Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3453588
Je komt zelf al in de eerste regel met een naam: Snoekeltje. Je kunt er nog Snuukeltje van maken als het om de klank gaat.
En anders:
Suus,
Pluk
Juul
Pleun
Lucy
Ulrike
Door Anne in Zweden
#3453589
Haha, dank allemaal alvast, maar een echte winnaar zit er voor mij nog niet tussen - al vind ik een aantal wel heel leuk. Maar Loesje is te Nederlands, dan blijf ik uitleggen aan niet-Nederlanders hoe de naam geschreven wordt (bij de Zweedse dierenarts stond Lupi in het systeem als Lopi, want zo schrijf je de naam in het Zweeds als hij als Loepie wordt uitgesproken). Loesje is voor mij ook te dicht bij 'louche' (sorry, taalmierenneuker hier). Lilly is een lieve naam, en Miriam schijnt echt een ontzettend lieve hond te zijn, maar we noemen Chiqa meestal Chiqi (als afkorting van Chiquitita), en dus zitten we weer met namen die teveel hetzelfde klinken (i-i). Snoekeltje is geen handige naam om te roepen, en te ook Nederlands, Noedel (sorry Kim) klinkt niet meisjesachtig genoeg, een van mijn schoonzussen heet Ulrike, Juul klinkt als jul (wat kerst betekent in het Zweeds), we hebben al een Lucy in de kennissenkring, en een Luna, Toetie is van Lizzy, Trude is mooi maar niet schattig genoeg, Trudie vind ik niet mooi, en en en.

Gelukkig hebben we nog tien dagen tijd voordat de kleine snoekepoedel naar Duitsland komt. ;D
#3453591
Als je wil dat de naam hetzelfde geschreven wordt in het Zweeds, kom je toch bij Zweedse (of Scandinavische) namen uit hé. :)
Wat is er mis met een naam die 'kerst' betekent? Het is toch vrijwel kerst als je haar krijgt?
In NL wordt Juul met een zachte J uitgesproken zeker? Bij ons is dat op z'n Frans. Zjuul dus.
Of Julie/Julia? Kan je ook op z'n Frans (Zjulia) of zelfs Spaans (Choelia) uitspeken. :D Die laatste uitspraak vind ik zelf het leukste. :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3453597
Too schreef: wo 30 nov 2022, 07:34 Zoef-zoef :biggrin2:

Poppy
Gáska = ijslands voor vrolijk
Stulka
Aloha
En Gáska spreek je uit als Gaus-ka met de g zoals je het uitspreekt bij het woord gay.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3453598
pearlsofpassion schreef: di 29 nov 2022, 23:23 Ik mis iets geloof ik... :cool:
Wat is er fout met Trudie?

Enne, in België is dat fonetisch ook gewoon 'Trude' of 'Trudie'. Niet 'oe'... :biggrin2:


Volgens mij ga je der hoe dan ook 'Toetie' noemen. Wat haar naam ook wordt... ::) :cool:
Als je Trude heet, wil je geen Trudie genoemd worden. Net als dat jij het zozo vond dat ik Luis op muis liet rijmen :P
Door Anne in Zweden
#3453605
Oooow, Cookie! Dat is lief en gek en schattig tegelijk, en het voorziet in mijn aangeboren neiging om mijn honden met koosnaampjes met een oe aan te spreken ("Bist du meine kleine poedelewoeps/poepienoedel/poepser/noedelpoedel" etc. :sofa: )

Ik heb hem aan meneer Anne voorgelegd. Ben benieuwd! :D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3453608
Anne in Zweden schreef: wo 30 nov 2022, 12:07 Oooow, Cookie! Dat is lief en gek en schattig tegelijk, en het voorziet in mijn aangeboren neiging om mijn honden met koosnaampjes met een oe aan te spreken ("Bist du meine kleine poedelewoeps/poepienoedel/poepser/noedelpoedel" etc. :sofa: )

Ik heb hem aan meneer Anne voorgelegd. Ben benieuwd! :D
Daarom was Noedel ook zo perfect :biggrin2:

CookieSnoepieNoedelPoedel klinkt ook prima ;D
Door Anne in Zweden
#3453609
Robian schreef: wo 30 nov 2022, 12:18 Ik vind "Miri" die je op schreef eigenlijk wel heel leuk. :cool:

Ik ook. Vooral omdat Mirri een koosnaampje is voor 'poes' in het Fins, wat het (voor mij) extra schattig maakt. Maar het heeft hetzelfde probleem als Lilly, namelijk de combinatie i-i die we met Chiqa/Chiqi al hebben. (Oké, eerlijk gezegd vind ik dat geen punt, maar meneer Anne maakt daar een hondenopvoedingpsychologisch probleem van. ::) )
Door Anne in Zweden
#3453610
Kim_S schreef: wo 30 nov 2022, 12:25 Daarom was Noedel ook zo perfect :biggrin2:

CookieSnoepieNoedelPoedel klinkt ook prima ;D
Klopt. Maar Noedel vind ik bij nader inzien dus te weinig een meisjesnaam.

Koosnaam zal iets als Koekelewoeperd worden. ::) ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door