Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg1958
#3443152
Via de revalidatie dagbesteding van mijn man hebben we verschillende stellen leren kennen. Op zich is dat hartstikke fijn, want ze zitten in hetzelfde schuitje als wij. Een keer bij elkaar op de koffie is echt leuk en gezellig.
Nu is er één stel bij waarvan de vrouw in onze beleving heel overheersend en te enthousiast is. Ze nodigt ons continu uit om met hun uitstapjes te doen, brunchen met Pasen, ze wil samen met mij op stap enz, enz.
Allemaal goed bedoeld, maar wij zijn erg op onszelf. We zitten daar helemaal niet op te wachten. Hoe pak je dat nou aan, zonder die mensen te beledigen.
Ze mogen best een bakkie komen doen, en wij bij hun, maar dat is het dan ook.
Ik merk dat ik het heel lastig vind om ze een beetje af te schudden, en toch is dat wat wij willen. Iemand goede tips??
Door Lizzy
#3443154
Mensen die over je heen denderen begrijpen subtiel vaak niet zo goed. Het is natuurlijk hartstikke leuk en goed bedoelt, maar precies wat je hier zegt zou je ook tegen haar kunnen zeggen "we vinden af en toe een uitstapje echt super leuk maar we zijn ook erg op onszelf. Dus deze uitnodiging slaan we over en we willen het aantal uitstapjes ook een beetje beperken". Als je dat vriendelijk zegt dan moet dat kunnen, vind ik.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3443155
Ik zou dat gewoon eerlijk zeggen en het dan ook op jezelf betrekken richting hun.
Erg attent dat jullie graag dingen met ons willen ondernemen! We vinden het altijd erg gezellig om met elkaar koffie te drinken. Andere uitjes doen we liever niet omdat we daar de mensen niet naar zijn. Wanneer spreken we weer af voor een bakje koffie? :)

Als iemand dat niet begrijpt.. dan zegt dat meer over hun dan over jou hoor.
Soms is het gewoon even nodig en helaas maak je er soms - al zeg je het nog zo vriendelijk - wel eens dingen mee stuk.
Dat zegt dan ook genoeg.
Ik ben er zelf wel achter dat de mensen die echt om JOU geven, wel blijven hangen hoor.
Door MillyMol
#3443174
Ik kan me ook wel vinden in de reactie van Lizzy en Hylos. Ik zou alleen niet vragen wanneer we weer een bakkie koffie gaan drinken. Je wilt immers niet een nieuwe barrage aan uitnodigingen uitlokken…
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443176
Ik zou vooral aftasten aan haar reactie of het haar om de uitstapjes gaat, of om jullie.

Sommige mensen zijn gewoon heel enthousiast. Dan is het een kwestie van afremmen en misschien soms een klein beetje genieten van dat enthousiasme voor jullie als personen. Binnen je grenzen uiteraard, maar soms zijn die grenzen voor echt leuke mensen ba een tijdje net wat flexibeler dan je zelf dacht.
Sommige mensen hebben op de een of andere manier anderen nodig om aan hun eigen behoeftes te voldoen en dan maakt het niet zo veel uit wie die anderen zijn. Als je dat gevoel krijgt, kun je nog wat beter opletten waar je eigen grens ligt. Bij mij persoonlijk wordt bij zulke mensen mijn grens ook wat minder flexibel. Dan ga ik toch iets meer opletten dat wat ik uit de relatie haal de moeite waard is. Hoeft niet negatief te zijn, maar wel een beetje zelfbescherming.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door