Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door baileys
#3449863
Rees van mij is gek op denkspelletje. Ze is er trouwens ook verdomd goed in, maar dat ter zijde.

Daarom huur ik sinds een jaar of 2 al spelletjes.
Dan kun je kijken wat voor jou hond werkt en je kunt variëren.
https://www.woofplaytime.nl/.
Misschien ziet er bij jou in de buurt ook zoiets.
Gebruikersavatar
Door pike
#3449866
baileys schreef: do 22 sep 2022, 18:12 Rees van mij is gek op denkspelletje. Ze is er trouwens ook verdomd goed in, maar dat ter zijde.

Daarom huur ik sinds een jaar of 2 al spelletjes.
Dan kun je kijken wat voor jou hond werkt en je kunt variëren.
https://www.woofplaytime.nl/.
Misschien ziet er bij jou in de buurt ook zoiets.
Dat is een leuk idee, een spelletjesbibliotheek :D helaas te ver weg, hier ken ik zoietd niet helaas. Zou wel een uitkomst zijn om uit te vinden wat hij wel en niet leuk vindt. Binnenkort ga ik een kijkje nemen bij de hondenvereniging die ik op het oog heb voor de puppencursus. Want op dat gebied ken ik hier ook geen ene club. Dus eerst even checken hoe het eraan toe gaat maar op de website klinkt het wel goed. Maar die hebben misschien ook wel wat of anders misschien goede ideeën.
Gebruikersavatar
Door pike
#3449868
Siberienne schreef: do 22 sep 2022, 15:49 Onze eerste husky was ook zo… maar Spot en Shadow spelen die spelletjes nog heel graag. Ik raakte er zelf mee op uitgekeken 😅


Die doos deed ik af en toe en vooral als ze heel druk waren en we niet iets anders konden gaan doen. Daarna gegarandeerd knockout. Opruimen viel wel mee.

Handdoeken met snoepjes Ed heb ik ook gedaan.

En shaping met de clicker.

Wil je met ‘m gaan speuren? Dan moet je soms een beetje opletten met speur/zoek spelletjes zoals brokjes strooien onderweg.

