Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3453622
Noura (Misschien heb ik teveel Dolfje Weerwolfje voorgelezen, maar ik vind het wel een leuke naam voor een hond of een schattig weerwolfje)
Munja (Ik heb een opvangertje gehad dat zo heette. Ze kwam uit Kroatië en in het Kroatisch betekent het bliksem)

Zoef Zoef vind ik ook geweldig! ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3453630
Ach wat een lieverd :smitten: waarom doen mensen dit toch :'( >:(
Ik vind Trude (spreek uit Troede) een heel leuke naam :D

Mijn Pike sprak je uit als Paaik en was een personage in de Engelse serie Dad’s Army (“you stupid boy”). Geen meisjesnaam dus.
Door Anne in Zweden
#3453635
pike schreef: wo 30 nov 2022, 16:05 Ach wat een lieverd :smitten: waarom doen mensen dit toch :'( >:(
Ik vind Trude (spreek uit Troede) een heel leuke naam :D

Mijn Pike sprak je uit als Paaik en was een personage in de Engelse serie Dad’s Army (“you stupid boy”). Geen meisjesnaam dus.
Erg hè. En dan die nagels... Laat Marije het niet zien, die slaapt de rest van het jaar niet meer. :(

Ik vind Trude (op z'n Zweeds/Nederlands als Truude uitgesproken) echt een leuke naam, maar hij past niet echt bij een hondje dat zo schattig kan kijken (het is jammer dat ik de video van 8 seconden niet kan plaatsen, echt, je kiept om van verliefdheid). Trude is voor mij een stabiele oudere teef met een bril op d'r neus en een boek vol moeilijke woorden in d'r pootjes. :biggrin2:

Meneer Anne is voor Tosh, maar ik geloof dat ik dat wat te kortaf vind klinken. Ik neig naar Kooky of Kookie (met een K, want we hebben al een C in huis).

Lotje en Poppy had ik zelf ook al in gedachten, evenals Roosje. Bij Toetsie zie ik Dustin Hoffman met een pruik voor me. ;D

Vandaag kon ik ook eindelijk de as van Lupi ophalen (dat duurt hier in de rimboe altijd 6-8 weken) bij de dierenarts. Een fijn gevoel dat onze knuffel weer thuis is. Overigens stond op de urn de naam Lopi... ::)
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 30 nov 2022, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3453638
pearlsofpassion schreef: wo 30 nov 2022, 07:21 Als je wil dat de naam hetzelfde geschreven wordt in het Zweeds, kom je toch bij Zweedse (of Scandinavische) namen uit hé. :)
Wat is er mis met een naam die 'kerst' betekent? Het is toch vrijwel kerst als je haar krijgt?
In NL wordt Juul met een zachte J uitgesproken zeker? Bij ons is dat op z'n Frans. Zjuul dus.
Of Julie/Julia? Kan je ook op z'n Frans (Zjulia) of zelfs Spaans (Choelia) uitspeken. :D Die laatste uitspraak vind ik zelf het leukste. :)
Deze hou ik ook nog even in gedachten.
Door Siberienne
#3453642
pike schreef: wo 30 nov 2022, 16:05 Ach wat een lieverd :smitten: waarom doen mensen dit toch :'( >:(
Ik vind Trude (spreek uit Troede) een heel leuke naam :D

Mijn Pike sprak je uit als Paaik en was een personage in de Engelse serie Dad’s Army (“you stupid boy”). Geen meisjesnaam dus.
Grappig hè dat als jet het uitspreekt als Pieke het het Noorse woord voor meisje is, beetje zo’n lief woordje. Jente is ook meisje, maar pike is koosnaampje-achtig.
Wat is het zweedse woord voor meisje ook alweer Anne? Ben het kwijt.

Cooky is leuk! Shad z’n bijnaam is koekiemonster 😂
Door Anne in Zweden
#3453644
Siberienne schreef: wo 30 nov 2022, 17:24 Grappig hè dat als jet het uitspreekt als Pieke het het Noorse woord voor meisje is, beetje zo’n lief woordje. Jente is ook meisje, maar pike is koosnaampje-achtig.
Wat is het zweedse woord voor meisje ook alweer Anne? Ben het kwijt.

Cooky is leuk! Shad z’n bijnaam is koekiemonster 😂
Neutraal: flicka
Hip: tjej (spreek uit: sjeij)
Minder neutraal: brud (= griet of stoot). ("Bruuuu-de!" ;D )

Ik vind pike ook een schattig woordje, maar vrees dat Piiiii-ke en Chiiii-qa erg op elkaar lijken als je ze over de akkers brult hier. :biggrin2:
Door Lizzy
#3453646
Anne in Zweden schreef: wo 30 nov 2022, 12:07 Oooow, Cookie! Dat is lief en gek en schattig tegelijk, en het voorziet in mijn aangeboren neiging om mijn honden met koosnaampjes met een oe aan te spreken ("Bist du meine kleine poedelewoeps/poepienoedel/poepser/noedelpoedel" etc. :sofa: )

Ik heb hem aan meneer Anne voorgelegd. Ben benieuwd! :D
Cookie........ Biscuit.......... Ik zeg DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door Anne in Zweden
#3453651
Lizzy schreef: wo 30 nov 2022, 17:59 Cookie........ Biscuit.......... Ik zeg DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
In het Zweeds vertaald klinkt de naam dan weer minder gunstig: kaka. ;D

Maar verder is Cookie/Kooky/Kookie momenteel de koploper hier. :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door