Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Tut kreeg ook teveel spek
Een tijdje niet zo mobiel geweest , en alleen aangelijnd wandelen ......
Ik gaf haar al minder ....
Ik moest ook even zoeken , voorheen deed ze nooit aan straatvreten , dat begon abnormale vormen aan te nemen . Zelfs bv een plastic buis
Geen zin in een gedragsprobleem en dus niet meer los kunnen lopen
Heel veel groenten verdomd ze , dus gekozen voor de wat langzamere weg
Een gehele maaltijd per week minder gedeeld door 7 dagen .dat was te doen
Ze is inmiddels gewend aan deze portie en is weer veel actiever . Dus nu nog zo'n 150 tot 200 gram te gaan
Bijlagen
20211211_111652.jpg
20211211_111652.jpg (6.91 MiB) 1404 keer bekeken
Door Kaio
Nou super! :D

Ik vind dat altijd ergens bijzonder, 150 gram, 200 gram, dat dat echt meetbaar is, hier is dat ruis.....Dat lijkt me soms wel ook wel lastig, maar voor zo'n klein hondje telt dat natuurlijk wel heel erg veel mee
Door smulpaap
Kaio schreef: zo 12 dec 2021, 08:52 Nou super! :D

Ik vind dat altijd ergens bijzonder, 150 gram, 200 gram, dat dat echt meetbaar is, hier is dat ruis.....Dat lijkt me soms wel ook wel lastig, maar voor zo'n klein hondje telt dat natuurlijk wel heel erg veel mee
Ja absoluut . Gelukkig staat er niet nog een nul achter . Dat zou ernstig zijn
Maar ja zo geldt dat ook voor haar voeding met een grote hond denk je , ach 10 of 20 gram nier of lever te veel bv . Is voor een keer geen ramp . 20 gram nier is Thara haar portie :biggrin2:
Door zurca
Fijn dat het op deze manier goed te doen is voor haar en dat ze weer bijna op gewicht is!
Pippa weegt ongeveer 6.6 a 6.7. Hoeveel gram krijgt Thara te eten per dag?
Ik vind het nog altijd "bijzonder" wat ik in Pippa haar voerbak stop in vergelijking met wat ik vroeger aan Tous en Ziggy gaf. Pippa haar eten gaat ook altijd op de weegschaal want anders krijgt ze al snel te veel.
De hond van mijn zusje eet zo'n 1.3 kg per dag, Pippa eet daar meer dan een week van :biggrin2:
Door smulpaap
zurca schreef: zo 12 dec 2021, 11:15 Fijn dat het op deze manier goed te doen is voor haar en dat ze weer bijna op gewicht is!
Pippa weegt ongeveer 6.6 a 6.7. Hoeveel gram krijgt Thara te eten per dag?
Ik vind het nog altijd "bijzonder" wat ik in Pippa haar voerbak stop in vergelijking met wat ik vroeger aan Tous en Ziggy gaf. Pippa haar eten gaat ook altijd op de weegschaal want anders krijgt ze al snel te veel.
De hond van mijn zusje eet zo'n 1.3 kg per dag, Pippa eet daar meer dan een week van :biggrin2:
Thara haar ideale gewicht is 6,8 hooguit 7 kilo . Ze is best flink voor een teef . Hier in het dorp woont een kennelgenootje , een reu. Die is kleiner en heel anders van bouw . Thara is groter. :biggrin2:
Ik ben ooit begonnen met 225 gram , dat was voor haar castratie .En dat had ze toen nodig . Na castratie naar 175 gram gegaan . Dat ging ook goed. Maar toen ze minder actief was en niet veel mocht begon ze aan te komen . Dus toen eerst naar 130 gram , maar dat trok ze niet . En nu op 150 gram is ze voldaan en weer tevreden . En valt ze gestaag af . En ja , die hoeveelheden :biggrin2: ik had dat voorheen ook met de groters . Dan lag er Vleesbot in de bak . Nu is het knippen geblazen . Voordat er bv een kilo Vleesbot op is . Spiervlees idem . Groot inkopen is het niet . Ik haal Spiervlees gewoon bij de slager en de poelier , dan heeft ze afwisseling . Paar ons van dit , paar ons van dat :biggrin2:
Door zurca
Pippa eet dan kvv en krijgt 130 gram per dag. Maar met de wandelingen gaat er ook nog het een en ander naar binnen in de vorm van beloning.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of Pippa 'flink' is. De meeste andere jrt's die wij tegenkomen zijn 'hussels' en daarbij vergeleken is Pippa wel groot.
Door smulpaap
zurca schreef: zo 12 dec 2021, 11:43 Pippa eet dan kvv en krijgt 130 gram per dag. Maar met de wandelingen gaat er ook nog het een en ander naar binnen in de vorm van beloning.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of Pippa 'flink' is. De meeste andere jrt's die wij tegenkomen zijn 'hussels' en daarbij vergeleken is Pippa wel groot.
Klopt hoor . De stamboom Russell is niet te vergelijken met de Hussell . Thara haar kennelgenootje is zo'n 5 centimeter kleiner dan Thara . Maar nog steeds,kloppend volgens de rasstandaard . Hij heeft andere ouders
Tessa , mijn overleden stamboom Russell had dezelfde bouw,en grootte als Thara
Milo , een asiel Russell was een reus , maar welke kruising erdoorheen zat , geen idee , vermoedelijk iets,van engelse Stafford. Hij woog 14 kilo . Een andere asiel Russell was heel iel en klein , woog nog geen 4 kg
Dat was net mini Bambi :biggrin2:
smulpaap schreef: zo 12 dec 2021, 11:35 Thara haar ideale gewicht is 6,8 hooguit 7 kilo . Ze is best flink voor een teef . Hier in het dorp woont een kennelgenootje , een reu. Die is kleiner en heel anders van bouw . Thara is groter. :biggrin2:
Ik ben ooit begonnen met 225 gram , dat was voor haar castratie .En dat had ze toen nodig . Na castratie naar 175 gram gegaan . Dat ging ook goed. Maar toen ze minder actief was en niet veel mocht begon ze aan te komen . Dus toen eerst naar 130 gram , maar dat trok ze niet . En nu op 150 gram is ze voldaan en weer tevreden . En valt ze gestaag af . En ja , die hoeveelheden :biggrin2: ik had dat voorheen ook met de groters . Dan lag er Vleesbot in de bak . Nu is het knippen geblazen . Voordat er bv een kilo Vleesbot op is . Spiervlees idem . Groot inkopen is het niet . Ik haal Spiervlees gewoon bij de slager en de poelier , dan heeft ze afwisseling . Paar ons van dit , paar ons van dat :biggrin2:
Das gewoonte he. :P
Een halve eendennek of een half konijnenpuntmutsje. Perfect te doen toch? :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door