ik had dus een eerste maand gratis zonder wachttijd. Na aanvraag kreeg ik nog dezelfde dag bericht van acceptatie compleet met polis, voorwaarden en al. Twee dagen later kreeg ik mail, ze hadden mijn aanvraag ontvangen en ik zou binnen 7 dagen of zo bericht krijgen over wel of niet acceptatie. Nou, lekker geregeld daar dacht ik. Een jaar geleden had ik via de foker van Malbec ook een gratis maand, bij voorganger Petplan. Kreeg ik ook gelijk polis. Maar nog voor die maand afliep kreeg ik daarover bericht en dat ik hem kon verlengen of uitbreiden etc. Ze deden echt hun best mij vast te houden. En wat doet Figo? Die stuurde niet een dergelijk bericht. Daarvoor in de plaats kreeg ik ruim nadat die gratis maand verlopen was bericht dat de verzekering definitief was stopgezet en als ik toch verzekerd wou blijven moest ik een nieuwe aanvraag indienen. En je snapt hem wel: Met een maand wachttijd. Stel nu dat ik het gewoon vergeten was, had ik mij behoorlijk genaaid gevoeld. Figo heeft bij mij afgedaan.
Door smulpaap
#3466127
Ik krijg (nog ) dagelijks emails van Figo
We hebben een cadeautje voor u en Thara
5 procent korting als u nu een verzekering afsluit
Ik word kotsmisselijk van die opdringerige marketing van die gasten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door