Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3450611
Wat hartverscheurend dat hij zo enorm rilt en doet wanneer hij even alleen wordt gelaten :'( Ik heb geen tips maar vind het wel heel fijn zoals je op zoek bent naar een werkbare balans voor alle partijen :-*
Door yazzie
#3450617
Kijk eens naar het digitale lesprogramma van Monique Bladder Zonder Jou. Het allerbelangrijkste om mee te beginnen is te zorgen dat jouw hond niet zonder jou is. Als ik je verhaal zo lees, voelt hij zich alleen veilig bij jou. :'( De oppas en partner bieden hem helaas die veiligheid onvoldoende. Kan hij mee in de auto naar je werk?

Ik volg dit lesprogramma ook en mijn hond heeft er baat bij. De klachten van mijn hond waren minder heftig. Stap voor stap gaat het de goede kant op. Ik ben half juli begonnen. De paniek is weg, nog wel wat onrust.

Het gaat niet alleen om het opnieuw opbouwen van tijd maar ook om andere vetrekrituelen, huidige vetrekrituelen ontkoppelen, nieuwe veiligheidsprikkels, trainen van geen aandacht in huis en langzaam toewerken naar de deur openen, naar buiten stappen en meteen terug. Daarna ga je pas in seconden tijd opbouwen. Op dat punt ben ik nu. De truc is om elke dag even te oefenen en pas een stap verder te gaan als er geen stress signalen meer zijn.

Als ik lees hoe ontzettend heftig jouw hond reageert, ontkom je eigenlijk niet aan medicatie. Het maakt het teainen makkelijker en je doet nu iets aan het welzijn van je hond.

Als ondersteuning heb ik gekozen voor de verdamper van adaptil en producten van Puur. Daarnaast op maat gewerkt aan stressreductie. Ook die cursus heb ik gevolgd. Ik heb hier echt serieus iets aan. Monique reageert ook snel, denkt goed mee en het lesprogramma met heel veel video's is super opgebouwd.

Sowieso heel veel sterkte. Ik weet een klein beetje hoe het voelt... :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3450630
pearlsofpassion schreef: do 06 okt 2022, 14:48 Ik geloof dat Oscar van Kaela ook niet alleen thuis kon blijven maar in de auto wel...
Valt uit te proberen...
Bij Honyx is dat ook zo! Valt inderdaad uit te proberen :)
Door Anne in Zweden
#3450633
doranto schreef: do 06 okt 2022, 14:50 Bij Honyx is dat ook zo! Valt inderdaad uit te proberen :)
Maar goed ondanks hij gisteren in de auto de speciale hoes om de achterbank te sparen heeft gesloopt, vind ik hem nog steeds lief, vermoeiend dat ook ....
Dat heeft ze geprobeerd maar was ook nog geen onverdeeld succes...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3450639
pearlsofpassion schreef: do 06 okt 2022, 14:48 Ik geloof dat Oscar van Kaela ook niet alleen thuis kon blijven maar in de auto wel...
Valt uit te proberen...
Ja klopt. En die auto kan alles zijn he. Is onderdeel van het programma van Monique, Oscar had de auto tot “hier ben ik veilig ook als de baasjes er niet zijn” plek bestempeld.

Ik ga met mijn voorgangers mee. Dit is echt een ingewikkeld probleem. Dat is het altijd met verlatingsangst en het feit dat ie een loge is maakt her nog moeilijker.

Mijn enige tip is om echt zo veel mogelijk bij hem te zijn. Laat hem maar mee gaan naar de wc. En benoem het dan ook. Dat gaat hem uiteindelijk vertrouwen geven. Wij hadden voor dingen die kort en in huis waren duidelijk andere rituelen dan voor van huis vertrekken. Ik zei altijd heel duidelijk “ik ga even plassen”. Het duurt even, maar dat zijn kleine dingen die gaan helpen. Dan weet ie in ieder geval wanneer je snel terug komt en dat ie zich dan geen (of toch minder) zorgen hoeft te maken.

En een algemeen middel om de stress wat te verminderen vind ik ook geen gek idee. Zo te horen staat ie stijf van de stress en dan heb je ook geen enkele opening om hem dingen te leren. Ik heb geen verstand van alle alternatieve middelen, maar clomicalm werkte hier als een trein. Vind het geen gek idee om te overleggen of dat voor jullie een optie kan zijn.
Door El_Kato
#3450641
me and my boys schreef: do 06 okt 2022, 06:49 Ze stuurde me een berichtje dat Jiba veel rustiger in zijn koppie was dat voelde die mevr, dat was de dag dat hij dwars door de hordeur was gegaan uit paniek.
Oooh jeetje dat klinkt niet best. Misschien is hij daar zo gevoelig voor dat hij juist in paniek raakt dat “iets” naar hem uitreikt. En is degene die uitreikt niet zo gevoelig dat ze dit door heeft?

