zurca schreef: ↑zo 12 dec 2021, 11:15
Fijn dat het op deze manier goed te doen is voor haar en dat ze weer bijna op gewicht is!
Pippa weegt ongeveer 6.6 a 6.7. Hoeveel gram krijgt Thara te eten per dag?
Ik vind het nog altijd "bijzonder" wat ik in Pippa haar voerbak stop in vergelijking met wat ik vroeger aan Tous en Ziggy gaf. Pippa haar eten gaat ook altijd op de weegschaal want anders krijgt ze al snel te veel.
De hond van mijn zusje eet zo'n 1.3 kg per dag, Pippa eet daar meer dan een week van
Thara haar ideale gewicht is 6,8 hooguit 7 kilo . Ze is best flink voor een teef . Hier in het dorp woont een kennelgenootje , een reu. Die is kleiner en heel anders van bouw . Thara is groter.
Ik ben ooit begonnen met 225 gram , dat was voor haar castratie .En dat had ze toen nodig . Na castratie naar 175 gram gegaan . Dat ging ook goed. Maar toen ze minder actief was en niet veel mocht begon ze aan te komen . Dus toen eerst naar 130 gram , maar dat trok ze niet . En nu op 150 gram is ze voldaan en weer tevreden . En valt ze gestaag af . En ja , die hoeveelheden

ik had dat voorheen ook met de groters . Dan lag er Vleesbot in de bak . Nu is het knippen geblazen . Voordat er bv een kilo Vleesbot op is . Spiervlees idem . Groot inkopen is het niet . Ik haal Spiervlees gewoon bij de slager en de poelier , dan heeft ze afwisseling . Paar ons van dit , paar ons van dat