Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Too
#3436127
Cindy de Wolf schreef: vr 10 dec 2021, 13:50 Ik heb de folder nog eens goed bekeken/gelezen en nergens staat dat het ook voor de booster geldt :-\ ….. Dus ik denk dat dit een folder is voor degenen die nog helemaal geen vaccinatie hebben gehad…..
Ook maar een gegoogled en dr moet idd 6 maanden tussen je laatste vaccinatie en booster zitten….. Sorry :-\ …..
Thankx voor nakijken. Dat is wat ik ook op het net kon vinden. Wel regulier, geen booster. Goh wat lekker meewerkend weer, zo niet. NIet zo raar dat men het vertrouwen kwijt is/raakt in de overheid.

Die 6 maanden zitten er net tussen. In Frankrijk verloopt je QR code als je niet binnen ik meen 7 maanden geboosterd bent. En dat laatste is dus het probleem. Niet op de heenweg wel op de terugweg.
[/quote]

Kunnen ze dat dan niet in Frankrijk 'organiseren'?
En is die terugweg erg lang en ingewikkeld, maw hoe noodzakelijk is die QR
Ik las dat booster halen in Duitsland en Frankrijk op dit moment in ieder geval mogelijk was
Al probeert Duitsland dat wel ernstig te ontmoedigen volgens de gelderlander
#3436128
Too schreef: vr 10 dec 2021, 14:09 Thankx voor nakijken. Dat is wat ik ook op het net kon vinden. Wel regulier, geen booster. Goh wat lekker meewerkend weer, zo niet. NIet zo raar dat men het vertrouwen kwijt is/raakt in de overheid.

Die 6 maanden zitten er net tussen. In Frankrijk verloopt je QR code als je niet binnen ik meen 7 maanden geboosterd bent. En dat laatste is dus het probleem. Niet op de heenweg wel op de terugweg.
Kunnen ze dat dan niet in Frankrijk 'organiseren'?
En is die terugweg erg lang en ingewikkeld, maw hoe noodzakelijk is die QR
Ik las dat booster halen in Duitsland en Frankrijk op dit moment in ieder geval mogelijk was
Al probeert Duitsland dat wel ernstig te ontmoedigen volgens de gelderlander
[/quote]

Ze gaan naar Spanje. En rijden dus door Frankrijk en alleen Frankrijk is moeilijk. Het is iets van 1300km wat ze door Frankrijk rijden. Niet meer de jongste dus ze willen daar wel een overnachting maken. Even daar gelaten dat stoppen, tanken en bakkie doen ook niet meer kan dan en dat is wel naarstig nodig met zo'n afstand.
In Spanje de booster halen is een alternatief alleen je hoort zoveel nachtmerrie verhalen om die juist in de coronacheckapp te krijgen.
#3436136
Mijn ouders (bouwjaar 1952) mochten vanaf 11:00 online een afspraak maken. Een halve dag verder zijn ze er nog niet door: online kregen ze na alles invullen een scherm "bel ons" en na bellen kregen ze, na alles ingevoerd te hebben, de mededeling dat ze nog geen brief konden hebben en alleen online afspraak konden maken ::)
Als het goed is worden ze, na het invullen van een verzoek, teruggebeld binnen een werkdag.
Ouders kennende proberen ze het morgen gewoon weer online en gaan ze niet wachten tot ze maandag teruggebeld worden. Maar zo schiet het niet hard op :???:

