Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
Ik heb er niet veel verstand van maar hoor uiteraard het een en ander op de tv.

Maar kunnen wij hier ook last krijgen in de zin van oorlog :(
Vind beetje eng
Door Lizzy
Poetin is natuurlijk helemaal volstrekt knettergek (geworden) dus ja, daar gaan wij wel last van krijgen, van deze oorlog. Hoe veel weet ik ook niet. Ik vind het niet een beetje eng, ik vind het ronduit heel eng....
Door sam28
Ik vind het ook heel erg eng en wil er zo min mogelijk van weten. :'(
A (date) komt uit Polen en vertelde vanochtend dat er op 90km van de grens al bommen waren gevallen. Voor haar is het denk ik nog enger hoewel ze bij de Duitse grens woonde.
Door dinky89
Tja, wat is last krijgen van de oorlog? Feitelijk hebben we al een langere tijd last met de enorm gestegen gasprijzen.
Daarnaast bestaat er een reële kans op vluchtelingen zoals ook het geval was tijdens de oorlog rondom Joegoslavië en het balkan gebied.
Maar ik verwacht in Nederland vooral indirecte last.

Wat betreft een directe inval door Rusland in Nederland zie ik niet heel snel gebeuren. Ik zou mij zelfs voor kunnen stellen dat Poetin de NAVO landen met rust laat omdat een aanval tegen een NAVO land een aanval tegen de hele NAVO betekent. Oekraine is niet aangesloten bij de NAVO waardoor een aanval op Oekraine niet telt als een aanval tegen de gehele NAVO. Ook bleek uit de toespraak die Poetin heeft gehouden dat hij Oekraine niet erkent als een zelfstandig land maar ziet als onderdeel van Rusland.

@Sam: Kan mij inderdaad heel goed voorstellen dat het voor mensen zoals A die familie hebben wonen in Oost Europa heel erg eng dichtbij komt.
Door me and my boys
Ja id eng..
Het zat er al ff aan te komen maar die Poetin is volledig gestoord..
Het feit dat tijdens zijn toespraak de eerste bommen al vielen, zegt wel genoeg..
Arme mensen, degene die al zijn gevlucht konden niet eens de hoeveelheid geld pinnen die ze wilde..
Door kiara
Gelukkig ben ik niet de enige die bang is
Maar ben ook bang dat ze hier gaan bommen gooien
Want ik begreep dat Oekraïne ook bij de NAVO wil en dat Rusland dat niet wil dacht ik hoor.
Die Poetin is werkelijk een griezel
Arme mensen en dieren die daar wonen of in de buurt.
Wat is er toch veel narigheid overal in de wereld :'(
Door hannabelgje
Ik heb collega's zitten in Oekraïne. En mijn eigen team zit in Litouwen. Pfff ik vind het doodeng.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Kaela
dinky89 schreef: do 24 feb 2022, 09:30 Tja, wat is last krijgen van de oorlog? Feitelijk hebben we al een langere tijd last met de enorm gestegen gasprijzen.
Daarnaast bestaat er een reële kans op vluchtelingen zoals ook het geval was tijdens de oorlog rondom Joegoslavië en het balkan gebied.
Maar ik verwacht in Nederland vooral indirecte last.

Wat betreft een directe inval door Rusland in Nederland zie ik niet heel snel gebeuren. Ik zou mij zelfs voor kunnen stellen dat Poetin de NAVO landen met rust laat omdat een aanval tegen een NAVO land een aanval tegen de hele NAVO betekent. Oekraine is niet aangesloten bij de NAVO waardoor een aanval op Oekraine niet telt als een aanval tegen de gehele NAVO. Ook bleek uit de toespraak die Poetin heeft gehouden dat hij Oekraine niet erkent als een zelfstandig land maar ziet als onderdeel van Rusland.

@Sam: Kan mij inderdaad heel goed voorstellen dat het voor mensen zoals A die familie hebben wonen in Oost Europa heel erg eng dichtbij komt.
Ja dit is wat ik ook denk. Poetin is knettergek, maar hij is niet dom. Hij wil Oekraine hebben, geen oorlog met navo landen.

Maar vreselijk is het. Ik weet er maar verrekte weinig van, maar als je ook maar een beetje gaat lezen over landen in die regio dan is het al honderden jaren ellende. Ik hoop dat wij iets voor de vluchtelingen die zullen gaan komen kunnen betekenen. Want wat zullen er veel onschuldige mensen slachtoffer van dit geweld worden :'(
Door Kaio
Och die gast lacht zich kapot. Heeft goede vriendjes gemaakt met andere landen die het ook absoluut niet nauw nemen met mensenrechten. Waar wij dan bijv. doodleuk meedoen aan de OS, omdat we slappe hap zijn als westerse landen. Hij zal zich dan ook niet zo veel aantrekken van die sancties die we hem uitdelen, vraag is ja wie het meer treft ons of hun?
Door kiara
hannabelgje schreef: do 24 feb 2022, 09:58 Ik heb collega's zitten in Oekraïne. En mijn eigen team zit in Litouwen. Pfff ik vind het doodeng.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Jemig ook dat nog :(
Door Siberienne
Ja eng is het zeker en vooral vreselijk voor al die gewone mensen die daar gemangeld worden ..
Kreeg de tip om deze te luisteren https://decorrespondent.nl/13137/deze-r ... 7-4402aa4e maar ben er nog niet aan toe gekomen.

Noorwegen grenst aan Rusland, zit ook eea aan radarstations in Noord Noorwegen van de NAVO wat de Russen niet leuk vinden. Best beetje spannend daar ook https://decorrespondent.nl/13073/dit-sp ... 3-cc812bb0
Door Kaio
Siberienne schreef: do 24 feb 2022, 10:59 Ja eng is het zeker en vooral vreselijk voor al die gewone mensen die daar gemangeld worden ..
Kreeg de tip om deze te luisteren https://decorrespondent.nl/13137/deze-r ... 7-4402aa4e maar ben er nog niet aan toe gekomen.

Noorwegen grenst aan Rusland, zit ook eea aan radarstations in Noord Noorwegen van de NAVO wat de Russen niet leuk vinden. Best beetje spannend daar ook https://decorrespondent.nl/13073/dit-sp ... 3-cc812bb0
Ok nooit bij stilgestaan, dacht zo Noorwegen, Zweden Finland, maar Noorwegen zit dus noordelijk er tegenaan.
Door pearlsofpassion
Die sancties geven hem alleen maar een excuus om iets terug te doen. Denk ook niet dat daar iets positiefs van kan komen.

Ik denk trouwens niet dat Poetin een man is die zich onder druk laat zetten.
Door KarenH
Ik had eigenlijk niet gedacht dat hij zo ver zou gaan, meer van een statement maken, even mijn vuist schudden, dat hoorde ik ook iemand in een interview zeggen die in Oekraïne woont.
Helaas. Gevaarlijke gast, die Poetin. Maar ik denk niet dat hij zich erg veel van de sancties zal aantrekken.
Door Ronald
Ik denk dat wij meer afhankelijk zijn van Rusland (gas, olie) dan Rusland van ons. En dat sancties vanuit Europa/Navo meer weerslag zullen hebben op onze economie dan op die van Rusland.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door