Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg1958
#3438842
Gisteren even wezen kijken hier in de buurt bij een katten pension. Omdat we van de zomer een weekje naar Drenthe willen.
Voorop gesteld dat de eigenaresse heus haar uiterste best doet, was ik er al gauw van doordrongen dat dit het niet is voor Nooshi.
Teveel verplichte inentingen, vooraf ontwormen en behandelen tegen vlooien. En de hele dag bakken voer waar de katten allemaal uit moeten eten. En dan praat ik niet over de " kwaliteit" van het voer :-\
Nee.... Dan maar op zoek naar iemand die hier thuis iedere dag een poosje bij Nooshi wil zijn om haar te verzorgen.
Of ben ik nu een zeikerd?? :-[

Ze is ook helemaal niet verwend ofzo.... ::)
IMG_20220127_101342.jpg
IMG_20220127_101342.jpg (4.3 MiB) 344 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ingeborg1958 op do 27 jan 2022, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438843
Tja, hier was een pension nooit een optie omdat ik heb gezien hoe dinky het had in het asiel. Daar was ze enorm angstig en moest ze niets van andere katten hebben. Overigens had ze daardoor een prima eigen privé kennel met buitenruimte waar ze ook weggedoken zat dus op zich deden ze daar zeker hun best voor haar ;)

Hier dus ook voorkeur voor oppas aan huis, liefst een bekende. Wanneer schoonmoeder niet meer in ons huis zou komen als oppas zou ik mijn buren vragen. Kan dinky lekker in haar eigen omgeving blijven
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3438849
Ik vraag Catalicious als m'n ouders niet kunnen.
Ik weet niet of dat in NL ook bestaat..

Je zou ook nog verder kunnen zoeken. Een vriendin van mij heeft een kattenhotel met een of 2 gedeelde kamers maar vooral aparte. De meeste katten zijn nl niet zo sociaal dat ze zomaar bij vreemden kunnen. Zeker niet de hele dag eten, speciale wensen is zeker bespreekbaar (hoe moet dat anders met katten die wegens medische redenen een dieetvoer hebben?)
En dagelijks mogen ze er ook even uit als ze daarvoor open staan. Niet tegelijk met andere katten natuurlijk. Dat geldt dan voor de binnenverblijven. Buiten hebben de katten een slaapdeel en ren. Das dan onverwarmd.
Dit is een erg kleinschalig hotel.
Er kan dus zeker nog verschil op zitten tussen de verschillende zaken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3438851
Ik zou zelf nooit kiezen voor zo’n sociale setting. Dat is voor een kat helemaal niet leuk lijkt mij. Ik zou het onze Pluk en Otje in ieder geval niet hebben zien doen zonder veel stress.

Wij hebben altijd iemand gehad die kwam voeren, of we brachten ze ergens. Dat geeft ook stress, maar was goed te doen. Zeker toen we ze nog samen hadden had het mijn voorkeur dat iemand kwam voeren. Sinds Otje alleen is hebben we haar vaker weggebracht. Dan was ze boos en zat ze achter de bank of onder het bed op het logeeradres. Maar daar voelde ze zich dan veilig genoeg. Als er dan nog andere vreemde katten zouden zijn, zou dat zeker niet het geval zijn.
Voor ons altijd wel reden om niet echt lang op vakantie te gaan. Een week, max tien dagen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door