Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3444396
Wij zijn gistermiddag met spoed terug gereden vanuit Belgie naar huis want het regende in onze slaapkamer. Nou ik kan wel janken. Er stond zo'n 4cm water op de grond, ons bed met dure pullman matrassen zeiknat, de 3 kledingkasten met daarbovenop reserve dekbedden, dekens voor honden tot op de op onderste plank zeiknat, die liggen dus al in stukken in de tuin want dat viel gewoon uit elkaar door het water, het gips vanuit het plafond komt naar beneden. We zijn tot vannacht 02.15 bezig geweest en vandaag natuurlijk de hele dag. Echt alles is verzopen. Maar goed boven ons is een huurhuis wat, naar nu blijkt, vermoedelijk onderhuur is. Spreken geen/gebrekkig NL. Dus we hebben nu wel contact met de eigenaar en die komt morgenochtend langs met een loodgieter. Tot die tijd was de afspraak dat ze de hoofdkraan dicht zouden laten, ja niet dus. We zijn net even heel boos geworden. Ze zijn ook nog geen 1 keer komen kijken oid. Nu zegt de eigenaar dat wij zelf aansprakelijk zijn voor de inboedelschade?! Dat klinkt mij heel raar in de oren. Partij A maakt schade aan B en dan moet B dat op zijn eigen verzekering verhalen??? Klopt dat wel??? Weet iemand dat. Het opstalgedeelte loopt als het goed is via de VVE, daar heb ik online melding gemaakt. En weet iemand of je ook de stroom kan declareren want ik heb nu al 15 wassen gedraaid plus droger er zeker nog 30-40 te gaan. En met de hedendaagse prijzen is dat niet grappig.
Door El_Kato
#3444397
Heb je rechtsbijstand?

Anders morgen je eigen verzekering even bellen hoe dit zit zij kunnen je sowieso antwoord geven en misschien wel helpen bij het claimen van de schade!
Door El_Kato
#3444398
Oooh en super balen! Wat een schade al enig idee hoe de lekkage kon ontstaan?

Sterkte in iedergeval met het droog krijgen en opruimen van de zooi… :-X
Door Cindy de Wolf
#3444399
El_Kato schreef: zo 08 mei 2022, 17:33 Heb je rechtsbijstand?

Anders morgen je eigen verzekering even bellen hoe dit zit zij kunnen je sowieso antwoord geven en misschien wel helpen bij het claimen van de schade!
Nee die heb ik een jaar geleden opgezegd.

Ja dat ga ik ook doen maar dacht mss zit hier iemand die het weer. Zit hier op allerlei vlakken zoveel kennis.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3444400
Ik heb het zelf gehad in mijn eerste appartement. De wasmachine van de bovenburen ging kapot terwijl zij niet thuis waren. Bakken water door mijn meterkast en gang.
De schade is verhaald op de bovenburen en hun verzekering heeft zonder morren betaald.
Door Cindy de Wolf
#3444401
Charlie Angel schreef: zo 08 mei 2022, 17:46 Ik heb het zelf gehad in mijn eerste appartement. De wasmachine van de bovenburen ging kapot terwijl zij niet thuis waren. Bakken water door mijn meterkast en gang.
De schade is verhaald op de bovenburen en hun verzekering heeft zonder morren betaald.
Morgen weten we hopelijk waar de lekkage zit iig in de keuken en daar staat geen wasmachine. Het lijkt erop alsof het een dag of 10-12 heeft staan te lekken. De schade is enorm. Ik ga het morgen dan wel horen. Morgen maar eens Centraal beheer bellen.
Door Too
#3444403
Het is toch zo dat jullie verzekering uitbetaalt en daarna verhaalt op de (verzekering van) andere partij? Dat is precies het fijne van verzekeren
melden bij je eigen verzekeraar dus.

En sterkte met de natte zooi
Laatst gewijzigd door Too op zo 08 mei 2022, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#3444404
En je kunt voor zover ik weet alle bijkomende kosten ook opvoeren
Om de vloeren droog te krijgen is ws een professionele droger nodig..

Heeft je verzekeraar geen 24/7 nummer?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3444407
Je eigen verzekering dekt jouw schade. Indien er een derde aansprakelijk is verhalen zij de schade daarop. Maar stel dat jouw verzekering niet alles dekt dan kun je misschien nog wel de bovenburen aansprakelijk stellen voor de rest. Hangt wel af van wat er aan de hand is. Dat het water van hun komt betekent niet per definitie dat ze aansprakelijk zijn. In Den Haag heb je ook wel wat gratis rechtshulp alternatieven dus daar zou je tzt misschien ook nog hulp kunnen krijgen.