Inmiddels heb ik mezelf opgegeven voor de booster, wordt gegeven op het werk. Ik vind het nog steeds een lastige, maar ik los er niks mee op door het niet te doen. En heb weer 2 vaccinaties gedoneerd, voor mezelf en voor de meneer alvast. Dan doe ik voor m'n gevoel iets.
#3436140
pearlsofpassion schreef: vr 10 dec 2021, 16:37 Ze vragen toch geen QR als je gewoon ergens een koffie haalt?
Overnachten wordt wel moeilijker.
Jawel want de pas sanitaire zoals die in Frankrijk heet geeft toegang tot horeca. En vanaf 15 jan wijzigen daar dus de regels weer waardoor ze op de terugweg (medio maart) dus een probleem hebben. Zo leuk jo 1 europa. Alles was akkoord afgelopen 1 juli voor 1 jaar >:( https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Maatregelen Frankrijk
Vanaf 15 december 2021 is uw coronabewijs (DCC) binnen Frankrijk niet meer geldig als u 65 jaar of ouder bent en u uw 2e vaccinatie (of 1e na een covid-besmetting) langer dan 7 maanden geleden heeft gehad. Alleen een DCC met coronabewijs van 3 vaccinaties (of 2 na een covid-besmetting) is vanaf dan geldig.
Vanaf 15 januari 2022 geldt deze maatregel ook voor personen van 18 jaar en ouder. Na het verkrijgen van het 3e vaccin (boosterprik) kunt u uw coronapas meteen weer actualiseren en gebruiken binnen Frankrijk ( geen wachttijd nodig).
Als u vanaf deze datum niet aan de voorwaarde van de 3e prik voldoet, wordt u als ongevaccineerd gezien en moet u bij ieder bezoek aan restaurant, bioscopen, musea, et cetera een negatief PCR- of antigeentestresultaat laten zien die niet ouder dan 24 uur is.
Voor personen die geen boostervaccin hebben gehad, geldt vanaf 15 december 2021 (voor mensen ouder dan 65 jaar) en januari 2022 (voor mensen ouder dan 18 jaar) dat hun coronabewijs niet meer geldig is als toegangsbewijs binnen het land, maar wel om Frankrijk in te reizen.
Vanaf 15 december 2021 gelden er ook nieuwe regels voor mensen die het Janssen-vaccin hebben gekregen. Lees alle informatie en details op
#3436144
pearlsofpassion schreef: vr 10 dec 2021, 17:14 Maar een tankstationwinkeltje onderweg valt dat echt onder horeca? Wat een immense werk moet dat zijn om iedereen te controleren.. En dan ook wie gewoon een krant of sigaretten wil of naar toilet moet?
Misschien het tankstation niet maar de restaurants die vaak daaraan gekoppeld zijn en waar men echt even kan zitten natuurlijk wel.

Ze zeggen nu ook als we dit geweten hadden hadden we het niet gedaan. Was al een jaar uitgesteld en toen ze begin oktober moesten beslissen voor dit jaar de gok genomen. In oktober zag het er natuurlijk ook niet naar uit dat er zulke draconische maatregelen zouden komen.

Ietwat vergist in werkzaamheid vaccins :-X (in combinatie met de ontstane mutaties).
Gebruikersavatar
Door Ina
#3436151
Maar kunnen ze dan niet gewoon tijdens hun heenreis een prikafspraak regelen in Frankrijk, daar kan je voor €20 een booster krijgen (als ik de berichten van mijn collega's mag geloven en dat die dat gedaan hebben vorige week)

Ze weten wanneer ze reizen, dus kunnen ruim op tijd een plek zoeken waar geprikt wordt en dan gewoon inplannen.
Mocht het dan in Nederland toch nog onverhoopt lukken is het een kwestie van daar afzeggen, maar dan kunnen ze zonder verdere problemen doen en laten wat ze willen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436190
maar ff he citaatje (wel in duits):

Biontech-Chef: Boostern schon nach drei Monaten
Auch Biontech-Gründer Ugur Sahin rät zur Eile und zu kürzeren Abständen zwischen den Impfungen. Er hält es für sinnvoll, bereits nach drei Monaten eine Booster-Impfung anzubieten. Wer sich diesen Winter boostern lasse, brauche dann wahrscheinlich Mitte kommenden Jahres eine vierte Impfung, die dann besser an die Omikron-Variante angepasst sei.

:g: :g: :g:
Door Lizzy
#3436194
Kaio schreef: za 11 dec 2021, 11:17 maar ff he citaatje (wel in duits):

Biontech-Chef: Boostern schon nach drei Monaten
Auch Biontech-Gründer Ugur Sahin rät zur Eile und zu kürzeren Abständen zwischen den Impfungen. Er hält es für sinnvoll, bereits nach drei Monaten eine Booster-Impfung anzubieten. Wer sich diesen Winter boostern lasse, brauche dann wahrscheinlich Mitte kommenden Jahres eine vierte Impfung, die dann besser an die Omikron-Variante angepasst sei.

