Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3467964
Mooie foto's van de senioren. Ze zien er nog knap uit.

En die achtergrond en sneeuw bij Shadow, echt een mooi passend plaatje.
Door Siberienne
#3468000
frodo quin schreef: wo 07 feb 2024, 20:20 Echt prachtig daar bij jullie! En knap hondje ook 😉
Is het ineens zo plots gekomen of is het gelijdelijk erger geworden?
Weet je dat ik dat gewoon moeilijk te zeggen vind? Er is een hele tijd bijna altijd iemand thuis geweest. Toen heeft hij ene keer gesloopt buiten op het balkon op een hele koude dag. De keren erop binnen ging goed, toen ging hij ineens binnen plassen en slopen, weer naar buiten, halve dag ging goed en nu dat weer ineens niet meer. Binnen plassen heeft hij zelfs een keer gedaan toen meneer voor het huis aan het sneeuwruimen was.

Maar ga ik langer terug kijken dan heeft ook periodes gehad van spoken ‘s nachts, periodes dat hij juist de hele tijd alleen buiten op het balkon wilde zijn zelfs als wij thuis waren en nu dus slopen als wij weg gaan, maar niet altijd.

Kortom: we moeten ook maar eens een camera op gaan hangen. Hij is ook gevoeliger voor geluid geworden, als ik een mail stuur van mijn laptop met zo’n zwoesj geluid of als er een sms binnen komt met piepjes, wordt hij daar onrustig van. En als het koud is ‘knalt’ het huis af en toe, dus of hij daar nou van geschrokken is? Het is in ieder geval lastig, zowel voor hem als voor ons.

Volgende week tripje dierenarts. Even een check en misschien ook wel proberen of hij pijnstilling nodig heeft voor zijn rug, die doet wel meer zeer nu het glad is. Is zwaar voor hem.
Door frodo quin
#3468001
Siberienne schreef: zo 11 feb 2024, 09:41 Weet je dat ik dat gewoon moeilijk te zeggen vind? Er is een hele tijd bijna altijd iemand thuis geweest. Toen heeft hij ene keer gesloopt buiten op het balkon op een hele koude dag. De keren erop binnen ging goed, toen ging hij ineens binnen plassen en slopen, weer naar buiten, halve dag ging goed en nu dat weer ineens niet meer. Binnen plassen heeft hij zelfs een keer gedaan toen meneer voor het huis aan het sneeuwruimen was.

Maar ga ik langer terug kijken dan heeft ook periodes gehad van spoken ‘s nachts, periodes dat hij juist de hele tijd alleen buiten op het balkon wilde zijn zelfs als wij thuis waren en nu dus slopen als wij weg gaan, maar niet altijd.

Kortom: we moeten ook maar eens een camera op gaan hangen. Hij is ook gevoeliger voor geluid geworden, als ik een mail stuur van mijn laptop met zo’n zwoesj geluid of als er een sms binnen komt met piepjes, wordt hij daar onrustig van. En als het koud is ‘knalt’ het huis af en toe, dus of hij daar nou van geschrokken is? Het is in ieder geval lastig, zowel voor hem als voor ons.

Volgende week tripje dierenarts. Even een check en misschien ook wel proberen of hij pijnstilling nodig heeft voor zijn rug, die doet wel meer zeer nu het glad is. Is zwaar voor hem.
Ja dat zou ik ook checken, of het niet medisch is. Fysieke zaken geven ook mentale stress. Ik herken wel een deel van het gedrag van Emma. Die gaat ook slopen als ze veel stress heeft. Plassen niet, maar opspringen en mouthing wel en soms rijden.
Hopelijk vinden jullie iets wat werkt voor hem. Niet fijn als je weet dat hij niet lekker in zijn vel zit.
Door - pien -
#3468002
Sterkte met Shadow :-*

Joepie wordt vandaag 17 jaar! (of 19, ik heb 2 papieren van het asiel en op de éne staat 2005 en op de andere 2007 als geboortejaar, ík gok op 17)
In elk geval is het een bejaard heertje, het koppie doet het wat minder, blaffen gaat nog wel goed :biggrin2: , neus en pootjes lijken nog nieuw!
Afbeelding
(mijn demente directeurtje zit niet stil dus het is een foto van vorig jaar)
Door smulpaap
#3468033
- pien - schreef: zo 11 feb 2024, 12:01 Sterkte met Shadow :-*

Joepie wordt vandaag 17 jaar! (of 19, ik heb 2 papieren van het asiel en op de éne staat 2005 en op de andere 2007 als geboortejaar, ík gok op 17)
In elk geval is het een bejaard heertje, het koppie doet het wat minder, blaffen gaat nog wel goed :biggrin2: , neus en pootjes lijken nog nieuw!
Afbeelding
(mijn demente directeurtje zit niet stil dus het is een foto van vorig jaar)
Aah wat een prachtige leeftijd :-* zo aandoenlijk die oudjes
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door