Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Kleinere woning . Maar ook een kleinere auto gekocht . Kan ook met een klein ras .
Maar nu ben ik op zoek naar een goede , maar vooral veilige autostoel voor de freule
Zijn hier mensen die een autostoel hebben voor de hond ?
Prettig is ook als het materiaal goed te reinigen is
Het is wel de bedoeling dat de muts achterin zit
Door Kaela
Ik heb nooit iets echt veiligs gevonden voor op de achterbank. Alles is leuk voor als er niets al te geks gebeurd, maar echt hard remmen of een ongeluk is bijna niets tegen opgewassen. Alles wat je qua lijntjes aan een tuigje klikt is te lang, slap of kwetsbaar.
In Duitsland is de wetgeving strenger en kun je meer zwaardere kwaliteit gordels en tuigjes kopen.
Rekken zijn in het algemeen bedoeld voor achter de achterbank en is voor 1 klein hondje misschien ook wat overkill in je auto achter je voorstoelen. Een bench of reiskrat is ook niet altijd veilig, grotendeels afhankelijk van het type en hoe je het in je auto zet.

Oftewel, het is een lastige. Ik zou eens in Duitse dierenwinkels gluren online en kijken wat daar te krijgen is.
Door pike
Siberienne schreef: ma 13 jun 2022, 15:02 Er is maar 1 TUV goedgekeurde bench voor in de auto en die is voor in de kofferbak. Herstel er zijn er twee, mijn eigen kan ik niet vinden maar deze wel voor kleine honden; https://www.travellingwithpets.co.uk/products/bgp1s

Ik had jut en Jul soms op de achterbank met een tuig met brede borstband en een kort koppelstuk aan de gordel.
Tüv Süd, waar staat dat voor?
Door pike
Kaio schreef: di 14 jun 2022, 07:04 TÜV zuid :P

Maar ging vast om de TÜV :biggrin2:
Soort van keurmerk.
Ok Google : Technischer Überwachungs Verein
Apk bijv heet hier ook TÜV
Aha, ziet er goed uit trouwens. Ik lees dat hij ook een crash test ondergaan heeft.
Ben je in Duitsland ook verplicht om zo’n bench met keurmerk te gebruiken of gaat hun wetgeving niet zo ver?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door