:g: :g: :g:
Sommige "wappies" waarschuwen hier al sinds het begin voor. En toen wilde ik er nog niet aan. Dat kan nog leuk worden als je na booster nummer 4 (of 5 of 6, etc.) denkt "nu heb ik er geen trek meer in" en dan geen QR code meer krijgt :-X. Ik hoop nog steeds dat het zo ver niet gaat komen. Verwacht dan ook wel massale opstand. Hoop ik. Denk ik.

Ik vind het namelijk een no brainer om me niet vanaf nu voor de rest van mijn leven vol te laten spuiten met iedere 3 tot 6 maanden een corona boostertje.
Door Siberienne
#3436211
Eerste gegevens uit de grote uitbraak in Oslo met omicron

https://www.fhi.no/en/news/2021/prelimi ... arty-in-o/

Dit was in een restaurant dat daarna overgaat in nachtclub. Voor de goede orde: toen het gebeurde was alles gewoon open / toegestaan in Noorwegen, de mensen van het feest hadden zelfs allemaal een zelftest gedaan hoewel dat niet verplicht was. Ongelofelijk hoeveel mensen besmet raakten. Het is duidelijk dat er met omikron nog steeds superspreading events kunnen zijn,
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3436219
Siberienne schreef: za 11 dec 2021, 13:25 Eerste gegevens uit de grote uitbraak in Oslo met omicron

https://www.fhi.no/en/news/2021/prelimi ... arty-in-o/

Dit was in een restaurant dat daarna overgaat in nachtclub. Voor de goede orde: toen het gebeurde was alles gewoon open / toegestaan in Noorwegen, de mensen van het feest hadden zelfs allemaal een zelftest gedaan hoewel dat niet verplicht was. Ongelofelijk hoeveel mensen besmet raakten. Het is duidelijk dat er met omikron nog steeds superspreading events kunnen zijn,

Enige interessante vraag is straks hoeveel er erg ziek zijn geworden cq zijn overleden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436220
Lizzy schreef: za 11 dec 2021, 12:03 Sommige "wappies" waarschuwen hier al sinds het begin voor. En toen wilde ik er nog niet aan. Dat kan nog leuk worden als je na booster nummer 4 (of 5 of 6, etc.) denkt "nu heb ik er geen trek meer in" en dan geen QR code meer krijgt :-X. Ik hoop nog steeds dat het zo ver niet gaat komen. Verwacht dan ook wel massale opstand. Hoop ik. Denk ik.

Ik vind het namelijk een no brainer om me niet vanaf nu voor de rest van mijn leven vol te laten spuiten met iedere 3 tot 6 maanden een corona boostertje.
Ja dat zou er ook nooit komen dwang, en uitsluiting ::) Nu met de kindervaccinatie ook niet, ben benieuwd hoe lang dat "vrijwillig" gaat blijven. Langer of korter dan 34 dagen ? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436221
Siberienne schreef: za 11 dec 2021, 13:25 Eerste gegevens uit de grote uitbraak in Oslo met omicron

https://www.fhi.no/en/news/2021/prelimi ... arty-in-o/

Dit was in een restaurant dat daarna overgaat in nachtclub. Voor de goede orde: toen het gebeurde was alles gewoon open / toegestaan in Noorwegen, de mensen van het feest hadden zelfs allemaal een zelftest gedaan hoewel dat niet verplicht was. Ongelofelijk hoeveel mensen besmet raakten. Het is duidelijk dat er met omikron nog steeds superspreading events kunnen zijn,
Tja dat testen is ook niet echt iets waar je dus van op aan kunt. Zeker als mensen dus gevaccineerd zijn.
Maar goed dus tot nu niemand ernstig ziek lees ik
Door Lizzy
#3436223
Angelique schreef: za 11 dec 2021, 14:17 Enige interessante vraag is straks hoeveel er erg ziek zijn geworden cq zijn overleden.
Niemand. Maar het betrof ook alleen jonge mensen:

"Even though most of the cases have not had a severe disease course at this time, almost all developed symptoms relatively quickly after the Christmas party. The attendees were young and fully vaccinated and would not typically develop serious illness after SARS-CoV-2 infection. It is therefore difficult to comment on the severity of the disease with this variant based on these preliminary results".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door