Het ligt natuurlijk ook aan de hond, wat wel en neit een succes wordt. Huskies zijn geen meute honden maar trekken wel eigen plan als ze de kans krijgen. Dus niet ideaal voor speuren. Met Spot heb ik mantrailing gedaan en eindigden we bij konijnenholen maar Shadow was echt best ok. Die negeerde dan wildsporen. Lijkt me spannend om te zien waar je nieuwe aanwinst je mee gaat verrassen ;)
Ja ik vind het ook best spannend; waar gaat hij me mee verrassen???
Het is al zooooo lang geleden dat ik een pup had, en zoooo lang geleden dat ik een hond had die jong en actief was.... Vroeger nam ik zonder blikken of blozen een hond erbij. Vol vertrouwen, ik zag nooit beren op de weg. En als Duc geen epilepsie had gehad had ik er misschien op een gegeven moment wel vijf gehad. En dan had ik er nog steeds minstens twee.... Maar door Duc ging er een rem op de uitbreiding. En nu voelt het allemaal erg vreemd, een nieuwe hond. Ik kijk er vreselijk naar uit, maar vind het ook vreselijk spannend. ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3449894
pike schreef: do 22 sep 2022, 19:53 Ja ik vind het ook best spannend; waar gaat hij me mee verrassen???
Het is al zooooo lang geleden dat ik een pup had, en zoooo lang geleden dat ik een hond had die jong en actief was.... Vroeger nam ik zonder blikken of blozen een hond erbij. Vol vertrouwen, ik zag nooit beren op de weg. En als Duc geen epilepsie had gehad had ik er misschien op een gegeven moment wel vijf gehad. En dan had ik er nog steeds minstens twee.... Maar door Duc ging er een rem op de uitbreiding. En nu voelt het allemaal erg vreemd, een nieuwe hond. Ik kijk er vreselijk naar uit, maar vind het ook vreselijk spannend. ::)
Hahaha, hij gaat je verassen met tja van alles en nog wat ;D
Tis toch nooit zo als je het voorstelt.
Zino was na 9 jaar ook weer onze eerste pup erbij. Nou was ook even wennen. En totaal tegen andere dingen aangelopen als bij de anderen. Ondanks dat het ras hetzelfde is. En boh wat is dat beest een puber :-X nog steeds met 2 jaar. Oo wacht dat is niet wat je wil horen :biggrin2: Nee hij is ook lief hoor. Maar hij heeft nu met zijn 2 weer even een puberstuiptrekking geloof ik :wall:
Nee maar het is wel echt leuk weer een jonge hond te hebben
Gebruikersavatar
Door pike
#3449895
Kaio schreef: vr 23 sep 2022, 11:41 Hahaha, hij gaat je verassen met tja van alles en nog wat ;D
Tis toch nooit zo als je het voorstelt.
Zino was na 9 jaar ook weer onze eerste pup erbij. Nou was ook even wennen. En totaal tegen andere dingen aangelopen als bij de anderen. Ondanks dat het ras hetzelfde is. En boh wat is dat beest een puber :-X nog steeds met 2 jaar. Oo wacht dat is niet wat je wil horen :biggrin2: Nee hij is ook lief hoor. Maar hij heeft nu met zijn 2 weer even een puberstuiptrekking geloof ik :wall:
Nee maar het is wel echt leuk weer een jonge hond te hebben
Nou fraai hoor, dat geeft de burger moed ;D ;D ;D
Maar ik vind het maar stom dat ik er af en toe de zenuwen van krijg na 20 jaar Fauven waarvan 14 jaar een kleine muitende meute van drie. Ik kan me niet herinneren dat ik dat had toen puppy Pike mijn Teckel op kwam volgen. Net als met dat weer gaan barfen. Alles hebben ze gevreten van kippennek tot lamskop en reeënkop complete ganzen en konijnen en straathaas, ook de pup ging gelijk aan de barf, en nu wil ik de nekjes en de puntmutsjes door de molen gaan halen ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3450197
Nou, snuffelmat vraagstuk is opgelost. Vandaag kreeg ik een zelfbouwpakket van de fokker :D
Door smulpaap
#3450213
pike schreef: vr 30 sep 2022, 20:24 Nou, snuffelmat vraagstuk is opgelost. Vandaag kreeg ik een zelfbouwpakket van de fokker :D
Leuk . :D
Gebruikersavatar
Door pike
#3450361
Klaar :D
Een puppymat is snel geknoopt! Nou maar afwachten wat het gaat worden.
C3B359CC-97CF-4B3D-864E-72FA303EAD41.jpeg
C3B359CC-97CF-4B3D-864E-72FA303EAD41.jpeg (4.71 MiB) 601 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3450366
Ja hij is wel bont. Echte puppy kleurtjes :biggrin2: Hij wordt vast vanzelf uni colour ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3455869
:D Gisteren een relatief goedkoop puzzelbordje besteld. Mooi om eens uit te testen wat hij daarvan vindt. Nou, hij vond het geweldig. Ging voortvarend aan de slag en had vrijwel gelijk door hoe de schuifjes te openen, en, hij maakte ook al gelijk met behulp van de hendeltjes de klepjes open, maar daar lag niets, want dat was les 2, pas voor morgen bedoeld ::) Hij vond het leuk, was enthousiast, kon er geen genoeg van krijgen. Dus ik ga toch eens rondneuzen, misschien bestaat er een 5***** puzzelbord :biggrin2:
Want deze is denk ik erg gemakkelijk ::) Dit is zijn puzzelbordje:
75E2359B-4617-456C-A974-9A2BBE1CF2B5.jpeg
75E2359B-4617-456C-A974-9A2BBE1CF2B5.jpeg (4.13 MiB) 481 keer bekeken
Door Tibbies
#3455910
Volgens mij is er een soort bibliotheek voor hondenpuzzels. Zo kan je diverse puzzels lenen om uit te proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door zurca
#3455916
Het gaat bij honden niet om "makkelijk of moeilijk". Het bezig zijn met vaste spellen of hersenwerk geeft mentale uitdaging en daar hoeft geen moeilijk of makkelijk aan te hangen om die voldoening te krijgen.
Kijk, een hond die het snel op pakt kan je natuurlijk uitdagen door een fase verder te gaan maar je kan gewoon de "makkelijke" dingen blijven aanbieden want het geeft ook die mentale uitdaging.

Met Pippa speel ik ook verschillende puzzels. In verschillende gradaties. En die ze makelijk doet, die doen we gewoon een aantal keer achter elkaar. Verder doen we ook hersenwerk. En dat kan gewoon met allerlei huis tuin en keuken dingen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door