Misschien heb ik er ergens overheen gelezen maar waarom is het baasje niet eerlijk tegen je geweest over zijn verlatingsangst? Als ik het goed begrijp zit hij met regelmaat ergens anders en kan hij nergens blijven omdat hij dit gedrag heeft. Had je hem ook als loge genomen als je dit van te voren had geweten? Als het je eigen hond was geweest had je het ook anders aangepakt denk ik… Wellicht dat homeopathie wat rust kan brengen maar als je alles eerst moet overleggen voor akkoord..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3450664
pearlsofpassion schreef: do 06 okt 2022, 11:44 Hij heeft natuurlijk houvast nodig.
Een kledingstuk dat naar je ruikt achterlaten, maakt dat nog verschil?
Ja dat kan ik doen, maar ja alles ruikt toch naar mij in huis denk ik dan.
Maar ik ga het morgen uitproberen! :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3450666
El_Kato schreef: do 06 okt 2022, 16:53 Oooh jeetje dat klinkt niet best. Misschien is hij daar zo gevoelig voor dat hij juist in paniek raakt dat “iets” naar hem uitreikt. En is degene die uitreikt niet zo gevoelig dat ze dit door heeft?

Misschien heb ik er ergens overheen gelezen maar waarom is het baasje niet eerlijk tegen je geweest over zijn verlatingsangst? Als ik het goed begrijp zit hij met regelmaat ergens anders en kan hij nergens blijven omdat hij dit gedrag heeft. Had je hem ook als loge genomen als je dit van te voren had geweten? Als het je eigen hond was geweest had je het ook anders aangepakt denk ik… Wellicht dat homeopathie wat rust kan brengen maar als je alles eerst moet overleggen voor akkoord..
Ik weet het echt niet, de eigenaar heeft dagelijks geloof ik contact met die mevr.
Toen ik haar oproep zag, en ik ken haar en jibi van toendertijd ik de caravan had.
Kwamen elkaar tegen en kletsen ed...
Altijd contact blijven houden.
Toen ik haar noodkreet las dat ze oppas voor Jiba moest hebben heb ik gelijk gereageerd(mis het hebben van een hond vreselijk :'( )
Hij is toen 2x 1 week bij mij geweest en toen was ik constant thuis dus weinig van gemerkt op af en toe heel licht gepiep.
Ze verzekerde me dat hij makkelijk zo 6/7 uur alleen kon blijven.
En nee, als ik dit had geweten had ik het niet gedaan, het heeft veel impact op mij(ons) leven.
Maar wie A zegt.....en daarbij is hij zo ontzettend lief en goedig.
Hij krijgt Bachbloesem...
Ook voor het rustig zijn in de auto maar dat heb ik inmiddels opgegeven..
3 kwartier heen en weer darren( als ik terug naar huis ga), piepen, kwijlen paniek.. terwijl we met hem leuke dingen doen(waar hij wel voor in de auto moet).
Dus dat beperken we, auto ritjes.
Nu is hij tot april bij mij, waar hij daarna heen gaat, ik weet het niet...
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 07 okt 2022, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yazzie
#3450672
Met alleen bachdruppels en een kledingstuk ga je dit probleem niet als in nooit oplossen. Ik snap echt niet dat je dit gaat proberen, zo zielig voor je hond. :-\ Je hond is extreem in paniek en voelt zich ontzettend onveilig zonder jou. Ga professionele hulp zoeken, blijf bij hem of neem hem mee en overleg vandaag nog met een dierenarts voor medicatie.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3450674
yazzie schreef: vr 07 okt 2022, 11:12 Met alleen bachdruppels en een kledingstuk ga je dit probleem niet als in nooit oplossen. Ik snap echt niet dat je dit gaat proberen, zo zielig voor je hond. :-\ Je hond is extreem in paniek en voelt zich ontzettend onveilig zonder jou. Ga professionele hulp zoeken, blijf bij hem of neem hem mee en overleg vandaag nog met een dierenarts voor medicatie.
Heb je het hele topic gelezen?
Zo ja, dan heb je ook gelezen dat het gaat om een logeerhond en dat er overleg wordt gepleegd met de eigenaar met betrekking tot medicatie. En dan heb je ook gelezen dat er al contact is geweest met een GT en de hoop dat er volgende week ook een GT langs kan komen. Er wordt dus ook zeker professionele hulp gezocht. Ook heb je dan kunnen lezen dat er al diverse zaken niet doorgaan die al lang gepland stonden om bij de logeerhond thuis te blijven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door