Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3452736
Cindy de Wolf schreef: ma 14 nov 2022, 18:40 Ook hier schrok ik me het ongans. Overal werd gezegd max 10 euro, nou hier gewoon 26,25 dus 52,50per maand meer bij AnderZorg :o :o :o Wij hebben basis niets aanvullend en maximaal eigen risico...ik heb nu overgesloten naar VGZ, dat scheelt 14 euro.
Wat bedoel je met Max eigen risico?
En waar heb je dat gevonden van VGZ
Door Cindy de Wolf
#3452737
kiara schreef: ma 14 nov 2022, 19:27 Wat bedoel je met Max eigen risico?
En waar heb je dat gevonden van VGZ
In plaats van 385 euro eigen risico hebben wij 885 euro eigen risico. VGZ heb ik gevonden via de site van independer; https://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx ingevuld wat wij willen dus dat is alleen basis plus maximaal eigen risico van 885 euro en daar kwam VGZ als 1 na goedkoopste uit.Gaan nu alsnog 38 euro meer betalen dan nu maar goed dat is in ieder geval minder dan de 52,50 die we bij Anderzorg meer zouden gaan betalen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3452741
Cindy de Wolf schreef: ma 14 nov 2022, 19:38 In plaats van 385 euro eigen risico hebben wij 885 euro eigen risico. VGZ heb ik gevonden via de site van independer; https://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx ingevuld wat wij willen dus dat is alleen basis plus maximaal eigen risico van 885 euro en daar kwam VGZ als 1 na goedkoopste uit.Gaan nu alsnog 38 euro meer betalen dan nu maar goed dat is in ieder geval minder dan de 52,50 die we bij Anderzorg meer zouden gaan betalen.
O ja maar dat komt door het hoge eigen risico dan krijg je korting.
Ik kan dat niet doen
Zit veel te vaak bij artsen
Door smulpaap
#3452781
kiara schreef: ma 14 nov 2022, 20:04 O ja maar dat komt door het hoge eigen risico dan krijg je korting.
Ik kan dat niet doen
Zit veel te vaak bij artsen
Heb je al op zorgwijzer gekeken ? Staat ook veel op
Programma en website Radar
Ik ben zelf bij Univé v verzekerd, staat in top vijf goedkoopste verzekeringen . Mijn verzekering is €9 omhoog gegaan
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3452791
Ik ben niet de enige die zich rotschrok dus...
Ik heb omdat ik in nl zzper ben, ook een zkverzekering nodig in NL, maar omdat ik in DE alles doe, had ik dus de goedkoopste....dat mocht dus niet meer van kabinet gevolg +26en nog wat ruis euro per maand. (en zo heel veel verdien ik nou ook niet als zzp (maak ook geen superveel uren he), dus dit hakt er weer eens extra in ::) )


Vond overigens het eigen risico in Belgie eerlijker dan die in Nederland. In Nederland moet je je eigen risico eerst volledig opmaken. In Belgie is het steeds een klein beetje bijleggen per behandeling/consult of wat dan ook.(met een plafond he) En bovendien veel meer in de basisverzekering opgenomen
pearlsofpassion schreef:Oh ja, dat is in België ook ergens een beetje. Dat je extra terug betaald krijgt voor bepaalde kosten (bril of orthodontie of zo) als je aanvullend verzekerd bent.
Maar fysio of psycholoog oid zit daar niet in, denk ik. Dat is altijd (grotendeels) terugbetaald. Ik weet het niet geheel zeker..
toen wij in Belgie woonden was dat ook vergoed, slechts eigen percentage eigen risico. Kan zijn dat we eerst voor moesten schieten en dan terugvragen. Maar ook de kosten van fysio of psycho liggen ook gewoon veel lager dan in NL. Tenminste destijds. Denk dat dat nu ook wel nog zal zijn.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3452797
smulpaap schreef: di 15 nov 2022, 17:02 Heb je al op zorgwijzer gekeken ? Staat ook veel op
Programma en website Radar
Ik ben zelf bij Univé v verzekerd, staat in top vijf goedkoopste verzekeringen . Mijn verzekering is €9 omhoog gegaan
Zorgwijzer heeft mijn zoon gekeken
1 was goedkoper maar beperkt met kiezen van ziekenhuis dus dat is niks

Ga kijken bij radar misschien vind ik iets goedkopere
Dankjewel
Gebruikersavatar
Door kiara
#3452801
smulpaap schreef: di 15 nov 2022, 17:02 Heb je al op zorgwijzer gekeken ? Staat ook veel op
Programma en website Radar
Ik ben zelf bij Univé v verzekerd, staat in top vijf goedkoopste verzekeringen . Mijn verzekering is €9 omhoog gegaan
Nog even berichtje erachter aan
Heb gekeken op radar en gelijk een andere verzekering afgesloten
Dat scheelt even Pff
154€ was eerst nu 136,75
Zelfde voorwaarde
Ben je erg dankbaar :-*
Geef het liever aan mijn hondjes
Door hannabelgje
#3453228
Het lijkt erop dat voor mij de collectieve van CZ via het werk het gunstigste is. Ik blijf het een lastig iets vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door smulpaap
#3453392
kiara schreef: di 15 nov 2022, 19:39 Nog even berichtje erachter aan
Heb gekeken op radar en gelijk een andere verzekering afgesloten
Dat scheelt even Pff
154€ was eerst nu 136,75
Zelfde voorwaarde
Ben je erg dankbaar :-*
Geef het liever aan mijn hondjes
Oh mooi . Scheelt toch weer bijna 2 tientjes
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door