Pfffff, krijg er een beetje het heen en weer van.
Krijg net een schrijven dat de tarieven per 1/1 weer omhoog gaan. 2 maanden geleden ook al.
Kan mijn haren wel uit mijn kop trekken dat ik geen vast contract heb.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Charlie Angel schreef: ↑do 01 dec 2022, 23:13 Ja, het is niet grappig meer al die dure prijzen voor alles. Maar ze gaan toch wel dat prijsplafond hanteren? Niet dat dat nu zo'n lekker zacht prijsje is natuurlijk.Ja maar daarom moeten de prijzen nu juist omhoog. Om de winst toch terug te halen over wat boven het plafond uitkomt.
Kaio schreef: ↑vr 02 dec 2022, 08:48 Ja maar daarom moeten de prijzen nu juist omhoog. Om de winst toch terug te halen over wat boven het plafond uitkomt.Nou ik zie het dat de energiebedrijven gewoon de staat een poot uitdraaien.
Maar zo ver denken ze dan in Den Haag nietIk zou zeggen extra belasting op extra hoge winsten , maar ja dat zou dan weer onmogelijk zijn.....
Thea schreef: ↑vr 02 dec 2022, 09:39 Nou ik zie het dat de energiebedrijven gewoon de staat een poot uitdraaien.slim he
Want volgens mij krijgen hun het verschil tussen prijsplafond en hun prijzen van de staat.
Dus hoe hoger hun zeggen wat het bedrag boven het prijsplafond is, hoe hoger de winst van hun is.
En daar zouden ze een stokje voor moeten steken, door te zeggen we vergoeden een max prijs.
Bv 0,60 en 2 eu.
Kaela schreef: ↑vr 02 dec 2022, 07:17 Als je nog een vast contract hebt, dan heb je echt mazzel. Wij zaten in de eerste periode dat er geen vaste contracten meer werden gegeven. Vriendin van ons had toen net voor vijf jaar een contract afgesloten. Vet balen voor ons, haar huis is drie keer zo groot en wij betalen drie keer zoveel.Wij dus helaas ook
Kaio schreef: ↑vr 02 dec 2022, 11:29 Ja en winsten maken ze. Ze hoeven niet gesteund te worden.Daarom heb ik dus de cv wel een paar uurtjes per dag aan op 18. Gewoon voor het vocht, want door vocht is het gewoonweg niet aangenaam in huis. Heb wel een airco beneden, maar daar schiet ik boven niets mee op.
En andere regeringen die dit niet kunnen vinden het ook niet leuk , want het zou alleen maar de prijs opdrijven, (Niet alleen voor nederland dan)
Eigenlijk is het gewoon dweilen met de kraan open wat er gedaan wordt.....
Maar eh al dat vocht in huis door lage verwarming kan op den duur ook duur komen te staan. Niet alleen voor het huis maar dan dus ook voor de gezondheid.
Maar ja snap het als je het geld niet hebt heb je het niet![]()