Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3452567
Wij hebben keramisch hout (tegels met hout motief). Wel met vloerverwarming eronder die we nog goed moeten inregelen - soms vind ik het veel te warm en dan weer koud. De vloer warmt ook niet overal op dus morgen gaan we ontluchten en kijken of dat werkt.

De vloer zelf vind ik prachtig maar nadeel met tegels is dat als je iets laat vallen dan is het stuk en ik laat nog wel eens wat vallen ::)
Door Tanna
#3452568
Wij hebben sinds kort keramische tegels met vloerverwarming, en dat werkt prima met onze niet bepaald nieuwe ketel.
Stroeve tegels, je hoort er niks op met lopen, ook geen nageltjes van de hond. En makkelijk schoon te houden.
Bijlagen
tegels.jpg
tegels.jpg (95.58 KiB) 852 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3452620
MarijeEnBoomer schreef:Geen vloer advies maar als je je hond hoort tikken zijn de nagels te lang ;D
Wou net schrijven tegen tikkende nagels kan je wat doen ;D

In de vorige woning had ik parket dat in de wax ging. Erg mooi maar erg onderhoudsgevoelig (je zag er elk gemorst druppeltje op, dat verdween pas als je de hele vloer opnieuw in de wax zette. Een klein plekje restaureren ging niet. Dus niet handig als je huisdieren hebt rondlopen. En hij was spiegelglad voor de hond :-X
In de nieuwe woning gekozen voor hout waar je niks op hoeft te smeren. Geen was, geen olie. Is zgn. verouderd dus met machinaal aangebrachte putjes ed. Met (echte) knoesten. Ligt hier nu 6 jaar zonder ook maar iets aan te hebben hoeven doen. Een vochtige dweil tegen eventuele modderpoten dat is het wel.
Malbec hoor je niet tikken, wij zijn ijverig in de weer met het schaartje. En dat gaat boven verwachting heel goed. Maar je hoort wel plop plop plop als hij over het hout draaft. Hij is niet bepaald lichtvoetig :biggrin2:
Dit hout is helaas echter ook glad voor de hondenvoetjes, gladder dan ik verwacht had. Op de anti-sliptegels die in de keuken liggen glijdt hij trouwens ook.
Door hannabelgje
#3452636
MarijeEnBoomer schreef:Geen vloer advies maar als je je hond hoort tikken zijn de nagels te lang ;D
Die kunnen niet korter ivm het leven wat ver doorloopt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Tibbies
#3466342
Even dit topic weer ophogen.
Wij hebben vorige maand de keuken vernieuwd. Nu bleek er onder een stuk oude keuken geen plavuizen te zijn gelegd. Deze zijn ook niet bij te kopen. Dus is het volgende project een nieuwe vloer. Wij denken aan een gietvloer want dat kan zo op de plavuizen met vloerverwarming.
Wie heeft hier tips en ervaring met een gietvloer?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door sam28
#3466344
Geen tips of ervaring maar een gietvloer vind ik echt super mooi!! Ooit was ik bij mensen in huis die dat hadden! Dat staat hoog op mijn lijstje, helaas heb ik een huurhuis maar mocht ik ooit iets kopen word het een gietvloer!
Door frodo quin
#3466348
Oeps, mijn reactie was op de oude post, niet over een gietvloer.

Ik geloof dat dat de vloer was die op een oud werk er met verbouwingen gekomen is en als dat het geval is is dat niets voor mij. Hard, redelijk glad, waar hij stroef gemaakt was ging bv een dweil op kapot en ik vond het ook niet mooi. Maar ja dat laatste is erg subjectief natuurlijk en er bestaan ongetwijfeld wel wat verschillende opties.
Door Tibbies
#3466359
Ik had hier jaren geleden iets gezien over een gietvloer maar kan het niet meer vinden. Ik ben ook zeer benieuwd hoe de vloer inmiddels bevalt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door