Elke verzekeraar heeft een noodnummer dus ik zou zeker nu al bellen als er nu iets nodig is. Maak sowieso foto's en noteer alle schade.
Wat precies vergoed wordt scheelt per verzekering maar extra stroomkosten van bijv drogers wordt meestal wel vergoed dus ik zou t sowieso proberen.
Door Suzanne
#3444408
Dat is ruk ;-((

Inderdaad foto's maken, de beschadigde inboedel bewaren.
Je hebt een koophuis dus, wat via appartement-recht jouw eigendom is? Er is een VVE die ook echt actief is? Die heeft waarschijnlijk een opstalverzekering voor het hele pand geregeld. Het is belangrijk dat die op zo kort mogelijke termijn (nu meteen dus) wordt geinformeerd. Als het meezit heb je een copie van de verzekeringspolis? Zo niet, vraag die dan op bij de VVE en neem, als het lukt vanavond nog, met de verzekeringsagent of maatschappij contact op.
De schade aan jouw persoonlijke inboedel is normaliter gedekt op jouw inboedelverzekering. Of het daarbij uitmaakt dat de bovenburen al dan niet iets fout hebben gedaan weet ik niet, dat hangt van de polisvoorwaarden af. Ik ga er dan wel van uit dat je een inboedelverzekering gesloten hebt.
Ik neem aan dat je jouw verzekering al gebeld hebt? Daar is altijd een noodnummer. Ben je verzekerd via een tussenpersoon? Bel die dan. Ook daar is doorgaans een nood-nummer. Dit is het moment daar gebruik van te maken.
Bel in ieder geval morgenochtend meteen om 08.30 met je tussenpersoon, of, als je die niet hebt, naar de verzekeringsmaatschappij. Stuur de foto's, zorg dat je op een rijtje hebt wat er beschadigd is. Zoek eventueel al nota's bij elkaar.

Probeer zoveel mogelijk verdere schade te beperken voor zover dat in jouw macht ligt.

Als de schade verwijtbaar is aan een particulier zal deze door de maatschappijen doorgaans niet worden verhaald op die particulier tenzij sprake is van het opzettelijk schade veroorzaken. Laat dat rustig aan de maatschappijen; zij zullen jou, als de schade-oorzaak gedekt is, schadeloos stellen.

Sterkte.. het is niet fijn ;-(

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3444410
Cindy de Wolf schreef: Morgen weten we hopelijk waar de lekkage zit iig in de keuken en daar staat geen wasmachine. Het lijkt erop alsof het een dag of 10-12 heeft staan te lekken. De schade is enorm. Ik ga het morgen dan wel horen. Morgen maar eens Centraal beheer bellen.
Succes met alles. Afbeelding

Inderdaad heeft mijn eigen verzekering alles geregeld.
Door Cindy de Wolf
#3444419
De loodgieter is geweest. Een gescheurde loden waterleiding in de vloer bijde buren is de boosdoener. Ze gaan morgen beginnen en denken een goede week nodig te hebben.

Ik heb vanmorgen VVE beheer op de hoogte gesteld, ben gelijk teruggebeld en zijn gaan het verder regelen met de opstalverzekering. De inboedel heb ik vanmorgen online gemeld omdat er dik een uur wachttijd was aan de telefoon.
Nu afwachten.

Uiteraard zijn er legio foto's maar ook komt er met de dag meer schade naar boven.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444421
Wat verschrikkelijk Cindy!!! :bigarmhug:

Ik heb geen tips behalve die al gegeven zijn. Bewijs verzamelen is echt belangrijk. En misschien vanmiddag de verzekeraar nog een keer bellen.

Sterkte!!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3444436
Jij bent verzekerd (hopelijk!), dus claimen bij jouw eigen verzekering. En dan gaat die maar op zoek naar de schuldige. Als er meer schade is dan je eigen verzekering dekt, de andere bewoner daarvoor aansprakelijk stellen. Een rechtsbijstand had hierbij handig geweest, maar een goede verzekeringsmaatschappij/agent kan je hierin ook helpen.

En laat een inspecteur komen. Want als ik het zo hoor, gaat de schade behoorlijk in de papieren lopen. En die inspecteur kan dan bijvoorbeeld ook Salvage inschakelen. Dan hoef je niet zelf alle zooi op te ruimen, maar dan doen zij dat voor je. En professioneel. En verzekerd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door